Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+414
pokaż komentarz
( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cyberpunk2077 #nvidia #pcmasterrace #gry
źródło: i.imgur.com
+576
pokaż komentarz
źródło: Beztytułu.png
+102
pokaż komentarz
@marcinu456: tak teraz pojawi się 10 materiałów o tym na TVgry
+25
pokaż komentarz
@marcinu456: serio to tam było? XD
0
pokaż komentarz
@marcinu456: weź ktoś daj fragment w którym to niby było widoczne.
+8
pokaż komentarz
@oscuro: Ja to tutaj znalazłem https://www.instagram.com/p/Bm_BKNrnryn/
+1
pokaż komentarz
@marcinu456: Żądam dowodów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+133
pokaż komentarz
@marcinu456: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: killnig93r5.jpg
+173
pokaż komentarz
@LeonL: albo jeszcze to ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: bushdid911.jpg
+23
pokaż komentarz
@Zwiejus: Niektórym wystarczy tryb tekstowy ;)
źródło: youtube.com
0
pokaż komentarz
@LeonL: Alex Jones dla nich pracuje? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BTW fajny Easter Egg
-13
pokaż komentarz
@LeonL: No i chuj, ceny akcji CDP 80% w dół, gra odwołana ;)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+4
pokaż komentarz
@bevegelsesmengde: niG63r5 ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+550
pokaż komentarz
Jaram się jak składy odpadów niebezpiecznych w Polsce. Zapowiada się kolejna świetna gra od Red'ów.
źródło: Truetrain.jpg
+84
pokaż komentarz
@zuken: Po doniesieniach zachodniej prasy z ostatniego tygodnia byłem raczej sceptycznie nastawiony do gry, ale teraz czekam z niecierpliwością na premierę. Wygląda na to, że będzie co najmniej bardzo dobrze.
+86
pokaż komentarz
@buggeer: mnie trailer pokazany na E3 jakoś zniechęcił ale po dzisiejszym pokazie jestem pewny że kolejny raz Redzi dostarczą nam RPG jakiego jeszcze świat nie widział.
+145
pokaż komentarz
Red'ów.
@zuken: Co wy macie z tymi apostrofami? Czy tak ciężko się nauczyć, że stawia się je tylko, gdy wyraz kończy się na samogłoskę?
Chyba nie wmówicie mi, że czyta się to Reów ( ಠ_ಠ)
+58
pokaż komentarz
@hacerking dzięki, nie wiedziałem tego w sumie
+14
pokaż komentarz
@hacerking: w sumie jakoś tak piszę od zawsze jak mieszam angielski z polskim. Fakt, dobrze prawisz.
+12
pokaż komentarz
@zuken Przeciez jak na razie nic sie nie zapowiada, równie dobrze moze to byc srednia gra.
-5
pokaż komentarz
@Eoon: chłopaki nie mają zwyczaju wypuszczania średniaków. Na tym polega hype, pokładam ogromne nadzieje w ten tytuł bo uniwersum Cyberpunk to jeden z moich ulubionych sci-fi.
-2
pokaż komentarz
@zuken: Jeśli ubisz Cyberpunka to z pewnością spodoba ci sie ta gra. Nie maja w zwyczaju? A ile oni tych gier wypuscili? Nie przesadzajmy. W Wiedzminie robote robily postacie i swiat a nie oszukujmy sie, że to zasluga dobrze napisanej książki. Teraz mają papierowego RPG i zobaczymy jak sobie poradzą
+43
pokaż komentarz
@Eoon: gier mają 3 + 2 genialne dodatki. Jeszcze 2 tytuły na takim poziomie jak W3 i CDPR może być porównywany do Blizzarda, który slabych gier nie wydaje. Czy ja wiem czy sukces W3 to zasługa książki? To ludzie od questów i projektanci kolacji zrobili robotę, Sapkowski praktycznie w tym nie uczestniczył. Cyberpunk też ma swoje książki na których Redzi opierają wiele systemów w grze. Miejmy nadzieję że będzie hit:)
+18
pokaż komentarz
@zuken: Sukces to nie zasługa książek ale na pewno mialy w tym ogromny udział, nie moge odbierac im tego, że questy byly bardzo dobre a jako fan książek moge powiedzieć, że świat z ksiazki odwzorowali fantastycznie. Wielu osobom w Wiedzminie podobały się postacie i sam swiat i po prostu mam obawy czy poradzą sobie z tym w Cyberpunku. Geralt też robił robote, teraz dostaniemy czlowieka praktycznie bez historii(?)
+2
pokaż komentarz
@zuken: tylko czy mi pójdzie? (╯°□°)╯︵ ┻━┻
0
pokaż komentarz
@Eoon: tak jak mówisz, również jestem fanem wiedźmina, zarówno książek jak i trylogii gier. Też ciekawi mnie czy V będzie miał jakąś przyszłość czy po prostu sami będziemy pisać jego historię w grze.
-16
pokaż komentarz
Co wy macie z tymi apostrofami? Czy tak ciężko się nauczyć, że stawia się je tylko, gdy wyraz kończy się na samogłoskę?
@hacerking: W języku polskim nie używamy ich wcale. Nawet jeśli już bawimy się w odmianę. Perełką są wyrazy, imiona, nazwiska włoskie, francuskie - a kiedyś widziałem nawet rosyjskie - odmienione po polsku z apostrofem :)
Nie ważne czy robią dobrze - czy źle. Ważne że wszy tak robią to znaczy że tak trzeba. Logika stada.
