Szkoda że nie budują tak kolei, bo w ciągu ostatnich 25 lat, zamknięto u nas 10 000 km torów kolejowych. A co jeśli za 30 lat okaże się że to kolej i transport rzeczny będą najważniejsze ?
@burgstrasse: zamknięto wiele linii kolejowych pasażerskich na nierentownych szlakach, trudno się dziwować. Mnie co prawda tym poszkodowali, ale rozumiem to, bo pamiętam jak całym pociągiem jechałem tylko ja, konduktor i jakaś babcia. Ale torów nikt nie rozebrał, co więcej, towarowe po nich kursują.
Taaaa. Obwodnica Węgierskie-Górki to na razie fikcja... Mówi się niej już z 6-8 lat a dalej nic się nie dzieje. Ostatnie wieści są takie że nie mam na nią pieniędzy.. Najlepsze jest to że już działa do kilku miesięcy autostrada od strony słowackiej i auta ciężarowe jadą drogami lokalnymi między Węgierską-Górką a Milówka. Władze lokalne teraz masowo remontują tą drogę utrudniając straszliwie ruch - jestem ciekaw czy robią to trochę za złość
@peeq analogicznie VIA Baltica, mówi się o niej już 30lat a prace ledwo ruszają - głównie obwodnicę miast, w większości nawet jeszcze daleko do przetargów. Co prawda jak pamiętam to głównie wina władz Białegostoku(odkąd stali się miastem wojewódzkim) bo przez lata usilnie forsowali by to przez ich miasto prowadziła pomimo sprzeciwu racjonalnych głosów
Najlepsze jest to że już działa do kilku miesięcy autostrada od strony słowackiej i auta ciężarowe jadą drogami lokalnymi między Węgierską-Górką a Milówka.
Tej słowackiej autostrady jest raptem 15 km i potem wjeżdżasz na równie lokalne drogi co w Węgierskiej-Górce ( ͡°͜ʖ͡°)
Sporo mieliśmy do nadrobienia, ale widać porównując z tym co jest a co było to jest dzień do nocy. Można lubić UE albo nie, ale nie ma się co oszukiwać :/ , że bez kasy z Unii zrobilibyśmy może 1/3 tego co jest.
@Mleko: Kasa to jedno, ale drugie i ważniejsze jest to że trzeba ją było na drogi wydać, bo by przepadła. Dzięki temu Polska nauczyła się prowadzić kilkuletnie inwestycje. Wcześniej nic się nie udawało.
Dodam że oprócz S5 do Bydgoszczy będzie budowana również S10 która połączy Szczecin z Warszawą oraz platforma multimodalna w Bydgoszczy która będzie stacją przeładunkową łączącą transport samochodowy, kolejowy, wodny i powietrzny. Obie inwestycje są opóźniane przez urząd Marszałkowski w toruniu, ponieważ są to bandyci posądzeni o korupcje i kradzież funduszy unijnych, ale to już inny temat który był poruszony na wykopie wczoraj https://www.wykop.pl/link/3945293/torun-wymiera-najwyzsze-bezrobocie-i-zadluzenie-w-kraju/
@burgstrasse: Taa s10 nawet w planach niema na najblizsze lata.Jedynie obwodnice Wałcza buduja jako s10.Droga szybkiego ruchu z Bydgoszczy do Torunia i autostrady A1 jest kluczowa dla rozwoju województwa i Bydgoszczy no ale cóż moze za 5lat cos ruszy
Super filmik. Trochę czuć komunizm ale ujdzie. ( ͡°͜ʖ͡°) Lepsze jest to, że mieszkam niedaleko Grudziądza, zaczynają budowę S5. Jest pełno ofert pracy dotyczącej tej budowy. Wynagrodzenie = minimalnej krajowej, ale wielkim atutem jest to, że możesz pracować 10h dziennie. ( ͡°͜ʖ͡°) Szkoda tylko, że jak budowali A1 to miałeś u nas w okolicach min. 20 zł/h + inne premie,
@nophp: Tylko czemu nie poprowadzili S5 do końca tj. Grudziądz-Ostróda (╥﹏╥) Mazury byłyby w końcu podłączone do sieci drogowej dającej szybki dostęp do Niemiec, a tak dalej jak w lesie.
@Pan_Krolik I tak dobrze, że ja w ogóle zaczęli budować. U nas w okolicy Grudziądza mówi się już od kiedy skończyli A1 z Gdańska do Świecia (Nowe Marzy)
@p10trek: Kondraciuk od 2010 do 2016 roku był bezrobotny. W latach 2006-2010 był radnym PiS w Łapach, potem (2010-2014) radnym sejmiku woj. podlaskiego. W 2016 roku na stołku w gdace wylądował z bezrobocia czyli zasadniczo z niebytu, nie miał kiedy i gdzie obyć się medialnie.
wykop, ale za tekst "troską obecnego rządu" i A1ka, S3 i S5 facet powinien w mordę wziąć. S3, S5 i A1 zaplanowano, "zaprzetargowano" i rozpoczęto budowę jeszcze za PO i obecny rząd nie ma z tym nic wspólnego. Co do via Carpathia i Balthica nie wiem, więc się nie wypowiem
@kurczok: S3 to zaplanowano jeszcze za Gierka jako A3... Co ciekawe, S3 jest budowana właśnie na podstawie niezmienionych planów i projektów i spełnia wszystkie wymogi na bycie autostradą (promienie łuków itp).
@pak0: W połowie 2016 r. już były zaawansowane prace inżynieryjne.
@kurczok: Każdy rząd polski od 1993 roku (poza rządem SLD z tego co pamiętam) wniósł istotny wkład w budowę autostrad i dróg szybkiego ruchu, więc osobiście stroniłbym od dyskusji "a bo peło to to, a pisu to tamto".
Komentarze (184)
najlepsze
Co prawda jak pamiętam to głównie wina władz Białegostoku(odkąd stali się miastem wojewódzkim) bo przez lata usilnie forsowali by to przez ich miasto prowadziła pomimo sprzeciwu racjonalnych głosów
Tej słowackiej autostrady jest raptem 15 km i potem wjeżdżasz na równie lokalne drogi co w Węgierskiej-Górce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lepsze jest to, że mieszkam niedaleko Grudziądza, zaczynają budowę S5. Jest pełno ofert pracy dotyczącej tej budowy. Wynagrodzenie = minimalnej krajowej, ale wielkim atutem jest to, że możesz pracować 10h dziennie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Szkoda tylko, że jak budowali A1 to miałeś u nas w okolicach min. 20 zł/h + inne premie,
Ale materiał jak najbardziej na plus.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=539177&page=34
@kurczok: Każdy rząd polski od 1993 roku (poza rządem SLD z tego co pamiętam) wniósł istotny wkład w budowę autostrad i dróg szybkiego ruchu, więc osobiście stroniłbym od dyskusji "a bo peło to to, a pisu to tamto".