Wyrok: Wywoływanie wrażenia wygranej jest zawsze, bezwzględnie niedozwolone!
Wywoływanie u konsumenta wrażenia, że coś wygrał, jest niedozwolone nawet wówczas, gdy chodzi tylko o zdobycie jego danych, a koszt po stronie konsumenta jest nieistotny - uznał ETS. Wyrok jest wyraźnym sygnałem do przedsiębiorców, którzy wciąż w reklamach informują o rzekomej wygranej do odebrania.
Willy666 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 20
Komentarze (20)
najlepsze
"Art. 17b. 1.Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie loterii promocyjnych jest formułowanie ofert w sposób stwarzający konsumentowi - niezależnie od wyniku losowania czy wiedzy konsumenta - pewność wygranej, jeżeli konsument złoży zamówienie na towar lub usługę objęte promocją albo zapłaci oferentowi z góry jakąkolwiek kwotę.
2.Czynem, o którym mowa w ust. 1, jest w szczególności formułowanie ofert w dokumencie wystawionym imiennie na konsumenta, mającym cechy pisma o charakterze