-9
pokaż komentarz
@zuken: Hype na cały świat, ale w ofertach pracy dla programistów tam szału nie ma. Dużo firm płaci więcej. Btw widać, że siedzą na wykopie, bo potrafią wywołać orgazmy tutaj.
+6
pokaż komentarz
@hacerkin @hawat : Apostrofów używa się kiedy odmieniane słowo kończy się literą, której się nie wymawia. Np. r. Charles'a de Gaulle'a, ale dyskografia Raya Charlesa, bo w tym drugim przypadku ostatnie litery są wymawiane.
0
pokaż komentarz
@cyrkiel:
Charles'a
?
+33
pokaż komentarz
@zuken:
źródło: wykop.pl
-1
pokaż komentarz
@Dingus: nie mam w zwyczaju zamawiania w pre orderach ale tutaj nie powstrzymam się. Po prostu moje klimaty. Każdy z Deus Exów mnie zawiódł po całości (po za 1, starą częścią) i mam nadzieję że tutaj dostanę mój upragniony od tylu lat Cyberpunk.
0
pokaż komentarz
@Dingus: mam kolekcjonerkę wieśka 3 w preorder. Wszystkie płytki zawarte, w naprawdę wypasionej paczce były źle wytłoczone. Pokombinowałem i odzyskałem z nich dane potrzebne do instalacji (straszny minus dla CDP, ale zrewanżowali się później). Kupiłem oba dodatki do W3 - zadowolony content'em na max'a. Więc jeżeli kiedykolwiek zamówię cokolwiek w przedsprzedaży, to właśnie od CDP.
-64
pokaż komentarz
@zuken: O Boziu co za gówno. k$%@a kiedy oni się nauczą, że RPG to nie jest k$%@a gra akcji. RPG polega na rozwoju postaci jak sama nazwa k$%@a wskazuje, rozwoju postaci i stopniowym zyskiwaniu kontroli nad przedstawianym światem. Jak zobaczyłem ten pościg za samochodem to mi się zebrało na wymioty, bo to rodzi skojarzenia z największych gównianych gier akcji rodem z COD.
źródło: youtube.com
+26
pokaż komentarz
@Jah00:
+17
pokaż komentarz
@Jah00: Bo jak nie siekniesz mieczem albo fireballem to nie moze byc rpg?
+17
pokaż komentarz
@Jah00: RPG (Role Playing Game) - jak sama nazwa wskazuje, polega na odgrywaniu postaci, czy to będzie tabelkowiec jak D&D czy gra akcji jak 7th Sea, czy cRPG - jak oryginalny Fallout, Never Winter, czy the Bards Tale - zależy już tylko od systemu. Więc sorry, ale twój argument jest inwalidą, bo masz niekompletną wizję tego czym jest RPG.
+1
pokaż komentarz
Deus
@Dingus: Może mi ktoś powiedzieć, czemu te ludziki na tym memie mają takie śmieszne łebki?
+1
pokaż komentarz
@Olo-K: to jest nawiązanie do The Glorious PC Gaming Master Race.
-2
pokaż komentarz
Więc sorry, ale twój argument jest inwalidą, bo masz niekompletną wizję tego czym jest RPG.
@Mikunda: No nie. Cyberpunk nie jest czystym RPG, jest połączeniem kilku gatunków: gry fabularnej, gry akcji, strzelanki i przygodówki. Ale nie koniecznie tego się czepiam, tylko sposobu w jaki to jest zrealizowane. Jak włącza się cutscenka na czas której tracę kontrolę nad postacią to mi psuje imersję. Jak wszystko jest oskryptowane to znaczy że nie jest losowe i jestem prowadzony za rękę, a scenariusz jest liniowy i to że mogę sobie raz na jakiś czas wybrać ścieżkę, czy zakończenie niewiele tu zmienia. RPG polega na tym, że rzuca się kostką i jest niezliczona ilość możliwości, a nie tylko 3 zaprogramowane w najdrobniejszych szczegółach ścieżki w queście który dostajesz. Mamy 2018 rok, zamiast klepać ten sam schemat od 20 lat przez wszystkie GTA, CODy, Battlefieldy, Tomb Raidery, Fallouty i Elder Scrollsy możnaby było wymyślić coś nowego. No ale wtedy rozgrywka byłaby nieprzewidywalna i nie można by było zaprogramować tak efektownych wybuchów, pościgów i strzelanin. Ale ja już tym rzygam. To jest gra, a nie film. Czerpanie przyjemności z gry polega moim zdaniem na zupełnie czymś innym. Zupełnie innym. Np. Diablo, banalna w swojej prostocie, a jednak jedna z najlepszych gier, bo jest skupiona na rozwoju postaci. Tutaj niby rozwijamy postać, ale tak naprawdę to tylko oglądamy film.
Bo jak nie siekniesz mieczem albo fireballem to nie moze byc rpg?
@mnc: Nic bardziej mylnego.
@fixxx3r: Nie mam nic do grafiki, muzyki, mechaniki czy przedstawionego świata, który jest niesamowity i godny podziwu. Ale kiedy wszystko jest super, a jednak brakuje miodności to gra idzie do kosza. Czasami większą przyjemność daje mi gra w kulki niż niektóre dzisiejsze blockbustery.
