Wpis z mikrobloga

@wstanczyk: To pewnie kwestia błędnego zrozumienia plotki, jakoby pożaru elektryka nie da się ugasić konwencjonalnymi metodami. Janusz połączył kropki, że często się palą skoro trudno sie gasi i ot ostracyzm społeczny
  • Odpowiedz
@Pietter: Ze auta spalinowe pala sie codziennie.
W tamtym roku byla akcja BMW, bo palily sie stosunkowo mnowe auta.

to co uprawiasz to cherry picking


@Pandillero: Nie, to informacje z ostatnich 3 dni na temat plonacych samochodow. Zadnego elektryka, Ale jakby jednym z nich byla 13 letnia tesla, to juz by byl plomien na glownej

Ergo, jezlei ktos sie boi parkowac obok elektryka bo sie zapali, powinien raczej uwazac na
  • Odpowiedz
@wstanczyk: pytanie czy tyle statystyki zawierają skalę tych pożarów, bo spalinowe łatwo ugasić a do ugaszenia elektryka trzeba mieć specjalny kontener wypełniony wodą, lit spala się bez dostępu tlenu, wiec pożaru nie da się ugasić, kontener z wodą ma zapewnić bezpieczeństwo spalania. Takie kontenery do niedawna były w Polsce całe dwie sztuki
  • Odpowiedz
@mikkele92:

trzeba mieć specjalny kontener wypełniony wodą, lit spala się bez dostępu tlenu, wiec pożaru nie da się ugasić, kontener z wodą ma zapewnić bezpieczeństwo spalania


Nie trzeba mieć i normalnie się gasi, do tego szybko. Trzeba jedynie później kontrolować, jeśli nie użyło się odpowiedniego sprzętu.

@Czaczkes dlaczego np w Luton pozwolili spalić 1100 aut zamiast ugasić w "moment"?
  • Odpowiedz
@wstanczyk myślę, że wynika to z faktu, że elektryków jest mało, są kupowane przez ludzi bogatych, którzy dbają o stan aut, a przede wszystkim nie ma na rybki starych aut elektrycznych + raczej nie mówi się o powszechnosci pożarów, a o tym, że trudno je gasić
  • Odpowiedz
Ciekawe w ogóle, skąd się wzięły te urojenia, jak według wszystkich badań, które widziałem, elektryki palą się znacznie rzadziej, niż spalinówki. Według niektórych nawet dwudziestokrotnie.


@wstanczyk: I dokładnie tak jest, palą się znacznie rzadziej. Właściwym problemem jest to, że trudniej jest je ugasić.
  • Odpowiedz
pałą się znacznie rzadziej, bo jest ich statystycznie mniej. Dlaczego elektryki mają zakaz wjazdu do niektórych parkingów podziemnych?


@Sponsorowany_z_500plus: Czytałeś wątek czy tylko mój komentarz? Z jednego z linków:
Researchers from Auto Insurance EZ compiled data from the Bureau of Transportation Statistics and the National Transportation Safety Board which found that hybrid vehicles had the most fires per 100,000 sales at 3474.5, followed by 1529.9 fires per 100k for ICE vehicles
  • Odpowiedz
@breskali: @Sponsorowany_z_500plus @Czaczkes O dzisiaj mamy elektryka który sie zapalił po zderzeniu z slupem...

Właściwym problemem jest to, że trudniej jest je ugasić.


@lycaon_pictus: Bo pozar auta elektycznergo jest bardziej skomplikowany. W 90% pali sei tak samo jak jakikolwiek inny pojazd, z powodu instalacji 12V i jakiegos spięcia. Z tym ze w ICE jest wieksze prawdopobienstwo ze jakes plyny eksploacyjne sie zapala. Pozostale 9% to problemy z ladowarka w czasie
  • Odpowiedz