Wpis z mikrobloga

Kupiłem w końcu Civ VI bo już jest dość tanio za pełną wersję. I choć próbuję to kompletnie nie mogę się przekonać do tego systemu budowania jakichś dzielnic poza miastem. W ogóle nie widzę sensu w tym systemie, taka "zmiana dla zmiany". Nawet nie wiem czy to się opłaca często budować, czy tylko w niektórych mega opłacalnych lokalizacjach.

W Civ V rozegrane ponad 2k, tutaj ledwo zacząłem i już czuję, że coś jest nie tak.

#civilization #civilization6
  • 9
  • Odpowiedz
@Murasame: Budowanie dzielnic to kluczowa rzecz w Civ VI, trzeba je dobrze rozplanować, bo dają duże bonusy 6 jest zupełnie inna, bardziej bajkowa i planszowa od V, buduje się tu dużo więcej miast niż w V gdzie jechało się na 4, maxymalnie 5 miastach. Dwie testowe gry i się przekonasz bo ten system jest bardzo fajny, przynajmniej mi przypadł do gustu.
  • Odpowiedz
Miałem tak samo jak próbowałem się przesiąść z IV na V. Szóstki nawet mi się nie chciało ruszać.
Może każde pokolenie ma swoją Civkę :)
  • Odpowiedz
  • 1
@Glikol_Propylenowy: Ja głównie mam problem z tym, że muszę poświęcić jakieś pole, żeby zbudować taką dzielnicę. I pytanie czy jest sens budować coś takiego jak np. dzielnica przemysłowa będzie miała w pobliży tylko jedną kopalnię i niewiele da bonusów, może lepiej zostawić na tym miejscu np. farmę.
  • Odpowiedz
@Murasame: @200Amra
Ja również wracam wielokrotnie do Civ i zawsze próbuję VI, ale nigdy na dłużej niż jedna, maks dwie partie. Natomiast w V mogę tłuc całymi dniami różne scenariusze, bo V po prostu czuję
  • Odpowiedz
@Murasame bonus z dzielnicy rozszerza sie na ilestam pól, wiec np. wybierasz jedno miejsce w zasięgu miedzy trzema miastami i z kazdego z nich stawiasz inną dzielnicę, tak by sasiadowaly ze soba. To trzeba planowac na samym poczatku gry prawie
  • Odpowiedz
@Murasame: oczywiscie, że trzeba budować dzielnice przemysłowe, bo później nie wybudujesz warsztatu czy elektrowni, w przeciwieństwie do V tutaj, żeby wybudować konkretne budynki, musisz mieć odpowiednią dzielnice. W ogóle z tymi elektrowniami to też jest ciekawy system, bo one dają prąd w odległości 6 albo 7 kratek, więc tutaj nie tylko planujesz dzielnice przemysłowa dla konkretnego miasta, tylko dla kilku miast, w których przemysłowej już planować nie zamierzasz, a żeby później
  • Odpowiedz
To co dostaniesz w zamian, to jest tylko początkowy bonus. Następnie wraz z odkrywaniem nowych perków będziesz mógł postawić w tej dzielnicy warsztat, fabrykę, elektrownie. Z każdą z tych budowli będziesz miał więcej produkcji. Analogicznie z każdą inną dzielnicą w przyszłości będziesz mógł dostawić budynki które zwiększą ich efektywność. Poza tym buduj dzielnice w trójkątach, bo większość z nich ma bonus za dwie inne sąsiadujące dzielnice.
To ma sens
A, no i
  • Odpowiedz