320i ED silnik o pojemności 1,6 l, mocy 170 KM i 250 Nm momentu. Czy to jest ten motor, który brał w porównaniu w tym teście?. Wspominając o motorze 320d - turbodiesel. Moc 184 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Nie bijcie mnie, ale o ile się nie mylę, jaki sens ma porównywanie dwóch innych motorów. Benzyna wolnossąca do turbodiesla?. Pytam.
Jak mnie pamięć nie myli to parametry silnikow 320i i 320d są inne. Dlatego diesel idzie dobrze z niskich obrotow, bo ma wysoki moment obrotowy ( przewaga nam pb, nie trzeba tak krecic by szedl) czyli siłę z jaką napiera korbowod na wal korbowy, natomiast moc, czyli praca wykonana w czasie o ile jest taka sama, to nie ma opcji, by była jakakolwiek rozbieżność. Reasumując benzyna 150km będzie szła identycznie jak diesel
@antykler: To włóż turbine do tej benzyny i zobaczym wtedy :D. Dizel bez turbiny to gówno warte jazdy po polu ziemniakow lub polu walki gdzies pod stalingradem i tyle w temacie...;)
Zakop za informacje nieprawdziwą bo oznaczenia 320 itp. nie oznaczają w Bumach już tego że jest tam silnik 2.0. Diesiel większy i uturbiony a benzyna chyba nie. W dodatku benzynowe silniki w serii 3 od 2016 są nawet 3-cylindrowe xD
Diesel o tych samych parametrach, co benzyna, a nawet o trochę wyższym momencie obrotowym, zawsze będzie miał gorsze przyspieszenie. Z benzyną turbo, która maksymalny moment obrotowy ma od 1800 obr. do 5000 obr. diesel nie ma szans, bo mamy stratę na jedną zmianę biegu więcej niż przy silniku benzynowym.
bo mamy stratę na jedną zmianę biegu więcej niż przy silniku benzynowym.
@arekb81: To akurat już ma marginalne znaczenie w przypadku auta z automatyczną skrzynią biegów.
Z benzyną turbo, która maksymalny moment obrotowy ma od 1800 obr. do 5000 obr
@arekb81: Przy przyspieszaniu na maxa nie używa się obrotów ~1800/min raczej 4500-6000 obr/min. Ale patrząc na pojemność silnika i możliwości to diesel nie ma szans z benzyną.
Ten test jest o kant obic Parametry rozne takie jak temperatura na zewnatrz, w dislu od mo!entu ruszenia wylaczona kontrola trakcji, nie wiadomo czy to ta sama droga i ten sam kierowca, nawet ilosc paliwa ma t uhh znaczenie i cholera co jeszcze
Mam okazję jeździć mazda 6 2.0 141 benzyna i tym samym przypadkiem w dizlu jechałem ( różnica 2-3) kochani. Generalnie w 1 generacji to spora różnica bo dzieł łapie od niskich obrotów gdzie benzyna rozkręca się przy 4k. Ale ogólnie przy 100 na liczniku i 5 biegu wciśnięcie gazu w dizlu wgniata w fotel. No i jakie spalanie chwilowe. Ehhhh. No coś w tym jest
Ale ogólnie przy 100 na liczniku i 5 biegu wciśnięcie gazu w dizlu wgniata w fotel
@Damaran: Chyba cię trochę poniosło z tym wgniataniem w fotel, przy tej prędkości i mocy niema mowy o wgniataniu w fotel nawet na 1 biegu a co dopiero przy 100 km/h.
Komentarze (66)
najlepsze
Już nawet po ilości koni i nm można wnioskować że to uturbiona jednostka.
Dlatego diesel idzie dobrze z niskich obrotow, bo ma wysoki moment obrotowy ( przewaga nam pb, nie trzeba tak krecic by szedl) czyli siłę z jaką napiera korbowod na wal korbowy, natomiast moc, czyli praca wykonana w czasie o ile jest taka sama, to nie ma opcji, by była jakakolwiek rozbieżność.
Reasumując benzyna 150km będzie szła identycznie jak diesel
https://www.auto-data.net/en/bmw-3er-e90-320d-163hp-9928
https://www.auto-data.net/en/bmw-3er-e90-320i-150hp-9929
Diesel jest o 40kg cięższy, ale cały czas biorąc pod uwagę stosunek do mocy wychodzi do przodu.
@Szolek: Benzyna też ma turbo, ale to silnik 1.6 ED w dodatku o mniejszej mocy o 20 KM od diesla!
330i (2.0 pojemność) zamiata 2.0 dieslem.
Komentarz usunięty przez moderatora
@arekb81: To akurat już ma marginalne znaczenie w przypadku auta z automatyczną skrzynią biegów.
@arekb81: Przy przyspieszaniu na maxa nie używa się obrotów ~1800/min raczej 4500-6000 obr/min.
Ale patrząc na pojemność silnika i możliwości to diesel nie ma szans z benzyną.
@Damaran: Chyba cię trochę poniosło z tym wgniataniem w fotel, przy tej prędkości i mocy niema mowy o wgniataniu w fotel nawet na 1 biegu a co dopiero przy 100 km/h.