Takie "Szeryfowanie" to objaw totalnej głupoty i powoduje własnie tego typu kolizje. A ten drugi mógł już dac spokój, skoro widział, że zwężenie jest tak blisko, a "szeryf" jest uparty. :P
@Asteroida: No dokładnie. Szczególnie w czasach gdy w sieci jest zalew filmików z jakimiś gburami bloczącymi dwa pasy ruchu. Aczkolwiek w Poznaniu odbywa się to megasprawnie. Na ul. Jana Pawła II są zwężenia spowodowane robotami drogowymi i tam jakoś nie miałem nigdy problemu aby wjechać z lewego pasa, nikt też nie blokuje. Może coś się w naszym narodzie zmienia.
@Catmandoo: albo wyprzedza, albo omija. Wbrew obiegowym opiniom, nigdzie w UPoRD nie jest zdefiniowane, że inny niż prawy pas służy tylko do wyprzedzania. Kierujący ma obowiązek jechać możliwie blisko prawej strony.
bo w polskich realiach takie coś jak jazda na suwak nie istnieje
Zdefiniuj "polskie realia"? Mentalność lemigna, który zamiast myśleć woli podporządkować się innym i robić tak jak oni, nawet kosztem łamania przepisów? Jazda na suwak nie
Szeryf szeryfem, ale co ten koleś chciał zrobić? Miał do zwężenia 30 metrów, ale próbował szeryfa wyprzedzić, żeby mu przypiec. Dwóch frustratów się spotkało. Tak głupio stracić kilka setek... Partnerkę na wypasioną kolację mógł zabrać, kupić dwie gry, dać na schronisko. Da Państwu.
@morsik: bo istnieje #!$%@? przekonanie, że na lewym omijają cwaniaki, a na prawym stoją prawilni ludzie, którzy cierpliwie ustawili się w kolejce ( ͡°ʖ̯͡°)
Już widzę tego janusza za kierownicą - żyłka nabrzmiała, cały czerwony aż się gotuje, nerwowe ruchy, redukcja z siłą wodospadu, gaz w podłogę, plecy wklejone w oparcie, ręce wyprostowane - JEDZIEMY!!! A tu lipa, objechanie szeryfa ważniejsze niż koniec pasa ( ͡°͜ʖ͡°).
Po co te nerwy na drodze, ja nie rozumiem. Wyjedzie taki szeryf to westchnij sobie głośno, zwolnij i olej go. Po co ta szarpanina?
Dlaczego nikt nie pisze, że był lepszy szeryf z lawetą na samym początku filmu? Dla mnie szeryfowania to objaw cebulactwa, buractwa, ale przede wszystkim brak zrozumienia w jaki sposób poruszać się płynnie. Jak się tak zastanowić to są cztery postawy: pierwsza to ustawiający się bez sensu na prawym pasie w kolejce mimo, że lewy jest wolny, drugi to blokujący lewy pas półinteligenci z małymi fiutami, trzeci Ci którzy jadą do końca lewym
Problemem jazdy na zamek jest też to że sporo kierowców zamiast na końcu drogi zjeżdżać wbijają się dużo wcześniej. Co znacząco spowalnia nie zwężony pas.
niech Ziobro zrobi ustawę, że każdy nagrany szeryf dostanie karę publicznej chłosty 200 batów, to zamiast ludzie udowadniać sobie rację zderzakami, będą nagrania przekazywać policji
@ameliniowyguzik: obaj dostaną mandat. Wystarczyło nagrać i wysłać nagranie na Policję a tak też dostanie mandat za spowodowanie kolizji!jaki(oczywiście jeżeli doszło do zderzenia bokiem pojazdu)
@marcin-kunda: obaj dostali mandat. Z jedna tylko różnica. To z mandatu nagrywającego będzie pokrywane szkody (OC) na pojeździe szeryfa. Szeryf dostał mandat za niebezpieczny manewr. Zajechanie na lewy pas kilkanaście sekund przed kolizja.
