[AMA] Właściciel firmy spedycyjnej
Jestem właścicielem firmy spedycyjnej zajmującej się pośrednictwem w transporcie drogowym , morskim , lotniczym , ponadgabarytowym , specjalnym Zapraszam do zadawania pytań - jestem w stanie odpowiadać dzisiaj do około 22:30 Jeżeli nie uda odpowiedzieć na wszystkie na resztę pytań odpowiem jutro.
t.....o z- #
- #
- #
- #
- #
- 487
Komentarze (487)
najlepsze
Jak narazie nie potrzbuję - ale niebawem najprawdopodbniej tak
Czy może to jest jakoś tak, że to jest rynek podobny do rynku kapitałowego - podłączasz się do jakiejś giełdy zleceń i nimi zarządzasz albo pośredniczysz?
Nie znacie się
Ja was kojarzę
Nawet 100 kaczek wielkości konia :)
1) W Polsce
1a) Uwierz mi już tyle się naużerałem z tym żeby nie mieli się do czego przyczepić że w miarę śpię spokojnie - w miarę , płacę podatki w terminie , płacę zus w terminie , płacę swoje zoobowiązania zazwyczaj przed czasem , a boję się codziennie odbierając pocztę
2) Mały zysk z uwagi na to że pracuję sam , pracuję sam gdyż:
-boję się zatrudniać ludzi bo
-mocno spadły zlecenia przez ruskich?
- co byś mi polecił zjeść lekkiego przed snem?
Mam kolegów w Rosji którzy całkiem dużo roboty ode mnie dostają - z prostej przyczyny - rynek jest tak dziki że nikt z zewnątrz tego nie ogarnie - przynajmniej ja nie potrafię :)
-Sam zastanawiam się co zjeść - chyba koktajl z truskawek których kupiłem zdecydowanie za dużo :)
Przed odliczeniem kosztów i podatków - między 2,5-9tyś € netto
2. Czy wymagane są jakieś uprawnienia/certyfikaty do spedycji lotniczej?
3. Jakim taborem (naczepy też) dysponujesz?
4. Ile osób zatrudniasz?
5. Najciekawsze sytuacje transportowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2) Zależy - do samej spedycji nie , ale jeśli nie masz IATA to żadna linia nie będzie z Tobą gadać
3) jednym kombi i 2ma motocyklami :)
4) Jak narazie nie zatrudniam
5) Transport bronii na zamieszki w republice Malawii , transport bryły 400kg srebra pod bronią , transport 10m rury w 24h z końca chin
40stopowy HC z Ningbo do Bremerhaven? FOB Ningbo.
Jestem ciekaw, bo kilka lat temu zajmowałem się importem od chińczyków i chcę porównać czy stawki za fracht w dół czy w górę.
Baltic Dry Index nisko więc pewnie w dół.
Frt 20 dv = 400 usd + opłaty
Frt 40 dv = 700 usd + opłaty
W czerwcu z ego co wiem to ponad 1000$ za 20"
Zaczynałem od podawania paczek kurierowi na maazynie
potem lat 5 w kurierce , od podawacza do kierownika serwisu kurierskiego
Potem pol roku gospodarki magazynowej
Następna robota to już tylko spedycja
1) Czy mniejsza spedycja jest w stanie ogarnąć ładunek morski LCL, czy bez możliwości dekonsolidacji w grę wchodzą wyłącznie pełne kontenery?
2) Załatwiłbyś import morski niekontenerowy (bulk load chyba się to nazywa)?.
3) Jak wygląda kontakt z armatorami morskimi oraz liniami lotniczymi, jeśli nie jesteś "dużym graczem"?
4) Organizowałeś kiedyś ładunek kontenera z flexitankiem? Mało kto się tego podejmuje...
5) Opowiedz
1) tak
2) tak
3) W moim przypadku pracowałem u dużego gracza i kontakty zostały
4)Miałem zapytanie , nie doszło do realizacji
5)Szukam firm które się w tym specjalizują , negocjuje stawkę - sprzedaję gotowy produkt klientowi
6) Unikam umów - unikam opóźnień , jeżeli takowe ma miejsce, dogaduje się na zasadzie rabatu na następny transport z klientem
7)Nie zdarzały mi się - embargo jest w mediach
8)Tak - cały
Komentarz usunięty przez moderatora
Jestem dosyć dobry w problemowej logistyce i z tym często do mnie ludzie przychodzą.
Ja mam wizję na siebie taką - trafić do grona nierozpoznawalnych graczy robiących rzeczy którymi możesz pochwalić się przy drinku - wydaje mi się że jestem na dobrej drodze
Czyli teoretycznie wszystko ponad jest Twoim zyskiem
Zastanawiam się nad stałym exportem swieżej pieczarki ewentulnie innych produktów spożywczyh do Włoch.
2)``Gdzie powinienem zacząć szukać odpowiedniego spedytora z chłodnia? Portale temayczne? Możesz coś doradzić.
2) Szacunkowy koszt wysłania transportu Pl IT 1700km??
Powodzenia w biznesie podziwiam Twoją zaradność i zoorganizowanie.
1) Zgłoś się do ludzi którzy się na tym znają -idź do specjalistów i znajdź spedycję
2) Transport chłodniczy to około 1700-1900€ , nie wiem dokładnie
Inaczej będą jeździć od zlecenia do zlecenia jak większość tego typu "firm"
Mogą też oddać ciągnik pod spedycję - ale tego nie zrobią ponieważ dla nich każdy grosz się liczy - a spedycja zaproponuje 0,70€-0,80€ a tu jest szansa że dostaną ponad 1€ jak wyłapią dobre zlecenie ,
1.Polecasz wykupienie timo-coma gdy ma się Transa?
2.Korzystasz z Transa?
3.Ile masz procentowo marży od pojedynczego zlecenia? Ile zleceń w ciągu miesiąca wystawiasz?
3.Jakbyś kiedyś potrzebował przewoźnika to uderzaj, 25 zestawów z chłodniami+adry+kierowcy mają pozwolenia na wózki widłowe.Czasami mamy problem z paroma autami w tygodniu albo jeżdżą za bezcen. Głównie Niemcy->Rosja jeździmy, trochę też Kazachstan/Uzbekistan, pozdrawiam!
1) Zależy do czego - ja korzystam i jestem zadowolony ale uważam że timo jest lepsze do ogarniania ładunków z pominięciem polski
2) tak korzystam ,
3)Procentowo między 10-40% / 25-75 zleceń zależy od miesiąca
4) kolega niżej szukał chłodni do pieczarek @Nadymany ( Na tym polega spedycja :) )
Twój największy zysk na czysto na 1 transporcie ?( ͡€ ͜ʖ ͡€)
Gdy dostanę transport do Rosji lub z Rosji nie odmówię - niby w imię czego ?