Autor pełna profeska jak widzę. Zapomniałeś dodać, że ostatnimi czasy do tej pętli zostały dodane 2 linie Z-1, Z-2. A jak powszechnie wiadomo, to czestotliwosc ich odjazdów to co 3-4 min. Skoreluj to sobie z cyklem świateł... To przestaniesz się dziwić. Ja dodam jeszcze, że 2-3 linie zostały wycofane z tej pętli na przystanek-kebab przy Puławskiej...
W normalnych warunkach ta pętla działa całkiem sprawnie, jak na fakt usytuowania wyjazdu. 2-3 autobusy na
@Duzers_on: No właśnie chciałem to pisać. Pięć z tych czekających na wyjazd autobusów to linie "Z". Nawet bez nich ta pętla jest wystarczająco mocno obciążona, a jak na takie obciążenie jak teraz działa zaskakująco dobrze. Same linie Z i 709 (które w szczycie jeździ co 4-5 minut) to już kilkadziesiąt autobusów na godzinę. A jeszcze jest kilkanaście innych linii autobusowych, do tego linie nie należące do MZA, samochody z parkingu P&R.
@Greed: To już było testowane. Ciężko mi powiedzieć dokładnie kiedy, ale w przeciągu do 2 lat wstecz. Spowodowało to wystawanie ogonka korka w Wilanowskiej na Dolinkę Służewiecką. Myślę (zaznaczam), ze z dwojga złego zdecydowali się na rozwiązanie obecne ze wględu na mniejszą "szkodliwość". Tym bardziej, że podczas normalnego funkcjonowania nie jest, aż tak tragicznie. I poprostu po naszemu polskiemu - do przełknięcia.
Wystarczy opróżnić Skrzyżowanie samochodów zostawiając im zielone światło na kilka sekund dłużej a 30m wcześniej Blokować wjazd na skrzyżowanie czerwonym
@Jacob: Z Warszawy nie jestem, więc może się mylę. Ta pętla była pewnie wybudowana dawno temu. Zaprojektowano ją, gdy nie jeździło tam tak wiele autobusów. Z biegiem czasu przestała być wydajna, ale nikt jej nie przebudował.
@Jacob: Panie, jak to powstawalo to w wyborach wygrywal zawsze kandydat jednej slusznej partii ze 110% poparcia (i nie mowimy tu o PSL). Nie bylo tez polowy okolicznych osiedli, Lemingradu i mostu. Al. Wilanowska to byla wtedy prawie ze droga lokalna.
Z tego co kojarze to maja caly wezel przebudowywac a sam przystanek ma byc przeniesiony pod ziemie a na jego miejscu postawione nowe budynki.
Ja to często przeżywam tylko z drugiej strony tzn. dojeżdżając do M Wilanowska. Żeby nie stać w korku wysiadam 2 przystanki wcześniej i idę na piechotę. Mam czas na papierosa i mimo wszystko jestem szybciej na miejscu.
jak badaliśmy potoki pasażerskie i czasy przejazdu w PPKS Piaseczno to 50% czasu przejazdu Góra Kalwaria-Metro Wilanowska to był dojazd do Wilanowa a drugie 50% z Wilanowa do pętli :)
Zauważcie, że prawie połowa z tych wyjeżdżających autobusów to z1 i z2 - linie zastępcze za tramwaje, które nie dojeżdżają do mordoru na Domaniewskiej standardową trasa z powodu poszerzania ulicy Woloskiej. Moim zdaniem te autobusy zastępcze jeżdżą zdecydowanie za często, sami widzicie, ludzi w nich na palcach rąk można policzyc, bo i tak większość osób wybiera tramwaj, który ma objazd Puławska.
Komentarze (134)
najlepsze
W normalnych warunkach ta pętla działa całkiem sprawnie, jak na fakt usytuowania wyjazdu. 2-3 autobusy na
Z tego co kojarze to maja caly wezel przebudowywac a sam przystanek ma byc przeniesiony pod ziemie a na jego miejscu postawione nowe budynki.
jak badaliśmy potoki pasażerskie i czasy przejazdu w PPKS Piaseczno to 50% czasu przejazdu Góra Kalwaria-Metro Wilanowska to był dojazd do Wilanowa a drugie 50% z Wilanowa do pętli :)