Oraz niedostosowanie się kierowców do panujących warunków.
@WuDwaKa: W kanadzie występuje "uśpienie czujności" kierowców. W Polsce ciągle coś się dzieje. A to ktoś blokuje, spycha itd. Tam kultura każdy jedzie na tempomacie. Orientacyjna skala mapy polski i długości autostrady 401.
@Pro-Xts: I to jest bardzo niebezpieczne. Warunki na drodze mogą się zmieniać z każdym kilometrem, przez co ciągła jazda ze stałą prędkością to proszenie się o niebezpieczną sytuację. Osobiście jak droga nie jest sucha to nie używam tempomatu.
Zima? Może być ślisko? Eee... Trzeba jechać tyle, ile dała fabryka.
Swoją drogą, każdy kto miał przyjemność w ubiegłym tygodniu jeździć po drogach też zapewne spotkał się z ogromną liczbą idiotów pędzących na łeb na szyję po białych drogach. Bo skoro poza miastem jest 90km/h, a na autostradach 140km/h to trzeba dokładnie tyle jechać. ( ͡°ʖ̯͡°)
Zawsze się zastanawiam, co ci idioci robią później z tym
po białej drodze nie raz się bardzo dobrze jedzie z dużą prędkością.
@eloar: oczywiście! Do momentu w którym nie wpadniesz w poślizg, albo cię nie wyrzuci z drogi (wybrzuszenie w śniegu, czy coś), albo nie będzie trzeba ostro hamować.
zachowując odpowiednie odstępy i wykonując wszystkie manewry płynnie i z odpowiednim wyprzedzeniem można po śniegu jechać spokojnie 90km/h.
Mam wątpliwości. Tzn., może dużym samochodem, albo pojazdem z łańcuchami, kolcami, etc... na pewno
@simperium: z kolcami jedzie się do 50km/h zazwyczaj, aby kolce nie wyleciały, z łańcuchami jeszcze wolniej, aby się nie zerwały. Zwykłe, dobre opony zimowe na śniegu dają niezłą przyczepność. Piszesz, że jechałeś 50km/h po lodzie i było za szybko, a ja piszę o jeździe po śniegu/ośnieżonej drodze. W sytuacji z filmiku lepszą drogę hamowania (na zimówkach) masz jadąc po białych pasach, niż po czarnym wyślizganym, oblodzonym asfalcie. Ale to trzeba wiedzieć
jak widzę akcje jak 1:45 to zaraz przypomina mi się całkiem nie stary, bo sprzed 4-5 lat, pomysł Volvo na autonomiczną jazdę zakładający, że auta osobowe będą automatycznie podążały za ciężarówkami... wtedy wydawało mi się to debilizmem u samych podstaw, ale projekt był chyba dość intensywnie rozwijany i wszedł nawet do fazy testów drogowych, tym niemniej ostatecznie chyba umarł...
@jdef90: autonomiczne konwoje Volvo nie umarły, pracują nad tym cały czas. Pomysł zapewne wejdzie prędzej czy później do użycia. Szczególnie, że podobne systemu rozwijało na przykład Infinity.
@eloar: wady: 1. kierowca Tira popełnia błąd, 5 innych aut z pasażerami kompletnie nieprzygotowanymi na sytuację awaryjną jest w dupie, jak na filmie powyżej (bo ten konwój chyba zakładał max 5 aut) 2. odpowiedzialność prawna, kto w takiej sytuacji odpowiada za to 3. jaki kierowca ciężarówki chciałby się obarczyć dodatkowo taką odpowiedzialnością moralną (nawet jeśli kwestie prawne by były uregulowane) 4. prędkość jazdy (jest to max 90-100km/h), systemy w pełni autonomiczne
Komentarze (101)
najlepsze
Oraz niedostosowanie się kierowców do panujących warunków.
@WuDwaKa: W kanadzie występuje "uśpienie czujności" kierowców. W Polsce ciągle coś się dzieje. A to ktoś blokuje, spycha itd. Tam kultura każdy jedzie na tempomacie. Orientacyjna skala mapy polski i długości autostrady 401.
@Pro-Xts: I to jest bardzo niebezpieczne. Warunki na drodze mogą się zmieniać z każdym kilometrem, przez co ciągła jazda ze stałą prędkością to proszenie się o niebezpieczną sytuację. Osobiście jak droga nie jest sucha to nie używam tempomatu.
@zimnylehc: Pomysł, żeby tam zejść i machać jest godny nagrody Darwina.
Swoją drogą, każdy kto miał przyjemność w ubiegłym tygodniu jeździć po drogach też zapewne spotkał się z ogromną liczbą idiotów pędzących na łeb na szyję po białych drogach. Bo skoro poza miastem jest 90km/h, a na autostradach 140km/h to trzeba dokładnie tyle jechać. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Zawsze się zastanawiam, co ci idioci robią później z tym
@eloar: oczywiście! Do momentu w którym nie wpadniesz w poślizg, albo cię nie wyrzuci z drogi (wybrzuszenie w śniegu, czy coś), albo nie będzie trzeba ostro hamować.
Mam wątpliwości. Tzn., może dużym samochodem, albo pojazdem z łańcuchami, kolcami, etc... na pewno
@ElCidX: i karambol się skończył, jak ręką odjął ;)
Most.
Rzut oka na tablice kierunkowe i znaki.
Mijasz most i stoją samochody. Za późno by wyhamować. Tak to widzę
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
1. kierowca Tira popełnia błąd, 5 innych aut z pasażerami kompletnie nieprzygotowanymi na sytuację awaryjną jest w dupie, jak na filmie powyżej (bo ten konwój chyba zakładał max 5 aut)
2. odpowiedzialność prawna, kto w takiej sytuacji odpowiada za to
3. jaki kierowca ciężarówki chciałby się obarczyć dodatkowo taką odpowiedzialnością moralną (nawet jeśli kwestie prawne by były uregulowane)
4. prędkość jazdy (jest to max 90-100km/h), systemy w pełni autonomiczne
Nic nie widzę, ale #!$%@?.