Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko352
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

26

Morele.net i "wzorowe" rozpatrywanie reklamacji

Tl;dr: Sklep mimo próśb rozpatrzył ponowną reklamacje naprawiając sprzęt zamiast go wymieniać a następnie wysłał na adres innej osoby. Dział Reklamacji zapytany jak do tego doszło twierdzi, że źle wypełniłem formularz

Krukosz
Krukosz
Krukosz
z
wykop.pl
dodany: 20.06.2017, 16:12:13
  • #
    morele
  • #
    pcmasterrace
  • #
    wykopefekt
  • #
    technologia
  • #
    sklepyinternetowe
  • 11
  • Odpowiedz
Jak Morele.net rozpatruje reklamacje i zwraca towar do klienta.

Cała historia zaczęła się w połowie kwietnia, kiedy kupiłem używaną kilka miesięcy (około 4) karte graficzną Radeon RX 470 4GB w wersji Gigabyte G1. Kartę używałem kilka dni i w tym momencie zauważyłem, że na ekranie pojawiają się różnokolorowe kropki. Po przetesowaniu okazało się, że problem występuje kiedy napięcie rdzenia wynosi 800-900mV. Na obrazku zdjęcie efektu usterki.



Jako, że jestem drugim właścicielem sprzętu, a został on kupiony w morele.net postanowiłem go zareklamować (w końcu sprzęt całkiem nowy). Najpierw musialem poprosić o kopię faktury od sklepu (numer faktury jest potrzebny do zgłoszenia reklamacji) - sam posiadam paragon. Następnie wysłałem zgłoszenie i otrzymałem instrukcję jak przekazać sprzęt do serwisu.

Postanowiłem, że sprzęt oddam do netpunktu, bo nie chciałem płacić za wysyłkę, a także obawiałem się, że w przypadku uszkodzenia w transporcie wina spadnie na mnie za złe zapakowanie (co ma sens). Na infolinii BOK zgłosiłem, że chce rozpatrzenia tego w ramach rękojmii a nie gwarancji (sądziłem, że to wystarczy aby nie naprawiali, tylko wymienili sprzęt).

Po miesiącu (tak, bardzo długo), otrzymałem sprzęt - został naprawiony. Przynajmniej taki miał status. Okazało się, że usterki nie naprawiono - te same objawy. Chciałbym tutaj zaznaczyć, że czas reklamacji wyniknął pośrednio z weekendu majowego oraz samej drogi przedmiotu (netpunkt -> centrala -> serwis).

Tego samego dnia stworzyłem nowe zgłoszenie reklamacyjne, według Uniwersalnego Formularza Reklamacji. Karta nie jest przypisana do mojego konta, więc w takim wypadku nalezy użyć tego formularza.



Screen formularza wrzuciłem celowo. Jak widać - należy wpisać nazwe produktu, datę, nr faktury, opis usterki oraz wybrać adres. Gotowe zgłoszenie wygląda tak:



Jak widzicie - mamy podstawowe dane o reklamacji w tym adres do zwrotu.

Zarówno w treści zgłoszenia jak i na infolinii podałem informację, że chce aby tym razem było to rozpatrywane jako rękojmia i proszę o wymianę na nowy sprzęt bądź zwrot hajsu.W zeszłym tygodniu dostałem informację, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie - sprzęt został naprawiony. Tutaj już mnie to zdenerwowało, bo olali kompletnie sprawę z rodzajem reklamacji.

Ale w tym momencie akcja zaczyna się rozkręcać.

Podany przez sklep nr przewozowy DHL miał wpisane inne miasto docelowe niż moje (z początku przypuszczałem, że to mały błąd samego przewoźnika - nazwa mojej miejscowości nie jest unikalna w skali kraju) - za pierwszym zwrotem było ok.

Jednak to nie była pomyłka przewoźnika. Zadzwonił do mnie kurier z pytaniem czy jestem w domu, bo ma dla mnie przesyłkę - ja już wcześniej dziwiąc się nr przesyłki zapytalem się na jaki adres jest przesyłka. Co się okazało: Sklep zaadresował przesyłkę na pierwszego właściciela sprzętu. Skojarzyłem to dopiero po dłuższej chwili, po czym zadzwoniłem do adresata przesyłki by jej nie odbierał, a później do samego kuriera z info że jest ona źle zaadresowana.

Nie powiem - zawrzałem. Napisałem wiadomość przez zapytanie internetowe (do Działu Reklamacji) z opisem zdarzenia.:



Osoba z którą prowadziłem dyskusję usilnie próbuje mi udowodnić, że jestem debilem i to moja wina, że źle rozpatrzyli reklamacje a także, że wysłali na zły adres.

Obawiam się, że gdybym nie skojarzył, że skopali adresowanie paczki, kurier by to dostarczył innej osobie, a ja zostałbym z niczym. Mam wrażenie, że próbuje mnie tylko zbyć, a nie rozwiązać problem.

Oprócz tego już w dniu kiedy otrzymałem nr przesyłki (zeszła środa) otworzyłem zapytanie do reklamacji:



W tym przypadku trafiłem na kogoś bardziej kompetentnego, przynajmniej tak mi się wydaje.

I teraz Mireczki co ja mam zrobić?

-- I tak sprzęt wróci do nich, chciałbym by od razu rozpatrzyli to tak jak o to prosiłem.
-- Na ich FB nie da się publikować postów więc nie jestem w stanie na nich wpłynąć tam.
-- Poza BOK nie dodzwonie się nigdzie, a BOK nie rozpatruje reklamacji, może conajwyżej przekazać jakieś informacje ode mnie bądź do mnie.

