Nie jestem ekspertem, ale dziwię się, że musiał powstać osobny odcinek wyjaśniający tak prostą i intuicyjną sytuację. Czy to jakiś podzbiór suwakowych szeryfów odkrył nowe powołanie w edukacji o pasach rozbiegowych i trzeba ich naprostować?
@majk90: ponieważ kursy prawa jazdy uczą zdawać egzamin, a nie jeździć. Jeździć ludzie zaczynają się uczyć dopiero jak mają prawko. Niestety, wtedy nie jeździ z nimi ktoś mądry, kto wskazywałby, jakie błędy popełniają.
@majk90: @simperium: pojedźcie np. na południe włoch to wyleczycie swoje kompleksy i zobaczycie co oznacza nieznajomość przepisów. Prawda jest taka że po za małym procentem debili polacy jeżdżą całkiem dobrze.
No i wtopa panie Dworak. Nie kierowców a drogowców. Żalisz się Pan, że kierowcy zawracają w niedozwolonym miejscu a zawracają bo skrzyżowanie jest oznakowane w sposób nieczytelny i niezgodny z przepisami. Zgodnie z rozporządzeniem: Znaki: C-2, od C-4 - C-8, C-12 i C-14 umieszcza się po obu stronach jezdni jednokierunkowych wielopasowych.
Gdzie tam po lewej stronie jest znak C-6? Do łba drogowcom nie przyszło, że znak przy prawej krawędzi może
@majk90: Weź człowieku takich herezji nie rozpowszechniaj bo to niebezpieczne jest. To równie śmieszne jak rady z polewaniem wrzątkiem zamarzniętej szyby. Chcesz powiedzieć, że sygnalizator kierunkowy nie nakazuje kierunku jazdy? Poważnie? I jak masz strzałkę na wprost to możesz sobie z tego pasa pojechać w dowolnym kierunku? Człowieku jak ty nawet zawrócić nie możesz jak masz tylko strzałkę w lewo.
Oczywiście, że muszą być po obu stronach. Jak w rozporządzeniu masz
Reasumując. Jeśli masz zieloną strzałkę w lewo, oznacza że dotyczy ona tylko skrętu w lewo, nie możesz wtedy jechać na wprost ani zawracać. Analogicznie jeśli masz zieloną strzałkę na wprost, to nie możesz skręcić w lewo itp.
To nie jest kwestia nieszanowania przepisów - to rażący brak znajomości przepisów. Lwia część ludzi jeździ "bo tak im się wydaje". Niestety, to też dotyczy sporej grupy "instruktorów" jazdy, którzy uczą kursantów "jak zdać" a nie jak "jeździć"...
Tak mnie zastanawia, czemu nie ma oficjalnych interpretacji jak należy niektóre sytuacje rozpatrywać, skoro widać, że są przypadki, które sprawiają problemy w interpretacji nawet sędziom?
@janekplaskacz: Nie wiem, o czym konkretnie mówisz (nie oglądałem), ale spora cześć spornych sytuacji wynika z faktu, że się projektant / wykonawca drogi nie popisał w kwestii dostosowania jej do kodeksu drogowego, więc musiałbyś mieć interpratecje dla poszczególnych skrzyżowań.
Ostatnio jadę sobie wybiegowym, równo ze mną dociera jakiś Seba w obklejonym naklejkami wozie, sygnalizuję że chcę skręcić na właściwy pas, przyśpieszam, on też blokując mi drogę, więc zwalniam...a on też, i cieszy się baran że mnie blokuje, za mną jedzie kolejny samochód, też nie może się włączyć, bo Sebix odstawia mentalnego orangutana. Pas się kończy a baran ma zaciesz, więc ja się zatrzymuję na tym pasie żeby nie wylądować w rowie,
Przecież to co mówi ten facet jest logiczne... Nie rozumiem jak ktoś może tego nie ogarniać. To jest tak oczywiste, że jak ktoś to podważa to nie wiem co ma w głowie.
