Ponad połowa kierowców nie spojrzała w stronę pieszych, przy skręcie w prawo.
Ponad połowa kierowców, którzy wzięli udział w teście na uważność, skręcając w prawo, na głównej drodze, nie zwracała uwagi na pieszych i rowerzystów. Zostało to odnotowane przez naukowców z University of Toronto, którzy śledzili ruch oczu kierowców na ruchliwych skrzyżowaniach.
RFpNeFeFiFcL z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 18
Komentarze (18)
najlepsze
Tu, jak dobrze zrozumiałem, badano wyjazd z podporządkowanej na główną.
Eleven of the 19 drivers failed to gaze at an area of importance, where cyclists or pedestrians would be located, before turning.
All attentional failures were related to not making frequent over-the-shoulder checks for cyclists.
There were more failures turning onto Major Street, due to parked vehicles blocking drivers’ views of the bike lane.
Attentional failures were more likely for those who drove more frequently in downtown
Ta metodyka nie wynika na podstawie tego "czy ktoś przekręcił głowę" , tylko śledzeniu ruchu gałek ocznych za pomocą specjalnego hełmu.
Tu jest trochę więcej:
http://www.carsp.ca/research/research-papers/research-papers-search/download-info/visual-attention-allocation-during-right-turns-at-signal-controlled-intersections-an-on-road-study/
Kodeks drogowy:
Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
Piesi notorycznie wychodzą zza zasłaniających ich samochodów bezpośrednio pod koła. Zero wyobraźni, jak ktoś ma samochód to chociaż zdaje sobie sprawe ile elementów
Przepis na wypadek:
Samochód A przejechał za pasy w celu wyjechania i zasłonił pieszego (np. bus),
samochód B) skręcał w lewo, często szybko aby się zmieścić przed autami,
C) pieszy z nosem w telefonie wchodzi na pasy za busem. dam dam boom.
Komentarz usunięty przez moderatora
- musisz sprawdzić czy nic nie jedzie z lewej
- musisz sprawdzić, czy ludzie z naprzeciwka nie skręcają w lewo (czyli Twoje prawo)
- musisz sprawdzić czy ludzie z prawej nie zawracają (na większości skrzyżowań można tak robić bo drogi są na tyle szerokie
- czy piesi na Twojej jezdzni nie przechodzą
- czy z tyłu między Tobą a krawężnikiem,