Cały ten test jest z dupy wzięty. Jakbym tak na co dzień obciążał swojego van-a to bym na zawieszenie i opony nie urobił. Ciężar powinien być symetrycznie i na osi.
''Nacisk pionowy na hak holowniczy ustala producent samochodu. Maksymalne obciążenie na hak jest uzależnione od wielkości auta oraz rodzaju tylnego zawieszenia. W samochodach małych nacisk pionowy wynosi 50 kg natomiast samochody większe typu Golf, Astra, Corolla 307 mają już 75 kg samochody
@mielizna: w swoim opisie zakładsz tylko jedną (tę bezpieczniejsza sytuacje), tzn ze przyczepka jeszcze dociąża tył auta. Tymczasem niebezpiecznie robi sie wówczas, gdy na przyczepkę nałdujesz duzo na tył, a wyraźnie mniej na przód. Wówczas hak w ogóle nie jest obciążany w dół, natomiast jest ciągniety w góre, pezez co tył auta robi sie niebezpiecznie lekki i podatny na wszelkie myszkowanie
@mielizna: nie raz tak jeździłem na krótkich dystansach po okolicznych wioskch np wożąc deski z tartaku, wiec dobrze wiem czego się spodziewać. Ps I tak, zawieszenie tylnej osi nie jest obciążone, jest odciążone co znacznie utrudnia jazdę, bo na takie warunki nie było projektowne.
Komentarze (139)
najlepsze
''Nacisk pionowy na hak holowniczy ustala producent samochodu. Maksymalne obciążenie na hak jest uzależnione od wielkości auta oraz rodzaju tylnego zawieszenia. W samochodach małych nacisk pionowy wynosi 50 kg natomiast samochody większe typu Golf, Astra, Corolla 307 mają już 75 kg samochody
Tymczasem niebezpiecznie robi sie wówczas, gdy na przyczepkę nałdujesz duzo na tył, a wyraźnie mniej na przód. Wówczas hak w ogóle nie jest obciążany w dół, natomiast jest ciągniety w góre, pezez co tył auta robi sie niebezpiecznie lekki i podatny na wszelkie myszkowanie
Ps I tak, zawieszenie tylnej osi nie jest obciążone, jest odciążone co znacznie utrudnia jazdę, bo na takie warunki nie było projektowne.