To jest BASIC? Trochę dziwnie wygląda.. Nie jestem specem od C64, chociaż przez kilka lat go miałem za gówniaka i trochę pisałem proste rzeczy. Już nawet 1 PRINT "wypok"; 2 GOTO 1 wygląda jakby się miało na tweeta ledwo zmieścić ( ͡º͜ʖ͡º)
@marcinwlo: jest pościeskane. Przy rozpisaniu wychodzi mniej więcej tak: label0: dim l(63) a(0)=-40 a(1)=1 a(2)=40 a(3)=-1 ?"{clear} label1: for i = 0 to 99 poke 1024 + rnd(1)*999,86.6 + rnd(1) next label2: p = p + a(d) l(u) = p + 1524 c = peek(l(u)) on-(c<>32andc<87) goto label3 poke l(u),81 poke l(u-f-3 and 63),32 label3: f=f-(c=87) ?"{home}"f u = u + 1 and 63 get a$ d=d+(a$="a")-(a$="d") and 3 if c
@kapitan_sebek: A winny był Tramiel (polski Żyd, więc przycebulił), który po kupieniu nieograniczonej licencji na Basic 2.0 of Microsoftu używał go wszędzie, od PET-a z 1977 aż po właśnie C64. W czasach, gdy każdy inny 8-bitowiec miał Basic z komendami do grafiki i dźwięku, komodorowcy musieli pisać pełno POKE. C16 i C128 miały już lepsze Basiki.
Pamietam jak z 25 lat temu przepisywalem caly kod w Basicu mieszczacy sie na koncu instrukcji do C64, ktory powodowal odtworzenie niby odglosu strzalu ze strzelby. Bylo tego kodu w cholerę...
Komentarze (72)
najnowsze
1 PRINT "wypok";
2 GOTO 1
wygląda jakby się miało na tweeta ledwo zmieścić ( ͡º ͜ʖ͡º)
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
label0:
dim l(63)
a(0)=-40
a(1)=1
a(2)=40
a(3)=-1
?"{clear}
label1:
for i = 0 to 99
poke 1024 + rnd(1)*999,86.6 + rnd(1)
next
label2:
p = p + a(d)
l(u) = p + 1524
c = peek(l(u))
on-(c<>32andc<87) goto label3
poke l(u),81
poke l(u-f-3 and 63),32
label3:
f=f-(c=87)
?"{home}"f
u = u + 1 and 63
get a$
d=d+(a$="a")-(a$="d") and 3
if c
Poszukam jeszcze..
edit: https://vice.janicek.co/c64/
Pelno jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
C16 i C128 miały już lepsze Basiki.