+1
pokaż komentarz
@Venflon: Co ja Ci poradzę, że Francuzi mają takie powalone zasady wymowy? Charles wymawia się mniej więcej Sza(r)l, e i s na końcu nie są wymawiane. Więc przy odmianie masz Charles'a wymawiane jako Sza(r)la.
Po angielsku to samo słowo wymawia się inaczej z s na końcu i zapisuje w odmianie bez apostrofu.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Fr-Charles_de_Gaulle.ogg
+5
pokaż komentarz
@Jah00: Jeżeli Diablo jest dla ciebie wzorem gry RPG, to krótko mówiąc gry FABULARNE sprowadzasz do tabelek, losowości i rozwijania statystyk. Diablo to typowy hack'n'slash a nie RPG, tam jedyny twój wybór ogranicza się do rozwoju postaci. Gry RPG, te pierwsze papierowe, sprowadzają się w głównej mierze do pracy na fabule. Wyborach fabularnych (a nie gdzie wlepić sobie statystykę) i historii prowadzonej przez Mistrza Gry, tam też zawsze MG dba o to by graczy nie poniosła za daleko fantazja...
Poza tym o czym my mówimy, to jest 40 minut z gry która ma zająć kilkadziesiąt godzin i jak autorzy mówili każde zadanie można przejść na minimum kilka sposobów, równie dobrze może być to jedyna sekwencja z dynamicznym strzelaniem. No i tak tu oglądamy tylko film bo ta gra jeszcze nie istnieje, skąd wiesz jak wygląda rozgrywka, na tej podstawie można stwierdzić, że Wiedźmin 3 to symulator hazardzisty podróżującego po świecie od karczmy do karczmy ;)
-3
pokaż komentarz
@Mikunda: Zgadza się, durny hack'n'slash a i tak lepszy. Nie, no jeszcze jakiś potencjał ta gra ma, mały ale ma, więc zobaczymy. Tylko że ja już sobie wyobrażam to durne AI czekające bezmyślnie aż skrypt zostanie odpalony przez gracza. A pociski rykoszetujące od ściany jak po sznurku są tak słabe jak miecz który zabija wzrokiem.
Heh, symulator hazardzisty, sam lepiej bym tego czegoś nie określił ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Jah00: Bo jak nie ma mieczyka i fireballa to nie RPG? Kolega ma chyba niekompletny obraz tego czym jest Rolle Playing Game (RPG)...
0
pokaż komentarz
@Martin108: Mam kompletny obraz. Nie czytasz uważnie. Chodzi mi o coś innego.
0
pokaż komentarz
@zuken: A co ma ten pociąg do tego wpisu?
0
pokaż komentarz
@dnasstorm: poćwicz angielski, przetłumacz i sobie odpowiedz.
0
pokaż komentarz
@zuken: Angielskim posługuje się na codzień i ukończyłem studia w Anglii wiec nie trafiłeś.
0
pokaż komentarz
@dnasstorm: w takim razie szukaj dalej. Nie będę cię edukował
0
pokaż komentarz
@zuken: Ok, teraz już rozumiem o co ci chodziło. Po prostu nie kliknąłem w obrazek aby się powiększył a wiec nie widziałem podpisu. Tak, tak, hype train jest zapełniony tak jak na obrazku albo i bardziej. To się zgadza. Oby efekt zadowolił większość :).
0
pokaż komentarz
@dnasstorm: @dnasstorm: hehe spoko, myślałem że trollujesz mnie :)
0
pokaż komentarz
@zuken: spoko ;)
+44
pokaż komentarz
Za dużo nabojów na jednego wroga. System walki powinien być bardziej zabójczy - dla obu stron walczących.
+162
pokaż komentarz
@Khaine: To jest RPG. Jak podlevelujesz to dla jakiegoś scuma pewnie Twoje perfumy byłyby zabójcze a jakby V wyciągnęła gnata przy tej korpo to by było dla Ciebie zabójczo w ch## :)
+126
pokaż komentarz
@Khaine: to jest cyberpunk ci goscie są dopakowani roznymi implantami itd
-26
pokaż komentarz
@elo490500: Bez przesady. Jak jakaś armata jest w stanie wywalić dziurę w ścianie wielkości pięści, to łeb powinna urwać niezależnie od poziomu dopakowania implantami.
+71
pokaż komentarz
@Khaine: no i urywa ten shotgun tak. Ale pistolet nie
+90
pokaż komentarz
@Khaine: Kiedyś też tak myślałem dopóki nie naoglądałem się materiałów z prawdziwych strzelanin. Ludzie to zaiste wytrzymałe bestie, szczególnie pod wpływem adrenaliny. Jak nie odłączysz serca albo mózgu to mogą pochłonąć całe magazynki, by umrzeć dopiero z upływu krwi po jakimś czasie.
+44
pokaż komentarz
@Khaine: gez przecież lektor mówił że to początek gry, gra jest RPG więc statystyki a co najważniejsze i chyba umyka ludzia którzy liczyli na bezmyslna strzelanine typu COD tu jest historia, która pewnie zryje beret bo Redzi wiedzą jak to robić. Gra Day one.
-1
pokaż komentarz
@Khaine: Strzelanie jakieś takie mało mięsiste, kartonowe. Jazda samochodem drewniana jak w watchdogsach 1, napewno poprawia. Ale te 2 questy zupełnie nijakie, nie porwały mnie.
+7
pokaż komentarz
@Soviel: to że rpg nie znaczy że trzeba na wroga 3kg ołowiu
+1
pokaż komentarz
@Khaine: @Soviel: Dla mnie i tak bardziej interesująco wyglądało hackowanie i walka wręcz, chyba odpuszczę strzelanie i pójdę w tę stronę
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: Dokładnie to znaczy. W walce z tym bosem jak nie pomyślisz to będziesz strzelał do usranej. Tak samo pewnie jak z 20 leveli wyższym przeciwnikiem. To nie jest typowy FPS gdzie headshot i każdy możliwy wróg od razu pada.
0
pokaż komentarz
@lewoprawo: Mi tak samo się wydaje. Stealth, melee + hacking to będzie moja droga ninja.
0
pokaż komentarz
@Soviel: To jest role playing a nie hack and slash, coś takiego jak nap!%%@?%anie do człowieka kilkoma magazynkami świadczy o niespójności logicznej gry(i wszczepy nie mają tu wiele do rzeczy). Nauczyłeś się bardzo złego schematu z gier które robiły to źle i go rozpowszechniasz jako coś normalnego. (jakby nie wystarczyło że jest zakałą niemal każdego MMO)
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: Nie znam systemu papierowego cyberpunka. Dodatkowo nie wiem w którym momencie nawet jest wyp%%@$!$ane 100kg ołowiu w przeciwnika. Trochę lipa by była jakby się mega dorobionego solo zabijało celnym strzałem w łeb.
-1
pokaż komentarz
@MateuszNH: A jeszcze dodam że Gothic (często stawiany jako wzór tego jak to powinno wyglądać) też jak Cię poczęstuje orkiem to, zakładając że ominiesz jakimś cudem jego wszystkie ataki, nap%!@!#@asz go godzinę.
+1
pokaż komentarz
@Soviel: ale gothic to żaden wzór xD
Ta gra to totalny średniak..
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: To jest Twoja subiektywna opinia, jak każda inna. Dla mnie to jest gra genialna.
+2
pokaż komentarz
@Soviel: Właśnie wręcz przeciwnie bo gothica bardzo lubie, obiektywnie jest to gra źle zaprogramowana, z masą usterek i błędów, wieloma nieprzemyślanymi decyzjami, mówiąc krótko ta gra to totalne drewno, a o tym że na dzisiejsze czasy się nie przekłada świadczą "sukcesy" piranii obecnie. Już w czasach kiedy wychodziła była średniakiem, popularna głównie w Polsce, a do konkurencyjnych izometryków nie miała podejścia pod żadnym innym względem niż trójwymiarowa grafika chociaż pionierem też nie był, a niedługo później były takie niedoceniane gry jak wampir maskarada czy kotor (morrowind zasadniczo też był lepszą grą)
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: No to się zgadzam ale wracając do Cyberpunka. Jak wyobrażasz sobie tą grę, jako RPG, bez przeciwników w których trzeba władować kupę gruzu bo na przykład są parę leveli wyżej, albo są jakoś mocno dopakowani? Już w tym gameplayu widzieliśmy że boss bez odpowiedniego podejścia będzie stanowił duże wyzwanie ale jest metoda na to. W takich klasykach jak na przykład Neverwinter Nights też miałeś mocnych przeciwników, z którymi walka trwała nawet 20 minut. Nie myślę żeby był to problem w grach RPG o ile nie jest to przesadzone (tzw. sztuczne podnoszenie poziomu trudności) a tu tego ewidentnie nie ma.
0
pokaż komentarz
@Soviel: to zalezy jakie to wyzwanie bo duzo mainstreamowych crpgow oferuje wyzwanie w postaci dopakowanych przeciwnikow glupich jak but ew dodatkowych fal
0
pokaż komentarz
@Soviel: Nie wiem w sumie deus ex sobie z tym w pewnym stopniu radził (w jedynce niekoniecznie bo te walki z bossami to była mordęga właśnie w stylu ładowania ołowiem nawet jak się kombinowało, ale w mankind to co innego), w new vegas na przykład przeciwnicy bywali czasem dość napakowani ale też zabijało się ich znacznie szybciej niż tak jak tutaj w filmiku po władowaniu dwóch magazynków(i to jeszcze z zaskoczenia przez tą dziurę w ścianę, no i strzały w głowę). W każdym razie chodzi o to żeby wytrzymałość przeciwników była uzasadniona, a tutaj jakiś random ziomek bez żadnych osłon czy jakiegoś srogiego pancerza, nie wiem dla mnie POTĘŻNE WSZCZEPY to takie średnie uzasadnienie ( chociaż wcale nie takie bezpodstawne), coś mi w każdym razie nie grało jak oglądałem film (chociaż egzekucja w wannie była bardzo spoko, no i odbyła się jednym strzałem)
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: Ja tam widziałem ziomków którzy się wykładali po jednym strzale z shotguna dlatego nie wiem o co Wam chodzi. Trochę to by była przesada jakby ta samonaprowadzająca giwera składała wszystkich na dwa strzały. Dla mnie nie było przegięcia w tym filmiku a na przykład w borderlands mnie to denerwowało.
0
pokaż komentarz
@Soviel: ajajajaj właśnei zamierzam to od jutra ogrywać ze znajomym a tu takie rzeczy czytam
0
pokaż komentarz
@MateuszNH: Z ziomkiem może fajniej. Ja grałem sam.
0
pokaż komentarz
@tybor87: A na jakiej stronie takie rzeczy widziałeś?
+315
pokaż komentarz
Fajna ta gra, taka jeszcze nie wydana.
+250
pokaż komentarz
@OverEmotional: taka nie za gotowa
-178
pokaż komentarz
@Sobczak: taka nie za ciekawa
-5
pokaż komentarz
taka nie za ciekawa
@Cybher1: równie dobrze, można to samo powiedzieć o każdej innej grze którą Ty uznasz za ciekawą.
+3
pokaż komentarz
@Cybher1 xD
-58
pokaż komentarz
Jak się spojrzy na trzeźwo, bez hype'u oceniajać po prostu to co się widzi na ekranie to ta gra dupy nie urywa. Jest dużo assetów, ale lokacje są dziwnie ciasne i dosyć chaotycznie zrobione. Natomiast miasto w oddali to "pudełka".
NPCe fajne wizualnie ale daleko temu do crowd systemu z Assasinów czy nawet Hitmana. Jeżdzenie samochodem było bardzo słabe, sekwencja strzelania z samochodu tak samo. Samo akcja potem była ok, ale jednocześnie była bardzo "genericowa" - czyli taka sama jak wszędzie. Najgorzej wygląda w tym momencie rendering - tragiczne cienie, tragiczne oświetlenie postaci, słabe oświetlenie w cieniu budynków, bardzo proste efekty cząsteczkowe, bardzo proste materiały. Serio, jak się po prostu oceni to co się widzi to to dupy nie urywa.
Podobały mi się cutsceny i animacje i opowiedziana historia. O dialogach cięzko coś powiedzieć bo ich nie było za wiele. Gra do kupienia jak najbardziej, ale zanosi się na 8/10 a nie na hit ala Wiedźmin 3.
A jeszcze warto dodać, że muzyka i ogólnie audio też robi.
+142
pokaż komentarz
@rexdexpl: I wszystkie wnioski masz na podstawie dema w której pokazali jedną misję i przez cały czas był napis WORK IN PROGRESS XD
Jeszcze rok pracy przed nimi i znów kopara opadnie większości ludzi tylko nie dużej ilości polaków.
-54
pokaż komentarz
@rexdexpl: nioe krytykuj bo polska gra najlepsza
+53
pokaż komentarz
@rexdexpl: Przecież to będzie easy dwa razy większy hit niż Wiedźmin. Hype jest kilka razy większy. Trochę za wcześnie chyba oceniasz tak surowo.
+31
pokaż komentarz
@krissq2502: Tak po mojemu to nic rewolucyjnego ale w Wiedźminie tez nie było nic szczególnie niesamowitego, po prostu bardzo ładna grafika, super dialogi i świat, który już wczęsniej ludzie kochali z książek. Ciężko oceniać całość jako gre ale jest taka po prostu strzelanka z rozwojem postaci. Mogą jeszcze naaszaleć z podejmowaniem decyzji i ich skutkami na miasto i wydarzenia.
+52
pokaż komentarz
@krissq2502: na trailerze z E3 Wiedźmina 3 też było Work in progress, a finalna gra miała gorszą grafikę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Cybher1: poświęcili by grywalność była większa, i tak W3 był graficznymi fajerwerkami
@Sobczak: W3 był szczególny, Cyberpunk gdy zobaczymy go w pełnej okazałości też taki będzie, jestem tego pewien.
-4
pokaż komentarz
@krissq2502 ale wiesz, że on ocenia demo? Rozumiem, że demo mozna tylko chwalić ale krytykować juz nie? xD Wiedzmin 3 byl szczegolny między innymu przez świetne postanie(książki) i swiat(książki) fabuła tez czerpala sporo z ksiazek. Teraz maja papierowego RPG i wątpię, że bedzie chociaż w 1/2 tak dobrze.
0
pokaż komentarz
I wszystkie wnioski masz na podstawie dema w której pokazali jedną misję i przez cały czas był napis WORK IN PROGRESS XD
@krissq2502: No a na podstawie czego? Przecież ocenia tą grę taką, jaką ona teraz jest, a nie jaka będzie. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?
-2
pokaż komentarz
@Eoon: samemu mi się nie podoba model jazdy zbytnio, ale nie oceniam tego dema, bo widzieliśmy jedną misję, i jeszcze rok pracy CDP ma by dopieścić coś co już fajnie wygląda, a będzie lepiej.
I gdzie napisałem że nie można krytykować? xD Można ale większość nie jest obiektywna, ocenia przy tym od razu produkt końcowy, wyżej już dali oceny 8/10 a zobaczyli jedną misję z początku gry.
Po tym jak zrobiony był Wiedźmin wiem że Cyberpunk będzie tak samo kapitalnie dopracowany ale z jego oceną wstrzymam się do premiery a nie będę ból dupił na wykopie po demie z jedną misją XD
-1
pokaż komentarz
Gra do kupienia jak najbardziej, ale zanosi się na 8/10
@Szykotym87: to jest ocenianie dema? xD
Nie dziwi mnie że nie chcieli pokazywać wcześniej widząc reakcje na wykopie, ze jednej skrajności w drugą skrajność, na podstawie dema.