-- To co sie odwaliło w moim przypadku to ja nie. Tak jak jeszcze złe rozpatrzenie reklamacji mnie nie zdenerwowało bardzo tak pomyłka w adresie to juz LOL xD. Miałem ochotę wpisać to 'xD' w całym zgłoszeniu, bo nie wiedziałem czy to jest zabawne czy tragiczne.

Komentarze (11)

najlepsze

darek-jg
darek-jg
darek-jg
20.06.2017, 17:13:23
  • 2
@Krukosz : Nie wiem czy poprawnie zrozumiałem twoją historię,kupiłeś używaną kartę od osoby fizycznej a roszczenia z tytułu rękojmi kierujesz do sklepu Morele?
  • 4
  • Odpowiedz
darek-jg
darek-jg
darek-jg
20.06.2017, 17:19:00
  • 3
@Krukosz: Reklamacja nie znaczy rękojmia,prawa z tytułu rękojmi nie przechodzą na kolejnego kupującego przy sprzedaży rzeczy.Reklamować z tytułu rękojmi może kupujący wobec sprzedającego a ty nie kupiłeś karty od Morele...
http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uchwala;siedmiu;sedziow;sn;izba;cywilna,ic,iii,czp,96,03,6073,orzeczenie.html
  • Odpowiedz
Krukosz
Krukosz
Krukosz
Autor
20.06.2017, 17:21:10
  • 2
@darek-jg: Fakt, ale w tym linku jest również napisane:

Sprzedaż rzeczy przez kupującego nie powoduje przejścia na nabywcę

uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy; kupujący może jednak

przelać na nabywcę uprawnienia do żądania obniżenia ceny, usunięcia wady

> lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad.

A skoro nie potrafią naprawić sprzętu to powinni wymienić na nowy - ja tak to rozumiem.
  • Odpowiedz
Krukosz
Krukosz
Krukosz
Autor
21.06.2017, 14:37:11
  • 0
Dzisiaj W KOŃCU uzyskałem odpowiedź co należy zrobić (konsultant BOK wytlumaczył). Osoba z Działu Reklamacji dalej bawiła się z robienie debila ze mnie, że to ja źle wypełnilem formularz i że nie można dalej rozpatrywać reklamacji z tym samym nr RMA.

Okazało się, że należy stworzyć nowe zgłoszenie i im tam napisać od początku o co proszę oraz, że sprzęt jest fizycznie u nich. Jakoś przez prawie 2 dni Dział Reklamacji nie
  • Odpowiedz
husky83
husky83
husky83
21.06.2017, 07:49:07
  • 0
Już to pisałem, ale ostrzegać będę nadal - mi morele wysłało używanego (refurbished) laptopa jako nowego, kiedy to zgłosiłem użerałem się z nimi o ile dobrze pamiętam dwa miesiące, wysł#!$%@?ąc że to nie ja tylko oni są poszkodowani, bo sprzedają używanego laptopa jako (i w cenie) nowego! Nie potrafili mi wyjaśnić w jaki to sposób są poszkodowani, ale jednak wg nich to nie ja a oni byli poszkodowali. Do mnie mieli tylko
  • Odpowiedz
getin
getin
getin
20.06.2017, 21:18:26
  • 0
( ͡° ͜ʖ ͡°)
getin - ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_ZUXs4Abx4Fb6Gs6FW9XXUtC7WEjJwBgM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jozwa-maryn
jozwa-maryn
jozwa-maryn
20.06.2017, 16:23:48
  • -3
Poszukaj w KRS nazwisko prezesa i napisz do niego maila, krótko opisującego sytuacje
  • 2
  • Odpowiedz
Krukosz
Krukosz
Krukosz
Autor
20.06.2017, 17:10:09
  • 0
@jozwa-maryn: No tak, ale znając życie prezesi mają wiele różnych spraw i to zaginie. Najbardziej efektywnym sposobem mógłby być kontakt z kimś na stanowisku kierowniczym z Działu Reklamacji albo innego. Sam pracowalem w obsłudze klienta jakiś czas, więc mniej-więcej wiem jak to wygląda. W przypadku jakichś dużych niezgodności lub problemów sprawa była przekazywana komuś wyżej. A tutaj albo dyskusje z ludźmi sypiącymi formatkami albo BOK, który w sumie nic nie może
  • Odpowiedz
jozwa-maryn
jozwa-maryn
jozwa-maryn
20.06.2017, 17:11:48
  • -3
@Krukosz: jasne
  • Odpowiedz
  • Wykopujący (26)
  • Zakopujący (1)

Hity

tygodnia

Podsumowanie ruchu lotniczego dwóch prywatnych odrzutowców Taylor Swift w 2023
Podsumowanie ruchu lotniczego dwóch prywatnych odrzutowców Taylor Swift w 2023
6063
Ryszard Petru: Zadawanie pytań o Kredyty 0% to trolling
Ryszard Petru: Zadawanie pytań o Kredyty 0% to trolling
4650
Mroczne tajemnice Królowej Życia. Jak gwiazda Polsatu kazała zgwałcić Marysię
Mroczne tajemnice Królowej Życia. Jak gwiazda Polsatu kazała zgwałcić Marysię
3201
Pomagały dziewczynom wyjść z prostytucji. Zostały usunięte z "Parady Równości"
Pomagały dziewczynom wyjść z prostytucji. Zostały usunięte z "Parady Równości"
3020
Kredyt 0 proc. nie taki pewny. Przekonują posłów, by wycofali poparcie
Kredyt 0 proc. nie taki pewny. Przekonują posłów, by wycofali poparcie
2553
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #morelenet
  • #komputery
  • #xkom
  • #pcmasterrace
  • #zakupy
  • #pytanie
  • #informatyka
  • #kiciochpyta
  • #brandclub
  • #kodyrabatowe

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl