Zgadzam się z tym co napisano w artykule. Jeżeli rejestruje się na 125 motor 150ccm to gra NIE jest warta świeczki. Co innego było dawniej w przypadku 50ccm kiedy rejestrowało się 80-tki których moc była znacznie wyższa i różnica w jeździe była znacznie odczuwalna. Teraz aby odczuć to samo, trzeba byłoby zarejestrować co najmniej 250ccm na 125-tkę.
125ccm na skuter to jest już godna pojemność do jazdy po mieście.
@pauvre: za to zakopałem. robią gnoje przeróbki tłumików a potem piłują to gówno za oknami. jeszcze mieszkając na wsi mi to nie przeszkadzało strasznie, bo się ten hałas inaczej rozchodził ale na osiedlach w miastach to się potęguje strasznie. masakra
"Zatem czy warto tak ryzykować? Moim zdaniem zdecydowanie nie, lepiej te kilkaset złotych jakie będą kosztować lewe papiery przeznaczyć np. na sportowy filtr powietrza i lepszy układ wydechowy. Będziecie szybsi, głośniejsi (a zatem i bardziej bezpieczni), a przede wszystkim w zgodzie z prawem."
@arezcek: Niekoniecznie, jeżeli moc nie przekroczy 15hp. A mało która 125 ma tyle, może Varadero/Shadow czy YZF125, częściej jest to około 9-12hp. No, chyba że modyfikujemy te ww. ( ͡°͜ʖ͡°)
@arezcek: ja mam msx'a, fabrycznie ma 9 kucy, wymieniłem układ dolotowy i wydechowy dokładnie tak jak pisze autor i moja motorynka ma teraz 11 koni, nadal jest w zgodzie z ustawą. Chyba, że zaczniesz dłubać np. przy Varadero - to tak - masz rację.
Stara historia #gimbynieznajo ale kombinowanie tego rodzaju było jeszcze latach osiemdziesiątych gdy Simsonki przywożone z NRD były przez polskie, głupie już wtedy ale nie tak jak teraz, prawo uznawane za motocykle bo mogły jechać 60 km/h. Należało załatwić taki kwit od rzeczoznawcy, że jest to wersja "zdławiona" do 50 km/h (taka była ówczesna maksymalna prędkość dla motorowerów) i już można było rejestrować na zielonych tabliczkach i śmigać bez kasku :-) Wersja uproszczona:
W chwili obecnej prawko na motocykl to bzdura. tak samo trzeba znać przepisy na pojemność 125 jak i na 1000. Od zdanego kursu nie nabierzemy umiejętności latania 300 na godzinę ot tak.
Komentarze (168)
najlepsze
Co innego było dawniej w przypadku 50ccm kiedy rejestrowało się 80-tki których moc była znacznie wyższa i różnica w jeździe była znacznie odczuwalna. Teraz aby odczuć to samo, trzeba byłoby zarejestrować co najmniej 250ccm na 125-tkę.
125ccm na skuter to jest już godna pojemność do jazdy po mieście.
@wolnapalestyna: No niestety - dopóki WORD-y to święte krowy i trzeba ostro zabulić za każdy kurs - sytuacja będzie się powtarzać.
co
Może lepiej to kilkaset złotych wydać na kat. A?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wars199: pamiętaj, prędkość nie zabija, tylko nagłe hamowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)