+1
pokaż komentarz
@krissq2502: Ale to działa w dwie strony - skro moja rekacja 8/10 jest nieuzasadniona na podstawie dema, to czy reakcja typu 10/10 - HIT - GOTY!!!!ONE także nie jest przesadzona ?
0
pokaż komentarz
@krissq2502: Druga sprawa, że przynajmniej u mnie ocenianie działą addtywnie a nie subtraktywnie - to znaczy, że jak narazie to co pokazali to jest 8/10, pokażą więcej, dostaną więcej - ocena nie jest przecież finalna bo produkt nie jest. Wolę to robić tak niż podążać ślepo za hypem i dawać w ciemno 10/10 i ew potem sie zastanawiać, czy zasłużenie.
+12
pokaż komentarz
Nie dziwi mnie że nie chcieli pokazywać wcześniej widząc reakcje na wykopie, ze jednej skrajności w drugą skrajność, na podstawie dema.
@rexdexpl: Post wyżej zaledwie to samo napisałem. Jak można oceniać grę na podstawie dema, z jedną misją, można podyskutować o tym co pokazali i co wygląda jak wygląda ale śmieszy mnie ocenianie czy gra będzie dobra czy nie.
Mam wrażenie że dużo osób nie czytało jeszcze tego tekstu od CDP, który tłumaczy dlaczego to demo zostało pokazane w końcu.
źródło: pbs.twimg.com
+11
pokaż komentarz
@krissq2502: Skoro są już tacy szczerzy to niech może jeszcze napiszą o Funduszach Inwestycyjnych, które siedzą na spółce i którę paliły dupę zarządowi od paru dobrych kwartałów o pokazanie czegoś z CP :) Ta gra jest ponad 5 lat w produkcji, parę razy była restartowana i tak po prawdzie, to MUSIELI coś pokazać to inaczej to by zaczeło bardzo niepoważnie wyglądać.
Co do drugiej cześći Twojej wypowiedzi: moim zdaniem jeżeli twórcy zdecydowali się coś upublicznić to jak najbardziej można to oceniać.
+2
pokaż komentarz
@rexdexpl: Musieli pokazać bo są na giełdzie i ich jakieś głupki w prasie oczerniały, i co ma do rzeczy że robią ją 5 lat? Assasyny wychodziły co rok i ludzie jęczeli i dalej jęczą na nie.
Dalej nie rozumiesz że można oceniać materiał i nie kwestionuje tego, kwestionuję że ludzie w tym i ty oceniają grę na podstawie tego filmiku jako gotowy już produkt, a widzieli jedną misje i ułamek rozwiązań.
+16
pokaż komentarz
@Mikka: Szczerze ? Cięzko będzie - Wiedźmin miał bardzo dużo lokacji składających się po prostu z terenu i roślinności, assetowo to jest dosyć tanie do wytworzenia ("malujesz" roślinnośc po terenie, ilość pracy na m^2 jest mała, te same drzewa możesz uzywać tysiące razy) natomiast lokacje miejskie są BARDZO drogie w produkcji (kilkanaście razy bardziej) - nie dość że potrzebujesz duża ilość unikalnych assetów (wiele budynków nie może się powtarzać bo gracze łatwo to zauważą) to jeszcze dużo trudniej jest to wszystko sensownie poskładać.
Inna sprawa, otwarty teren zasadniczo nie stanowi wielkiego wyzwania level designerskiego w porównaniu z miastem, łatwiej jest zaplanować walke z przeciwnikami, questy, etc. Wiedźminie 3 było tak naprawdę parę miast ale większość lokacji stanowił otwarty teren. Jakby złożyć te wszystkie miasta do kupy to tego powierzchniowo wcale tak dużo tego nie było.
Kolejna sprawa - miasto w GTA czy Wiedźminie 3 jest dwu wymiarowe, praktycznie płaskie. To miasto w CP przynajmniej narazie wygląda na dużo bardziej wertykalne (gameplay na różnych poziomach). To dodatkowo komplikuje całość.
Tak więć wiesz, twórcy mówią 2x więcej (słyszałem o tym że ma być 4x więcej) ale czeko konkretnie ? Miasta? Rozmiaru lokacji? Użykowej powierzchni gameplayowej (jak kolwiek to nazwać)?
+2
pokaż komentarz
@krissq2502: REDom nie zostało już niewiadomo ile czasu do wydania (pewnie za 2 lata na serio będą musieli już CP wydać) tak więc jak sądzisz - jak daleko można się przesunąć się od tego co zotało pokazane w tym demie? Starczy im czasu na zrobienie innej mechaniki? dużo innego gameplau? Na zredesignowanie miasta? Nie sądze - pewnie rzeczy, które pokazali w tym demie zostaną już do końca w tej czy innej formie.
Brakuje też jeszcze wielu podstawowych rzeczy, których produkcja zajmie kawal czasu: gdzie jest mapa świata? gdzie jest sewnowny ekran ekwipunku (inventory)? gdzie jest realne ubieranie postaci? gdzie jest milion innych ekranów potrzebnych w takiej grze? etc.
