Gothic ...w pigułce - cz. 3
Trzecia część "Pigułki" opowie o długim procesie produkcyjnym Gothic 3 i zawirowaniach, które zaważyły na przyszłości serii. Porównuj ceny gier na ceneo.pl: ...
w.....z z- #
- #
- #
- #
- #
- 134
- Odpowiedz
Trzecia część "Pigułki" opowie o długim procesie produkcyjnym Gothic 3 i zawirowaniach, które zaważyły na przyszłości serii. Porównuj ceny gier na ceneo.pl: ...
w.....z z
Komentarze (134)
najlepsze
"-Owcze skóry? Chyba nie zatłukłeś jakiemuś wieśniakowi jego owiec, co?
-Nawet bym o tym nie pomyślał"
W G1 i G2 (+NK) nie było zbędnego miejsca na mapie, wszystko było świetnie zaprojektowane, współgrało ze sobą, tworzyło logiczną i atrakcyjną całość, nie było przestrzeni dla samego faktu dodania wielkości
Gothic 1 i 2 charakteryzowały się tym że mogliśmy znaleźć miecz chroniony przez nieumarłych w jakiejś jaskini czy za przepaścią (vel Smocza Zguba bądź Rubinowe Ostrze). Tajemniczy pierścień, zwój z zaklęciem, cokolwiek. Gothic 3 ma pełno fajnych miejscówek... z zardzewiałymi mieczami, kilofami etc. System skrzyń wprowadzony w tej grze to skrajny debilizm.
Nowa seria od PB tworzona z pomocą Nordic Games. Ma to być postapokaliptyczny sci-fi fantasy. Pewna planeta po katastrofie ma rejony które cofnęły się do epoki średniowiecza i pewne rejony, które odbudowały jako tako technologię jak np broń palna. Seria nie ma nic wspólnego fabularnie z Risen czy Gothic jednak ma zawierać to co najlepsze z tych gier i jak deklaruje PB będzie to powrót do korzeni tym
Risen
Mnie tam Gothic 3 się podobał za: olbrzymi świat, muzykę, fajne lokację i klimacik (grałem z community patchem). W moich wspomnieniach rysuje się pozytywnie.
@jaszczomp-jeden-odbiur: Paaaaanie :D
Słońce świecące ze ściany jaskini buntowników w Reddock.
Ścierwojad trafiony płonącą strzałą padał, po czym wstawał i stawał się nieśmiertelny.
I moje ulubione - mogłeś sam jeden wybić całe miasto orków i najemników, po czym wyjść z niego i zostać zabity przez wilka, nie mając nawet szansy machnąć mieczem.
Gothic 1 - 9/10
Gothic 2 + Noc Kruka - 9,5/10
Gothic 3 - 7,5/10
Popieram.
Dla mnie filozofia tworzenia świata jest prosta: świat nie może być za duży, bo lepiej zrobić kilka naprawdę dobrych lokacji, których wielokrotne odwiedzanie będzie samo w sobie przyjemne, niż setki nijakich miejsc, które w dodatku odwiedza się tylko na chwilę, więc nawet gdyby były perfekcyjne, to i tak się je szybko opuści i cała praca
Czekam na remake Gothic I w HD - z dodaną treścią i połączony bezpośrednio z kolejną częścią!.
* W grze można zrobić prawie wszystko. Jeśli zdecydujemy się wybić wszystkie postaci "fabularne" to... nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy tak właśnie zrobili. Każdego można zaciukać.
* Świat w grze jest o-g-r-o-m-n-y, piękny, bardzo dobrze zaprojektowany i bogaty w miliony znajdziek, roślinek, grzybów.
* Nie ma w "Gothicu 3" ekranów ładowania, ani
Tyle, ze gra RPG to role-playing game. Gra w odtwarzanie roli. Od początków istnienia tego typu gier, jeszcze papierowych, chodziło o odegranie przygody - fabuły - konkretnymi postaciami - bohaterami. Jako, że ta definicja jest dość ogólna, przyjęło się, że jest tam rozwój postaci
Zgadzam się z tym co napisałeś w tym sensie, że od gier RPG należy oczekiwać świetnej historii i możliwości jej dowolnego kształtowania przez gracza, wyborów moralnych mających realne konsekwencje na świat gry i zachowanie postaci niezależnych.
"Gothic 3" nie ma takiej opowieści ale ma gameplay'owe mięsiwo. Jest niczym świetna maszyna, tylko bez porządnego systemu operacyjnego. Mój wcześniejszy komentarz był pierwotnie dwa razy dłuższy i pisałem tam m.in. o scenariuszu, który