Tego diesla nikt nie pobije. Nowy król jednostek spalinowych
Tego motoru nie da się nazwać inaczej - jest po prostu rewolucyjny. Jest zasilany i olejem napędowym, i benzyną, a do tego osiąga najwyższy na świecie wskaźnik wydajności termicznej. 60
Autofakty_pl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 38
- Odpowiedz
Komentarze (38)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
60 procent to sprawność obiegu Carnota, więc wątpię w to cudo. A już na pewno taki silnik nie wejdzie do seryjnej produkcji, bo to się wiąże z podwyższeniem temperatury spalania jak #!$%@?, zwiększeniem emisji tlenków azotu i obesraniem się Komisji Europejskiej.
@PrzestrzenBanacha: Sprawność obiegu Carnota zależy od temperatury grzania i chłodzenia. W temperaturze pokojowej 60% masz przy ok. 750K (470 stopniach C), a typowe temperatury spalania w silnikach są ze dwa razy wyższe.
- Turbosprężarke
- Wtryskiwacze Common Rail
- Dwumase
- Dzikie panewki
- Rozrząd na pasku
- DPF i FAP
Coś czuje że jak się za produkcję takiego silnika zabierze Renault to koszty naprawy przewyższą wartość dwóch aut. #!$%@? 1.5DCi...
Przeczytałem wasz artykuł oraz obejrzałem nagranie w powiązanych gdzie jest wytłumaczone na czym ma polegać różnica, ale nadal nie rozumiem skąd taki nagły wzrost sprawności. Wiecie może, w porównaniu do standardowego silnika Diesla, która strata cieplna została tak znacznie zmniejszona przez tą modyfikację, że sprawnośc termiczna aż tak skoczyła?
swoją drogą toyota już od jakiegoś czasu ma silniki jednocześnie z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa, więc to nie jest jakaś kosmiczna technologia której nie da się opanować.
wcale bym się nie zdziwił gdyby to znalazło komercyjne zastosowanie.