Kierunkowskazy na rondzie - odwieczny temat sporów mirków
Jak prawidłowo przejechać przez rondo. Przejazd przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest problemem narodowym. Kierowcy mają kłopoty, jedni jeżdżą "tak" inni "siak". Jedź bezpiecznie, odcinek 515.
wjtk z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 202
Komentarze (202)
najlepsze
Później człowiek stoi, czeka aż taki przejedzie, a ten sobie zjeżdża bez zasygnalizowania tego faktu.
Później się pewnie dziwi i zastanawia jak to jest, że ronda to niby takie płynne skrzyżowania, a ludzie stoją w korkach przed nimi...
Masz na myśli auto przed tobą? Po co ci ta wiedza? Będziesz szybciej czy płynniej jechał dzięki temu przez rondo?
Nawet nie wiesz, czy po wjeździe na rondo będziesz jeszcze za nim jechał. Do wjechania na rondo nie potrzebujesz też tej wiedzy - dopiero ci
jestem z szczecina, to miasto ma chyba więcej rond niż w całej reszcie polski, 1,2 i 3 pasmowe (to 3 pasmowe w godzinach szczytu to jakaś masakra aby poprawnie na nim zawrócić czyli na wewnętrzny krąg a potem jeszcze 2 razy zmiana pasa przed zjazdem, a takie rondo na placu grunwaldzkim ma jeszcze przelatujący tramwaj i przejścia i przejazdy rowerowe czerwono-białe )
gdy umieszczałem na kursy w
Że wjechał na nią z jezdni, zajeżdżając
Dobre pytanie do Dworaka i jego teorii, żeby na wprost jechać z prawego pasa.
Ma to sens bo prawego kierunkowskazu często nie widać. A jak widzisz lewy to wiesz, że masz nie wjeżdżać.
o
Kolor niebieski to tory jazdy aut
o
Kolor czerwony to miejsce kolizji, odbywa się ona tuż po zmianie pasa górnej strzałki na prawy
Chodzi o to, żeby było jak najmniej kolizyjnych torów jazdy.
Skręcasz w prawo (czyli zjeżdżasz na najbliższym zjeździe) - zajmij prawy pas. Jedziesz prosto lub skręcasz w lewo - zajmij lewy.
Tu nie ma żadnej sprzeczności. Z prawego już tylko zjeżdżać. A z lewego IMHO powinno się jechać dalej lub zjeżdżać. To oznacza, że rondo będzie można pokonać bezkolizyjnie czyli także płynniej.