Wpis z mikrobloga

Mircy od #informatyka #komputery #linux #ubuntu i #mandriva

mam stary stacjonarny komputer. używa go tylko mój tata do najprostszych zadań typu otworzenie pdfa, napisanie jakiegoś dokumentu, sprawdzenie poczty, czytanie wrc.com, słuchanie muzyki na youtube. nic specjalnego raczej.

do tej pory na komputerze działały windowsy XP, 7 i 8.1 z czego XP sprawował się najlepiej (ale było to przed wymianą procesora z jednordzeniowego na dwurdzeniowy).

pytanie do was:

którą dystrybucję linuxa wybrać aby sprawić żeby ten komputer żył w miarę znośnie? zastanawiam się nad Ubuntu, z którym już kiedyś miałem do czynienia i wiem mniej więcej gdzie spytać żeby dostać odpowiedz jak coś naprawić. druga opcja to Mandriva, którą sugeruje mi ta strona, ale znowu jestem kompletnie zielony w obsłudze tego systemu.

chociaż patrząc na mój komputer może się okazać, że te systemy też będą zbyt dużym obiążeniem...

komputer nie ma karty graficznej poza zintegrowaną. dwurdzeniowy procesor 1,6 (albo 1,8 - nie pamiętam w tej chwili), dysk 80giba. 2giba ramu i jakiś czarnolistowy zasilacz.

#pytanie #pomocy #potrzebujerady

będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie rady
  • 30
@woyteczek Ja osobiście polecam Linux Mint. Obsługa tego systemu(tak samo jak ubuntu) ogranicza się do otworzenia menedżera pakietów czy jak to się nazywa, pobranie przeglądarki i co tam potrzeba. UI zbliżone do Windows, coś jak menu start.

U mnie działa na atomie 2x 1.6GHz ze zintegrowaną grafą w netbooku i szczerze mówiąc, Ubuntu działał u mnie gorzej.
@woyteczek: mam xubuntu na dwóch komputerach ( stacjonarny i słaby netbook) na obu system pracuje bardzo dobrze i nawet na netbooku jest płynny i bez porównania lepszy niz xp ktory kiedys tu był. Takze polecam Xubuntu pamietaj tylko ze moze byc mały kłopot jesli chodzi o pakiet biurowy najlepszy chyba libre office sobie scianac ale tak czy siak przenoszenie plików tekstowych z linuxa na windowsa bywa kłopotliwe najlepiej wszystko zapisywac w