@reddml w pasie zieleni najczęściej zlokalizowane są kolektory kanalizacji deszczowej czasem łączność autostradowa poza tym mają określoną normowo szerokość nie upchniesz tam 2 pasów po 3,5m każdy :)
Żeby określić czy Wykonawca przewidział miejsce na kolejne pasy trzeba by się cofnąć do Dokumentacji przetargowej i sprawdzić na którym FIDICU (o ile w ogóle) było wykonywane zadanie. Najłatwiej można to stwierdzić po obiektach jadąc tamtym odcinkiem.
@mepps: Co ty za bzdury piszesz.A2 tak jak i duża część nowych polskich autostrad i dróg ekspresowych budowana była od razu z wewnętrzną rezerwą pod 3 pas ruchu tak aby rozbudowa była jak najtańsza i jak najszybsza.Wszystkie wiadukty na drogach poprzecznych mają miejsce na dodatkowy pas a na wiaduktach w ciągu autostrady ten trzeci pas jest już wykonany lecz niedostępny póki co dla kierowców z oczywistych względów(wymalowana linia ciągła).Pas zieleni na
Nic nie trzeba poszerzać , należy podnieść opłatę do cen kulczykowych i od razu ruch maleje . O dziwo na odcinku od Poznania do Łodzi ruch jest mniejszy i kultura jazdy większa. Od Łodzi zaczyna się dzicz wszyscy jadą lewym pasem i w głębokim poważaniu mają innych uczestników ruchu.
O dziwo na odcinku od Poznania do Łodzi ruch jest mniejszy i kultura jazdy większa.
@Wojenka84: To nie jest kwestia opłat. Często jeżdżę trasą Włocławek - Warszawa. Cała trasa bezpłatna, ale kultura jazdy na odcinku Włocławek - Stryków jest zdecydowanie lepsza. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale jak tylko wyjadę na A2 to od razu mogę zapomnieć o tempomacie ustawionym na spokojne 140. Jeden na prawym pasie jedzie 110,
A4 od Katowic na zachód jest czasami pełna. A4 od Wrocławia na zachód jest pełna praktycznie cały czas. Tam od początku powinny być 3 pasy z możliwością zrobienia 4-ech. Zwężenie, wypadek, roboty drogowe powodują paraliż.
Co za zjeby, od początku uważałem że co najmniej od Łodzi do Wawy trzeba 3 pasy. Zresztą co za problem było te kilka metrów szerzej wybudować pod przyszły 3 pas?
Dobrze, że nie chcą robić tego, co z A4 między Krakowiem a Katowicami - średnia ilość pojazdów jest taka duża, że powinny zostać dobudowane dodatkowe pasy. A co wymyślił operator autostrady? Że lepiej (czyli taniej) zamknąć po jednym pasie i zrobić remont, wtedy przepustowość spadnie i nie będą musieli dobudowywać
@Dziki_: Odcinek między Łodzią a Wawą jest darmowy. Bramki już stoją, ale są nie uruchomione. Wystarczy zatem je uruchomić i 2 pasy to będzie aż nadto :)
Komentarze (27)
najlepsze
Żeby określić czy Wykonawca przewidział miejsce na kolejne pasy trzeba by się cofnąć do Dokumentacji przetargowej i sprawdzić na którym FIDICU (o ile w ogóle) było wykonywane zadanie. Najłatwiej można to stwierdzić po obiektach jadąc tamtym odcinkiem.
@Wojenka84: To nie jest kwestia opłat. Często jeżdżę trasą Włocławek - Warszawa. Cała trasa bezpłatna, ale kultura jazdy na odcinku Włocławek - Stryków jest zdecydowanie lepsza. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale jak tylko wyjadę na A2 to od razu mogę zapomnieć o tempomacie ustawionym na spokojne 140. Jeden na prawym pasie jedzie 110,
Tam od początku powinny być 3 pasy z możliwością zrobienia 4-ech. Zwężenie, wypadek, roboty drogowe powodują paraliż.