Co warto wiedzieć przed zakupami w Chinach u Pana BURIZA/XON24
Opiszę moje doświadczenia ze sprzedawcą BURIZA/XON24.
Od jakiegoś czasu jestem czytelnikiem niniejszego forum.
Po przeczytaniu tutaj bardzo dobrych opinii na temat w/w sprzedawcy postanowiłem zakupić u tego Pana REDMI 2 PRO z aukcji na allegro XIAOMI REDMI 2S PRO LTE 2GB RAM AERO2 WCDMA 900 GW (numer oferty: 5674548103)
Dlaczego akurat u BURIZY?
Dlatego, że posiada tutaj bardzo dobrą opinie jako sprzedawca, forumowicze go polecają.
Skontaktowałem się z w/w Panem mailowo, zgodnie z ustaleniami przelałem na jego konto walutowe 138$ (bo w ten sposób i ja miałem mieć trochę taniej i sprzedawca unika płacenia prowizji allegro, na co ochoczo przystał).
Przelew wysłany 16-go października, zaksięgowany u sprzedawcy natychmiastowo, bo posiadamy konto walutowe w tym samym banku.
Dnia 12 listopada dotarła paczka - zamiast telefonu w paczce jakiś bezpiecznik.
Natychmiast skontaktowałem się ze sprzedającym.
Z racji, że telefon miał być prezentem i nie mam już czasu na czekanie, zażądałem zwrotu gotówki.
Dostarczyłem sprzedawcy pełną dokumentację fotograficzną i już podczas składania reklamacji sprzedawca zaczął robić "schody."
Paczka dostarczona do sekretariatu firmy w której pracuję, wraz z całą masą pozostałej korespondencji.
Sprzedawca od razu zaczął podważać reklamację, oczekując ze do otwierania paczki znajdę szereg świadków, kamerzystę który nakręci paczkę i proces jej otwierania, oczywście najlepiej w obecności listonosza (którego już nie było). Zażądał również ,abym sprawdził wagę przesyłki z deklarowaną wagą na liście przewozowym.
Oczywiście ,każdy i wszędzie taką wagę "pocztową" ma przy sobie. Żeby jednak usprawnić reklamację i szybciej otrzymać zwrot gotówki (ewentualnie ponowną wysyłkę telefonu, zasugerowałem takie rozwiązanie ,wiedząc ,że to i tak bardziej opłacalne dla sprzedającego), pojechałem na pocztę kilka km dalej.Waga przesyłki się zgadzała i taką dokumentację fotograficzną Pan Buriza otrzymał.
Gdy zażądałem zwrotu pieniędzy jako kupujący ,stwierdził że pierw musi zgłosić reklamację do swojego brokera, do Przewoźnika.
Czyli ja ,jako kupujący , mam teraz czekać na rozstrzygnięcia między Panem sprzedawcą ,brokerem, NLPost.
Zgłosiłem swoje zastrzeżenia że to jest sprawa pomiędzy Panem BURIZA/XON24 i w/w firmami, natomiast ja nie jestem stroną tego sporu .
Na dzień dzisiejszy jestem bez telefonu który miał być prezentem, bez pieniędzy.
Natomiast Pan Buriza jest zadowolony (kasa na koncie od miesiąca), umywa ręce, wymiguje się od rozliczenia ze mną i wymyśla ,ze to ja jestem winny , argumentując że powinienem nagrać film, znaleźć świadków, dodatkowo zarzucając, cytuję :
"Wszystkie przesyłki wysyłamy polecone i to adresat musi złożyć podpis, nie ktoś z sekretariatu. Czyli wychodzi na to, że ktoś jeszcze podrobił Pana podpis. "
Tutaj aż ręce opadają, ale trudno powstrzymać się od komentarza.
Rozumiem ,że np. prezesa /dyrektora/ lekarza podczas operacji etc. sekretarka ma wezwać ,przerwać spotkania ,bo właśnie przyszedł listonosz.
Ustawić w/w listonosza, kilku świadków, sekretarza/kamerzystę/dokumentalistę i wezwany ma odebrać komisyjnie paczkę (która nie miała widocznych śladów rozerwania, etc).
Inaczej Pan Buriza nie uzna reklamacji? Nadmienię ,że między moim podejściem do sekretariatu a wyjściem listonosza nie upłynęły nawet 3 minuty.
W związku z zachowaniem Pana Burizy, jego podejściem do klienta przenoszę mój spór z tym sprzedawca na niniejsze forum.
Być może skłoni to Pana Burizę do ponownego spojrzenia na zaistniała sytuacje, i zrozumienia sytuacji klienta, o którego dba i co potwierdzają opinie forumowiczów.
Może będzie to też cenna informacja dla potencjalnych kupujących u BURIZY/XON24 ,że w razie kłopotów , sprzedający pokaże kupującemu jak naprawdę dba o klienta.
Liczę ,że pan Buriza odezwie się tutaj i może jednak spojrzy na sytuacje z innej niż dotychczas perspektywy.
pozdrawiam forumowiczów i potencjalnych kupujących.
massud
i edycja dosłownie z ostatniej chwili.
Odpowiedź, na co może liczyć kupujący u sprzedawcy BURIZA, gdy kasa jest już na jego koncie.
Witam,
Środki nie zostaną zwrócone. Proszę zapoznać się z przepisami Światowej Konwencji Pocztowej oraz jak to wyglądania prawnie.
Adresat odebrał przesyłkę bez zastrzeżeń (a w zasadzie osoba trzecia, która podrobiła Pana podpis). Nie spisał protokołu uszkodzenia.
Powtarzam - środki nie zostaną zwrócone. Nie możemy nic więcej zdziałać. Podjęliśmy wszystkie próby jakie były w naszej mocy prawnej. Przewoźnik odrzucił reklamacje.
Pozostaje Panu dochodzenie swoich racji na drodze sądowej z przewoźnikiem.
Pozdrawiam
xon24
Komentarze (28)
najlepsze
Telefon kupiony w
Do tego mogłeś chociaż zapłacić kartą kredytową - oczywiście przez jakiś zaufany mechanizm - i wtedy mógłbyś charge backa zrobić...
A tak to lipa.
Zalozyles konto 2 miesiace temu, dodales identyczny wpis na mirko:
http://www.wykop.pl/wpis/15937289/januszebiznesu-allegro-aliexpress-xiaomi-android-c/
Sprzedawca od ktorego kupiles odpowiedzial ci, a ty temat olales, nie pisales nic wiecej teraz wracasz z tym samym...
AFAIR problem pojawia sie w momencie w ktorym pokwitowanie odbioru