@szoperson: Dla zawracających na rondzie i zjeżdżających z ronda na 3 zjeździe, żeby nie stali na zakorkowanym prawym pasie dojazdowym do ronda i na zewnętrznym na rondzie. Chyba pomogłem? A szczegóły wyjaśni Ci instruktor na kursie prawa jazdy.
To rondo można bardzo łatwo przerobić na turbinowe, poprawiło by się bezpieczeństwo i pasy byłyby bardziej optymalnie wykorzystane. Tyle, że na czym by zarobiła policja? A i Dworak nie miał by tematu na program! Listów od kierowców by nie dostawał. Po co więc zmieniać cokolwiek? Pewnych rzeczy nie robi się celowo ( ͡º͜ʖ͡º)
@xtc: Podejrzewam, ze to rondo zaprojektowane zostało w ten sposób ze względu na wjazd i wyjazd z dolnej płyty dworca autobusowego oraz przystanki mpk, ktore tez tam są. Jakbyś przerobił je na turbinowe to cały ruch autobusowy poszedłby przez rondo Mogilskie, bo te nie miałyby mozliwosci wyjazdu z dworca w lewo...Teraz pytanie co gorsze, to co jest teraz czy zapchane Mogilskie przez autobusy, ktore tam nawracają. A że sam dworzec mogli
Już widzę jak polski kierowca objedzie dodatkowo rondo, gdy nie uda mu się zjechać na prawy by wreszcie zjechać z ronda. Szybciej zatrzyma ruch lub wjedzie pod koła na prawym pasie niż objedzie jeszcze raz. Przecież wszyscy patrzą i by go obśmieli. Tak sobie kombinuję ten kierowca, a ci wszyscy w rzeczywistości mają go w dupie.
dobra, a jak jechać w takiej sytuacji: dojazd do ronda - 2 pasy. prawy tylko w prawo, lewy - prosto. wjeżdżam lewym, bo chcę jechać prosto. rondo ma dwa pasy, więc jadąc prosto, muszę przeciąć prawy pas. ale z prawej strony zbliża się samochód. wjeżdżając na moje rondo ma trójkąt. ustąpiłby więc pierwszeństwa, gdyby ktoś jechał prawym pasem, ale tam nikogo nie ma, bo wszyscy skręcili w prawo (zgodnie ze znakiem). więc
@frytex2: ok, nie możesz, faktycznie. Ale nadal nie widzę problemu. To jest normalne skrzyżowanie, masz na nim pierwszeństwo. To kierowca z podporządkowanej musi uważać i odpowiednio dobrać moment wjazdu. Nawet jeśli ty będziesz w trakcie zmiany pasa, a on zacznie wjeżdżać na skrzyżowanie "bo prawy pas był wolny sekundę temu" to wciąż jest to jego wina.
Traktuj to jako zwykłe, prostopadłe skrzyżowanie z kilkoma pasami. Czy zmieniając pas na takim martwisz
Teoria teorią ale w praktyce nie jest tak kolorowo. W czasie jazdy wszystko się dynamicznie zmienia i tego typu przeoczenia są bardzo częste a w tym przypadku mało szkodliwe społecznie.
@wojtaz131: okey wjeżdżam lewym pasem i jadę na wprost. Na kolejnym wjeździe z prawego pasa jedzie tez na wprost i jak zjeżdżam to kto ma pierwszeństwo? ja skręcam z wewnętrzengo pasa a on z zewnętrzengo na wprost
@wojtaz131: Tak rondo turbinowe załatwia sprawę całkowicie (u mnie w mieście jest takie tylko zamiast linii ciągłej są jakby pachołki), ja odnosiłem się tylko rond zwykłych gdzie takie oznaczenie na pasach jak pokazałeś nie załatwiło by sprawy.
Zaraz poleci na mnie grad minusów, ale jako że mało jeżdżę samochodem i nie mam tyle doświadczenia, to zawsze na takich rondach jadę pasem zewnętrznym.. Wiem że to błąd i uniemożliwia wjazd na rondo pozostałym, ale przynajmniej czuję się pewnie.
Komentarze (469)
najlepsze
A szczegóły wyjaśni Ci instruktor na kursie prawa jazdy.
Bo wewnętrzny na rondzie normalnie może być używany, jak zauważył @granatowawolowina.
A że sam dworzec mogli
Zlotowa to nie jest zawod to jest stan umyslu.
dojazd do ronda - 2 pasy. prawy tylko w prawo, lewy - prosto.
wjeżdżam lewym, bo chcę jechać prosto. rondo ma dwa pasy, więc jadąc prosto, muszę przeciąć prawy pas.
ale z prawej strony zbliża się samochód. wjeżdżając na moje rondo ma trójkąt. ustąpiłby więc pierwszeństwa, gdyby ktoś jechał prawym pasem, ale tam nikogo nie ma, bo wszyscy skręcili w prawo (zgodnie ze znakiem). więc
Traktuj to jako zwykłe, prostopadłe skrzyżowanie z kilkoma pasami. Czy zmieniając pas na takim martwisz
Komentarz usunięty przez moderatora