Gigantyczne przekręty z tachometrami
"W nowym ciągniku siodłowym wyprodukowanym w sierpniu br. zostało zainstalowane urządzenie zakłócające pracę tachografu aktywowane przy użyciu zdalnego pilota"
rp77 z- #
- #
- 8
"W nowym ciągniku siodłowym wyprodukowanym w sierpniu br. zostało zainstalowane urządzenie zakłócające pracę tachografu aktywowane przy użyciu zdalnego pilota"
rp77 z
Komentarze (8)
najlepsze
Ale załóżmy 2 sytuacje, w których dochodzi do nagięcia przepisów które w żadnym wypadku nie wpływa na bezpieczeństwo (albo nie sposób jest udowodnić jakikolwiek negatywny wpływ):
1. Jest piątek, zjezdzasz do Polski po 3 tygodniach spędzonych w kabinie w różnych miejscach w Europie, lecisz
Ad2. W czasie rozładunku nie wolno kręcić pauzy. (oczywiście teoretycznie)
- oczywiście można montować tylko takie z homologacją
- proces homologacji trwa miesiącami, odebranie homologacji twórcy praktycznie się nie zdarza
- magicy w warsztatach w kilka dni potrafią znaleźć sposób na nowe zabezpieczenia w tachografach
A więc - ITD potrafi znaleźć niektóre rodzaje "modyfikacji" w tacho. Oczywiście wiadomo co aktualnie potrafią, a co nie - z oficjalnych materiałów dla inspektorów. Po prostu zakładając w ciężarówce "wynalazek",
@gbyrka: W tym zdaniu zwyczajnie bzdury piszesz. Nie ma potrzeby łamać w taki drastyczny sposób przepisów. Nie mówię że wariaci nie istnieją. Szefowi do dupy również mogą się do dupy dobrać.