Dopiero przy zmianie pasa ruchu dotyczy nas znak ustąp pierszeństwa.
@Scaryfog: Właśnie to jest totalna bzdura. To że masz ustąpić nie wynika ze znaku A-7 tylko ze znaków poziomych. Znak ustąp pierwszeństwa nie może nas tam obowiązywać bo on według kodeksu drogowego obowiązuje tylko na skrzyżowaniu, a pas rozbiegowy tam gdzie zaczyna się przerywana linia jest już poza skrzyżowaniem. Dlatego napisałem weż kodeks drogowy i tam znajdziesz definicję skrzyżowania drogi i
@nitratyn: nie bede brał żadnego kodeksu człowieku zmieniając pas ruchu zawsze musisz ustąpić osobie ktora sie na nim znajduje wiec nie wiem w czym masz problem. Nie ma znaku, który o tym mowi, jest prZepis. A co gdy nie bedzie widać pasów ruchu ? Np zima bądź gdy zmienia nawierzchnie ? Takie miejsce stanie sie automatycznie skrzyżowaniem .. Wtedy ten znak ma duze znaczenie
Nie byłoby całej tej dyskusji i dylematów, gdyby przed początkiem rozbiegówki nie było znaków A-7. Miałem jakiś tam związek zawodowy z inzynierią ruchu i BRD, i jak dla mnie ustawianie A-7 przed rozbiegówką jedyne co robi, to wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Dla ustalenia pierwszeństwa z powodzeniem wystarczają czytelne i konkretne przepisy o zmianie pasa ruchu zawarte w art. 22.4.
Komentarze (232)
najlepsze
@majk90: ponieważ kursy prawa jazdy uczą zdawać egzamin, a nie jeździć. Jeździć ludzie zaczynają się uczyć dopiero jak mają prawko. Niestety, wtedy nie jeździ z nimi ktoś mądry, kto wskazywałby, jakie błędy popełniają.
Zgodnie z rozporządzeniem:
Znaki: C-2, od C-4 - C-8, C-12 i C-14 umieszcza się po obu stronach jezdni jednokierunkowych wielopasowych.
Gdzie tam po lewej stronie jest znak C-6? Do łba drogowcom nie przyszło, że znak przy prawej krawędzi może
Weź człowieku takich herezji nie rozpowszechniaj bo to niebezpieczne jest. To równie śmieszne jak rady z polewaniem wrzątkiem zamarzniętej szyby.
Chcesz powiedzieć, że sygnalizator kierunkowy nie nakazuje kierunku jazdy? Poważnie? I jak masz strzałkę na wprost to możesz sobie z tego pasa pojechać w dowolnym kierunku? Człowieku jak ty nawet zawrócić nie możesz jak masz tylko strzałkę w lewo.
Oczywiście, że muszą być po obu stronach. Jak w rozporządzeniu masz
@majk90: @RebelChmiel:
Dokładnie tak, natomiast jeśli strzałka wskazuje w lewo oraz w dół, to znaczy, że możesz na tym skrzyżowaniu zarówno skręcić w lewo jak i zawrócić.
@Scaryfog: Właśnie to jest totalna bzdura. To że masz ustąpić nie wynika ze znaku A-7 tylko ze znaków poziomych. Znak ustąp pierwszeństwa nie może nas tam obowiązywać bo on według kodeksu drogowego obowiązuje tylko na skrzyżowaniu, a pas rozbiegowy tam gdzie zaczyna się przerywana linia jest już poza skrzyżowaniem. Dlatego napisałem weż kodeks drogowy i tam znajdziesz definicję skrzyżowania drogi i
Ano trzeba, skoro nawet instruktorzy i sędziowie mają problem z właściwą interpretacją.
Miałem jakiś tam związek zawodowy z inzynierią ruchu i BRD, i jak dla mnie ustawianie A-7 przed rozbiegówką jedyne co robi, to wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Dla ustalenia pierwszeństwa z powodzeniem wystarczają czytelne i konkretne przepisy o zmianie pasa ruchu zawarte w art. 22.4.