@ziobro2: @mac1ek: oczywiście, że nie rozładowałoby się szybciej ;) przepustowość drogi za zwężeniem się nie zmienia, zaletą jazdy na suwak jest to, że korek jest krótszy, a nie to, że magicznie rośnie przepustowość drogi...
Taki paradox Jak jest kolejka w sklepie to się ludzie #!$%@?ą byle tylko szybciej, a jadąc autem ustawiają się w sznureczku jak stado baranów pomimo że mają obok siebie cały wolny pas... Chwilę zejdzie zanim nauczymy się jeździć na suwak
@dodoodooo: nie wiem w jakich sklepach kupujecie, ale u mnie we #wroclaw bardzo rzadko spotykam się z takim zachowaniem, praktycznie wcale... prędzej to ludzie przepuszczają innych gdy widzą że ktoś stoi z jednym produktem.
@inDifferentBases kiedy jest kolejka do jednej kasy w sklepie i za chwilę otwierają drugą kasę to się dopiero robi zamęt. Jak dla mnie to logiczne jest że przechodząc do innej kasy przepuszczam tych co stali przede mną.
@Jarython: Ostatnio mnie zablokował gość, za to, że jechałem do końca. Bo on zmienił pas 200 m przed zwężeniem i twierdził, że to on jedzie na suwak, nie ja.
W Kielcach to samo na estakadzie w ciągu Armii Krajowej - Żelazna. Chociaż tam najbardziej bawią mnie typy które jadą prawym, wbijają się gdzieś w połowie na chama i nie chcą wpuszczać tych co do końca pojechali ;)
Nie wiem o co wam chodzi ( ͡°͜ʖ͡°) Ja ich nazywam męczennicy prawego pasa i są oni po to byś mógł sprawniej przejechać :) W ich oczach jesteś ostatnim cwaniakiem, ale kto by się przejmował.
Jazda na suwak nie ma powodować, że się szybciej przejedzie.
Zalety jazdy na suwak są głównie takie, że korek jest krótszy (a więc np nie ciągnie się przez wcześniejsze skrzyżowania), prędkości na obu pasach są zbliżone (większe bezpieczeństwo) oraz swego rodzaju poczucie "równości" bo oba pasy poruszają się z tą samą prędkością (i nie ma czegoś takiego jak "a lewy jedzie szybciej").
Komentarze (143)
najlepsze
@ziobro2: i o to właśnie chodzi, żeby nie zablokować skrzyżowania
Jak jest kolejka w sklepie to się ludzie #!$%@?ą byle tylko szybciej, a jadąc autem ustawiają się w sznureczku jak stado baranów pomimo że mają obok siebie cały wolny pas...
Chwilę zejdzie zanim nauczymy się jeździć na suwak
(╥﹏╥) debile...
Zalety jazdy na suwak są głównie takie, że korek jest krótszy (a więc np nie ciągnie się przez wcześniejsze skrzyżowania), prędkości na obu pasach są zbliżone (większe bezpieczeństwo) oraz swego rodzaju poczucie "równości" bo oba pasy poruszają się z tą samą prędkością (i nie ma czegoś takiego jak "a lewy jedzie szybciej").
Do poczytania: https://www.dot.state.mn.us/trafficeng/workzone/doc/When-latemerge-zipper.pdf