Co więcej, techncznie martwi mnie ilość assetów na tych lokacjach - jest ich bardzo bardzo dużo, tak samo różnorodność postaci jest powalająca. To wszystko super działa na PCcie z SSDkiem i GeForcem 1080/1070 ale wogóle nie działa na konsolach, które mają HDD i odczyt na poziomie 40 MB/s (przy SSD na PC 500MB/S, SSD na NVME - 3 GB/s, czyli prawie 100x szybciej) oraz kilka razy wolniejszą kartę graficzną. Pamiętam W3 i downgrade technologiczny spowodowany konsolami, każdy chyba to pamięta. Od strony zespołu natomiast takie optymalizacje kosztują miesiące jak nie rok pracy, żeby grę wogóle dopiąc i móc wydać na konsole. To jest czas, który trzeba odliczyć od ewentualnego czasu pozostałego na zmiany w samej grze.
Myślę, że wszelkie wątpliwości wynajśnią się dopiero przy hands-on'ie (czyli gra ktoś nie pracujący w REDzie) na konsoli. Myślę, że mówimy w tym przypadku o roku jak nie półtora.
+24
pokaż komentarz
@rexdexpl: Z tego co widzę to wszędzie wszyscy się tym podniecają, tylko na polskich forach jest lament.
+1
pokaż komentarz
@Mikka: To jest argument w stylu "jedz gówno, miliony much nie mogą się mylić". Moim zdaniem ważne jest ocenianie rzeczy samemu na podstawie własnych przemyśleń i tego co się widzi a nie w oparciu o to co myślą inni. Tak jest zdrowiej i to rozwija krytyczne myślenie. Tak jak napisałem - CP nadal wygląda jak gra warta kupienia ale nie wygląda narazie jak "second coming of Jesus Christ".
-7
pokaż komentarz
@rexdexpl: nie mam siły komentować już po tych głupotach wyżej.
+17
pokaż komentarz
@krissq2502: Szkoda, traktowałem Cię z szacunkiem i poświęciłem swój czas na odpowiedź Tobie. To normalne, że można się nie zgadzać w dyskusji ale napisanie po prostu "to głupoty" jest dziecinne. Tak czy siak życzę miłej nocy.
+16
pokaż komentarz
@rexdexpl: Ok, rozumiem. Jesteś gościem który wymaga bardzo cholernie dużo od developerów. I chwała Ci za to. Gdyby więcej takich jak Ty to pewnie nie mielibyśmy gniotów. Zasnatawia mnie jedna rzecz jednak. Czy jesteś wstanie wskazać coś równie złożonego i rozbudowanego. Osobiście uważam że gra ma szansę stać się najbardziej żłożonym RPGiem z widokiem FPP w dotychczasowej historii gier. A już bezapelacyjnie twierdzę że na dzień dzisiejszy nie ma jakiejkolwiek konkurencji w tym gatunku.
Pytanie do Ciebie. Które studio dorównuje lub prześciga REDów?
Blizzard? Moim zdaniem nie bardzo. Co prawda robią dobre gry ale coraz bardziej naciskają na wykorzystanie mechanizmu uzależnienia w swoich grach.
DICE? Oprawa spoko, jednak nic rewolucyjnego.
Ubisoft? Słabo w chuj. Pomimo że zaraz idę grać w Division które urzekło mnie scenerią oraz późniejszymi dodatkami ratującymi grę - to nadal Ubisoft :)
Bethesda? No tutaj już lepiej. I w sumie chyba tylko tutaj szukałbym konkurencji dla REDów.
Rockstar? Proszę Was. 4 była rewolucyjna. 5 to jest po prostu skok na kasę. Chociaż nie jest złą częścią to uważam że słabszą od poprzednich.
Gatunek RPG a może wypadałoby nawet użyć zwrotu action rpg jest trudnym gatunkiem do wykonania. Można wytykać im błędy, można wskazywać co mogą zrobić jeszcze lepiej, ale nie można im nie przyznać że są jedną z ekip która naprawdę chce rozwijać RPG i pchać do przodu przemysł który podejmuje się wykonywania tego rodzaju gier.
Konstuktywna krytyka jak najbardziej. Ale jak ktoś mi mówi że to jest słabe albo mało rewolucyjne to chyba nigdy nie przyjrzał się innym grom lub po prostu jest mało wymagający.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+2
pokaż komentarz
@rexdexpl Istnieje tez mozliwosc, ze ten gameplay jest nieaktualny. Moze obecnie prawie wszystko sie zmienilo, a moga udoskonalic i dodac jeszcze wiecej. Nie wiemy z jakiego etapu
produkcji jest to rozgrywka, takze ostroznie podchodzilbym do sceptycyzmu. W prezentacji jest to podkreslane, ze wszystko moze sie zmienic. Milej nocy
+10
pokaż komentarz
To wszystko super działa na PCcie z SSDkiem i GeForcem 1080/1070 ale wogóle nie działa na konsolach, które mają HDD i odczyt na poziomie 40 MB/s (przy SSD na PC 500MB/S, SSD na NVME - 3 GB/s, czyli prawie 100x szybciej) oraz kilka razy wolniejszą kartę graficzną.
@rexdexpl: o to się nie martw. Tego typu problemy są rozwiązywane przez dodawanie "ścian", które przesłaniają obiekty, które są wczytywane do VRAM.