Prawda jest taka, że pokolenie naszych ojców kiedyś tak jezdzilo i teraz ciezko im to z glowy wyplenic. Druga sprawa, że czesto widze prawdziwych cweli drogowych ktorzy napierdzielaja do konca pasem wylacznie do zjazdu i na koncu sie wciskaja bezczelnie, a Ci co faktycznie chca skrecic musza pozniej czekac az ktos takiego cwelucha wpusci zeby moc przejechac
@kolin4: jest coś takiego jak jazda na suwak, gdyby wszyscy stosowali, to wtedy pas nie byłby wolny a z tyły komuś by było łatwiej zjechać ze skrzyżowania/ronda. Ale w tym przypadku wszyscy stali grzecznie w kolejce więc oglądaliśmy cwaniaka - dobrze mu tak - sam jest na kamerze
mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego jazda na zamek miałaby być szybsza niż stanie w jednej kolejce? przecież przepustowość zależy od tego jak szybko jadą samochody po zwężeniu i co ma za znaczenie w jaki sposób samochody wjeżdżają w samo zwężenie? serio proszę o wytłumaczenie bo zdecydowana większość wykopowiczów chwali jazdę na zamek a ja jakoś nie widzę powodu, dla którego miałaby być lepsza a co dopiero szybsza... dla mnie jedynym argumentem takiej
@garrincha94: Oczywiście wąskie gardło przepuści tyle samo aut, ale jeśli wcześniej jest jakieś skrzyżowanie, to jazda na zamek zmniejsza prawdopodobieństwo zablokowania go. Zatem jazda na zamek udrożnia poprzedzające skrzyżowania. EDIT. Wyobraź sobie, że kilometr przed zwężeniem jest zjazd na boczną drogę, którą chcesz dojechać do swojego domu. Korek na dwóch pasach zajmuje powiedzmy 700 metrów, ale na jednym pasie już 1400 metrów. W pierwszym przypadku dojeżdżasz do domu bez przestoju, w
@garrincha94: Bardzo dobre pytanie! Oczywiście, jazda na zamek nie przyspiesza ogólnej przepustowości, ale liczą się inne aspekty. 1. Automatyzm sytuacji, który sprawia, że oba pasy mają równą prędkość. Tam gdzie ja jeżdżę są kierowcy jadący na pasek i nie jadący, włączający się wcześniej. Dodatkowo, ktoś wpuszczony czuje się zobowiązany i wpuszcza następnego... W rezultacie pas zablokowany porusza się szybciej od tego niezablokowanego! 2. To co wymieniłeś, czyli skrócenie korku. Auta rozlokowane
Komentarze (99)
najlepsze
A ten drugi mógł już dac spokój, skoro widział, że zwężenie jest tak blisko, a "szeryf" jest uparty. :P
@aldente: taa, a kwestia pierwszeństwa drogi już nie obowiązywała?
HINT: to nagrywający zmieniał pas ruchu.
@aldente: proszę powiedz, że nie poruszasz się po drogach publicznych, proszę.
@olowpb: tak, ale każdy za coś innego.
@Catmandoo: albo wyprzedza, albo omija.
Wbrew obiegowym opiniom, nigdzie w UPoRD nie jest zdefiniowane, że inny niż prawy pas służy tylko do wyprzedzania. Kierujący ma obowiązek jechać możliwie blisko prawej strony.
Zdefiniuj "polskie realia"? Mentalność lemigna, który zamiast myśleć woli podporządkować się innym i robić tak jak oni, nawet kosztem łamania przepisów?
Jazda na suwak nie
Komentarz usunięty przez moderatora
Po co te nerwy na drodze, ja nie rozumiem. Wyjedzie taki szeryf to westchnij sobie głośno, zwolnij i olej go. Po co ta szarpanina?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
1. Automatyzm sytuacji, który sprawia, że oba pasy mają równą prędkość. Tam gdzie ja jeżdżę są kierowcy jadący na pasek i nie jadący, włączający się wcześniej. Dodatkowo, ktoś wpuszczony czuje się zobowiązany i wpuszcza następnego... W rezultacie pas zablokowany porusza się szybciej od tego niezablokowanego!
2. To co wymieniłeś, czyli skrócenie korku. Auta rozlokowane
a teraz przez stłuczkę nie dość że wybuli mandat to jeszcze droga zajmie mu dłuższy czas niż jakby grzecznie jechał w kolejce :)
@bbarty: Obaj dostali mandat. Przeczytaj opis filmu. Szeryf za szeryfowanie też.