@Felonious_Gru: Czy ja dobrze rozumiem, że producent przyoszczędził na JEDNYM segmencie w 7-miosegmentowym znaku? Lewa górna pionowa kreska, ta jest zbędna do 1,2,3, a konieczna do czwórki
Fiat nie dopuszcza po prostu myśli, ze auto może przejechać więcej niż 400 000 tysięcy... w starszych auta, po 400 000 dopiero odbywał się pierwszy generalny serwis.
Jedyny udokumentowany przypadek w samochodzie w posiadaniu Polaka, który ma zrobione ponad 400 000 km. Wszystkie - nawet 20 letnie - maja ledwo 150 000 zrobione i to przez Niemca w niedziele do kosciola. Zapamietajcie to wideo - bedzie o nim w ksiazkach kiedys.
@rt_of_vnt: ostatnio sie przekonałem, ze w każdym sprzęcie cofa się liczniki, nie tylko autach.
Otóz szukam sobie kombajnu zbożowego i o dziwo 80% tych wystawionych w polskich serwisach typu allegro/tablica ma przebieg w granicach 2-3 tysiące motogodzin ( i to niezależnie od rocznika)
Tymczasem wystarczy wejść na serwisy zagraniczne (niemieckie, francuskie) i takie same maszyny z tych samych roczników mają przegiegi od 4-5 tysiecy do nawet i 12000.
A tak w temacie to przykładowo auta z VAG z lat ~'90-2000 kręciły licznik do 299 tys. km. po czym zaczynały naliczanie od nowa, ale na zegarach znikał napis TOTAL.
@piteross: Trochę mnie zdziwiłeś tym, sprawdziłem i rzeczywiście okazuje się, że zależało to, ponoć, od ustalonej dla danego modelu samochodu granicy resetu, co też wiązało się z producentem licznika.
Niemniej, w poniższych filmach licznik resetował się po 300k, a i sam widziałem kilka VW bez napisu total i z prawie zerowymi przebiegami.
@r102: Ten przebieg spisany przez diagnostę to jest tak wymierne info, że aż żal. U mnie po przeglądzie jak poszedłem płacić padło pytanie: "Jaki przebieg jest na liczniku". Akurat podałem prawdziwy, ale jakiś mireczek sobie może podać co chce.
Nie wierze też, że w naszym kraju za flachę nie załątwisz sobie wpisu jakiego chcesz. Pomysł fajny, ale jak zwykle egzekwowanie go to już inna bajka.
W starej ładzie też było maksymalnie 99999, potem zaczynał liczyć od nowa. Ciężko to było sprzedać gdy na liczniku było 4 tyś km, dlatego przed sprzedażą kręciło się licznik do przodu
@jak_to_mozliwe: Dział techniczny Pogotowia Ratunkowego;) Dzisiaj już zdążyłem śmignąć Sprinterem 2,2, muł straszny, ale na szczęście wróciłem takim 3 l w automacie, ten śmiga, aż miło:)
u mnie w robocie mamy renault mastera, sluzbowe auto wiec wiecie zapewno co z nim robimy :D a nic w nim nie pada, jedynie koncowki drazka itp 412 000 nabite :D
Komentarze (225)
najstarsze
Z tego co wiem, to przebieg jest w dalszym ciągu do odczytania z centralki wtryskowej i z pamięci samych zegarów.
Takie zachowanie jest przewidziane, a spowodowane najprawdopodobniej zastosowaniem wyświetlacza "5 i 3/4 cyfry".
Otóz szukam sobie kombajnu zbożowego i o dziwo 80% tych wystawionych w polskich serwisach typu allegro/tablica ma przebieg w granicach 2-3 tysiące motogodzin ( i to niezależnie od rocznika)
Tymczasem wystarczy wejść na serwisy zagraniczne (niemieckie, francuskie) i takie same maszyny z tych samych roczników mają przegiegi od 4-5 tysiecy do nawet i 12000.
Normalnie cuda się
Przede wszystkim naprawić ABS.
A tak w temacie to przykładowo auta z VAG z lat ~'90-2000 kręciły licznik do 299 tys. km. po czym zaczynały naliczanie od nowa, ale na zegarach znikał napis TOTAL.
Niemniej, w poniższych filmach licznik resetował się po 300k, a i sam widziałem kilka VW bez napisu total i z prawie zerowymi przebiegami.
http://www.youtube.com/watch?v=pl4kSnRwjJc
http://www.youtube.com/watch?v=9BIfD-nzY4s
http://www.youtube.com/watch?v=dh-ToxePWYA
Nie wierze też, że w naszym kraju za flachę nie załątwisz sobie wpisu jakiego chcesz. Pomysł fajny, ale jak zwykle egzekwowanie go to już inna bajka.
@bagiennypotwor: Tyśęcy?
Dojeżdżał do 400k i myślał, nagram! ciekawe co się stanie? No błagam...
Po prostu kierowca chciał udokumentować ze nawet Panda potrafi wycisnąć 400 tysięcy :D
http://www.youtube.com/watch?v=UYCedvTjVQc&feature=youtu.be
Bo każdy chce siedzieć koło kierowcy? :)