@Chateaubriand: Samochody projektuje się pod konkretne testy. Doskonale było to widoczne jak w USA wprowadzono test "small overlap", czyli symulacje zahaczenia krawędzią auta o sztywną przeszkodę: Okazało się, że większość bezpiecznych samochodów nagle dostaje niskie noty, bo nikt nie projektował ich pod ten test. Parę lat później wyniki się znacząco poprawiły po tym jak producenci dodali wzmocnienia specjalnie uwzględniające ten typ zderzenia.
Po tym co odstawił Volkswagen to nic mnie nie zdziwi.
@Chateaubriand: co odstawił? bo my mówimy o bezpieczeństwie, a nie o emisji zanieczyszczeń - która w Europie jest trochę naciągana - w naszych warunkach klimatycznych emisja tlenków azotu nie jest aż tak szkodliwa - i tutaj VW przekroczył normę Euro 5 niewiele (2-3 razy w teście drogowym). Tlenki azotu są bardzo szkodliwe w USA, bo tworzą smog typu Los Angeles (fotochemiczny)
Jakby wszyscy jeździli z prędkościami przy jakich NCAP się odbywa to może i to coś byłoby warte...
@czerstwy_chleb: ale wiesz o tym, że prędkości kolizji które bada EuroNCAP to statystycznie najbardziej prawdopodobne prędkości kolizji. Zazwyczaj przed wypadkiem kierowcy hamują, samochody wyposażone w układy zapobiegania kolizjom też hamują - co jeszcze bardziej zbliży wyniki testów do rzeczywistości (zwłaszcza w państwach w których przeciętny wiek samochodu jest niższy niż w Polsce)
słowo "statystycznie", i tyle mi wystarczy( ͡°͜ʖ͡°)
@czerstwy_chleb: weź takie Niemcy, na drogach dojazdowych do autostrad gdzie istnieje realne ryzyko zderzenia czołowego masz bardzo często ograniczenia do 70 km/h (mimo tego, że to teren niezabudowany) - prędkość testowa 64 km/h wydaje się w takim przypadku uzasadniona.
Zderzenie boczne przy prędkości miejskiej, tj. 50 km/h.
Potrącenie pieszego przy prędkości 40 km/h - dalej całkiem sensownie, w
Znowu ten koleś. Przecież ten typ nie zna się na motoryzacji, nie ma żadnego pojęcia, polecam portale anglojęzyczne- tam o rzeczach związanych z autami rozmawiają inżynierowie, ludzie którzy się na tym znają a nie samozwańczy znaffcy. #!$%@? polskie redakcje moto to taki #!$%@? rak. Skittels z autocentrum, który przez 30 minut filmów pokazuje regulacje fotela i czyta dane z katalogu, jakiś oto doradca, który ma jakieś teorie z dupy wyssane, auto świat
@loney: logika debili- nie krytykuj, bo nie jesteś lepszy. Czyli żeby ocenić np. fakt, że żarówka nie świeci muszę być się doktoryzować na wydziale elektrycznym politechniki ( ͡°͜ʖ͡°)
@kekemot: A co ma wspólnego wiedza z logiką? Jeżeli jednego dnia samochód dostaje 3 gwiazdki a za chwilę pięć, bo dzwoneczek dołożyli, to chyba jest coś nie tak, prawda? Widziałeś kiedyś samochód z pięcioma gwiazdkami który poszedł na czołówkę z offsetem nie 30...40% jak w testach (gdzie oczywiście ogromną rolę mają podłużnice, przedni pas, etc) tylko na przykład 10...15%? Bardzo charakterystyczny wygląd takiego samochodu - ścięty bok, zwykle wyrwane koło razem
Ciekawi mnie jak w AutoCentrum #!$%@?ą się na Zahara bo zauważyłem, że w portalach, które pokazywał w wideo było też autocentrum dla którego pracuje. Dobrze to o nim świadczy bo jest obiektywny nawet w takiej sytuacji i potrafi opierdzielić nawet portal swojego żywiciela. http://www.autocentrum.pl/newsy/z-kraju-i-ze-swiata/zaledwie-trzy-gwiazdki-fiata-tipo/
Komentarze (88)
najlepsze
@Chateaubriand: co odstawił? bo my mówimy o bezpieczeństwie, a nie o emisji zanieczyszczeń - która w Europie jest trochę naciągana - w naszych warunkach klimatycznych emisja tlenków azotu nie jest aż tak szkodliwa - i tutaj VW przekroczył normę Euro 5 niewiele (2-3 razy w teście drogowym). Tlenki azotu są bardzo szkodliwe w USA, bo tworzą smog typu Los Angeles (fotochemiczny)
@czerstwy_chleb: ale wiesz o tym, że prędkości kolizji które bada EuroNCAP to statystycznie najbardziej prawdopodobne prędkości kolizji. Zazwyczaj przed wypadkiem kierowcy hamują, samochody wyposażone w układy zapobiegania kolizjom też hamują - co jeszcze bardziej zbliży wyniki testów do rzeczywistości (zwłaszcza w państwach w których przeciętny wiek samochodu jest niższy niż w Polsce)
@czerstwy_chleb: weź takie Niemcy, na drogach dojazdowych do autostrad gdzie istnieje realne ryzyko zderzenia czołowego masz bardzo często ograniczenia do 70 km/h (mimo tego, że to teren niezabudowany) - prędkość testowa 64 km/h wydaje się w takim przypadku uzasadniona.
Zderzenie boczne przy prędkości miejskiej, tj. 50 km/h.
Potrącenie pieszego przy prędkości 40 km/h - dalej całkiem sensownie, w
#!$%@? polskie redakcje moto to taki #!$%@? rak. Skittels z autocentrum, który przez 30 minut filmów pokazuje regulacje fotela i czyta dane z katalogu, jakiś oto doradca, który ma jakieś teorie z dupy wyssane, auto świat
@WysokiejJakosciSiekiera: tak dla ścisłości, to Zachar nie pracuje dla Autocentrum, tylko jest jego założycielem i współwłaścicielem ( ͡° ͜ʖ ͡°)