Wpis z mikrobloga

No #!$%@?łem się i pierwszy raz w życiu coś robię. Niewiele, ale robię.

- Bo super opinie prawne mamy, NAJWYBITNIEJSZYCH PRAWNIKÓW, że TVP przejmujemy na legalu > gdzie te opinie? No tak, są dwie. Sporządzone po podjęciu decyzji, choć najpierw "nieutrwalone".
- wszystkie ekspetyzy mówią, że CPK do piachu i posypać solą > gdzie te ekspertyzy? Analizy pod którymi ktoś się podpisał?
- ale na pewno super ekspertyzy mówią, że kredyt 0% super > bracie, no pewnie, że mówią. Tubalnie, z dupy.

Pewnie wszystkie dokumenty z analizami są w teczce, którą zgubił inwestor z Kataru - bo tak się spieszył stocznię kupić.

Piszę sobie teraz do jakichś Wyborczych, Oko.pressów, Wprostów, żeby spróbowały skonfrontować rząd z filmikiem Wilka z Kanału Zero. Piszę nawet do tego stowarzyszenia, żeby zapytać czy planują protest. Może i CPK jest zły, nie wiem, nie moja branża. Ale zwolennicy CPK przynajmniej jakoś argumentują swoje racje. I trafia to do mnie. Dużo lepiej niż przeciwnicy, którzy zdają się mówić "nie, bo nie". Chcę wiedzieć, dlaczego jest na hajs dla deweloperów a w tym czasie musimy przeprosić się z lotniskiem w Radomiu (tak chwalonego kiedyś przez KO w końcu). Z bezczeli z PiSu zmiana na sabotażystów w białych rękawiczkach.

#oswiadczenie #niktniepytal #cpk #koalicjadeweloperska #kredyt0procent #polityka
Ogor-kun - No #!$%@?łem się i pierwszy raz w życiu coś robię. Niewiele, ale robię.

-...

źródło: image

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
Ale zwolennicy CPK przynajmniej jakoś argumentują swoje racje.


@Ogor-kun: Jak? Bo głównym problemem projektu CPK jest to, że jest po prostu z dupy wysrany i nie ma żadnych analiz na temat tego, w jaki sposób nam może pomóc. Sam projekt opiera się na pomyśle architekta, który nie jest w ogóle związany z transprortem: https://businessinsider.com.pl/gospodarka/100-mld-zl-na-system-kolei-przy-cpk-wymyslil-go-jeden-czlowiek/sg7ecw2
  • Odpowiedz
@johny-kalesonny: To co linkujesz nawet nie dotyczy całego CPK, ale jego części kolejowej. Pierwsze duże analizy dot. konieczności powstania CPK powstały w 2010 r., za rządów PO. Wtedy nazywano to CPL.

Jeżeli KO nie zbuduje CPK to zrobi to któryś następny rząd, bo jest to po prostu niezbędne. Żadne rozbudowy Okęcia, Modlina i innych kurników tego nie zrekompensują. Tylko szkoda czasu, utraconych zysków i kosztów babrania się z mniejszymi lotniskami.

KO
  • Odpowiedz
  • 1
@johny-kalesonny: Cześć,

Jeśli chodzi o część lotniskową to np tu (samo CPK):
- https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/Prognoza-IATA-2023-dla-CPK-Streszczenie_Grudzien_2023.pdf
Sama spółka jest przedmiotem kontroli NIK, z którą każdy może się zapoznać. Raport wykazuje braki, do których CPK się odnosi:
- https://www.nik.gov.pl/plik/id,25343,vp,28105.pdf / https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/pozytywna-ocena-cpk-przez-nik

NIK stwierdza:

Potrzeba budowy nowego lotniska centralnego dla Polski była sygnalizowana od wielu lat w opracowaniach eksperckich i specjalistycznych analizach, ale dopiero w 2017 r. Rząd podjął decyzję o budowie Centralnego

Portu Komunikacyjnego
  • Odpowiedz