Załączam wykład Kacpra Niepokolczyckiego, głównego artysty środowiskowego CDPR, który opowiada o procesie tworzenia tego typu ścian we Wiedźminie 3
źródło: youtube.com
-2
pokaż komentarz
@Volgin: Ubisoft: BG&E2 sprawia znacznie lepsze wrażenie od CP77
Rockstar: robią gry, w które po prostu niezwykle przyjemnie się gra
Blizzard: Hearthstone jest mega popularne, o tym że Gwint jest oddzielną grą mało kto słyszał
+9
pokaż komentarz
@Volgin: Zgodze się, to może być najbardziej złożona gra FPP z elementami RPG bardziej skomplikowana niż wszystko inne ale to jeszcze nie implikuje wcale tego, że będzie to gra wybitna pod względem grywalności. To trzeba będzie ocenić, jak gra wyjdzie. Narazie można natomiast oceniać to, co zostało do tej pory pokazane.
W grach, moim zdaniem, istotne jest nie tyko to, aby "dojebać" parę słupków, zrobić dużo assetów, questów, napisać tony dialogów, zrobić uber rendering, etc. Ważne jest jak to wszystko ze sobą współgra jako całość. Wiedźmin 3 miał wiele elementów, które był ledwo ledwo spięte gameplayowo, wiele technicznych słabości i bugów. Fakt, miał tony super napisanych dialogów i fajnych, stylizowanych lokacji oraz tzw. "novelty fractor" (to nie była aż tak szeroko znana gra na zachodzie i dla wielu graczy to było coś nowego i ciekawego). Dodaktowo RED dostał jeszce "indie credit" bo dla wielu graczy RED to taka "slav firma", która nijak ma się do "wielkich korporacji". Wszystkie te elementy pomogły w ocenie ale nie zapominajmy o tym, że W3 to nie była gra bez wad. Podobnie jest zresztą z ostatnim God Of War'em.
Zrobienie gry 10/10 to nie jest proces gdzie można liczyć na 100% powatarzalność i trzeba brać to pod uwagę myślać o Cyberpunku.
"Które studio dorównuje albo prześciga Redów?" - a na jakim polu ?
- Finansowo - Ubi, Activision-Blizzard, Zenimax (Bethesda), EA, wiele mniejszych z US, Rockstar
- Ilośc wydawanych tytułów - prawie jak powyżej
- Rozpoznawalność i wartość marki - podobnie
- Ilość sprzedanych kopii - podobnie
A od strony parcownika:
- Work life balance - prawie wszystkie firmy są tutaj lepsze od REDa :)
- State of the art rendering - DICE, Epic, Activision, etc
- Możliwość publikacji efektów swojej pracy - tak samo, red tutaj słabo stoii, nie ma czasu na konferencje
- Zarobki - mimo wyśmienitych kwot jak na polskie warunki nadal w byle studiu na zachodzie dostajesz więcej
Z czysto technicznych rzeczy w których RED przoduje moim zdaniem:
- Story i dialogi
- Oryginalność postaci i ich wykonania
- Cutsceny - ilość, także momentami ich jakość
- Postrzegana głębia świata (aczkolwiek nie zawsze z przełożeniem na gameplay)
Z NIE techicznych rzeczy w których RED przoduje moim zdanim:
- HYPE
- Komunikacja z graczami i wizerunek firmy
- Niekonwencjonalny marketing
- Dobrej jakości dodatkowy kontent
- Brak, jak do tej pory, większych wpadek
0
pokaż komentarz
ale zanosi się na 8/10
@rexdexpl: optymista... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@krissq2502: Z jednej strony to tylko demo. Z drugiej to aż demo, czyli coś co ma pokazać grę z jak najlepszej strony. To nie jest projekt studenta który wrzuca swoje wypociny na forum i pyta: "I jak, może być? Jakieś propozycje co poprawić? Wiem, że jest sporo niedoróbek, ale postaram się je jeszcze poprawić." To jest część marketingu, którego celem jest pokazanie tego co najlepsze i bardzo często finalny produkt jest gorszy niż demo, bo dopracować całą grę jest nieporównywalnie trudniej niż krótkie demo.
+1
pokaż komentarz
@Volgin: Najlepiej jakby się sam zabrał za tworzenie.
+4
pokaż komentarz
@rexdexpl: No cóż, widać że siedzisz w branży bo w pytaniu o porównanie firm nie miałem na myśli finansów, a tym bardziej porównań pod względem potencjalnej pracy dla nich.
Według mnie REDzi idą trochę ścieżką Hideo Kojimy, a przynajmniej ich podejście do tworzenia gier przypomina mi zaangażowanie Kojimy w tworzeniu serii Metal Gear Solid. Podoba mi się ta ambicja u nich, kibicuję im bardzo, a firmy które lecą na kasę j#?!ć maczetami. Zawsze byłem zwolennikiem gier tworzonych na wzór interaktywnego filmu aniżeli prostych, krótkich i płytkich czasoumilaczy.
0
pokaż komentarz
@Volgin:
Zgodze się, to może być najbardziej złożona gra FPP z elementami RPG bardziej skomplikowana niż wszystko inne ale to jeszcze nie implikuje wcale tego, że będzie to gra wybitna pod względem grywalności. To trzeba będzie ocenić, jak gra wyjdzie. Narazie można natomiast oceniać to, co zostało do tej pory pokazane.
Stalker, Fallout i Tarkov z takich co mi przychodzą do głowy. Ale CP będzie tylko single, więc tylko dwa pierwsze można porównywać.
Skyrim (?), nie wiem nie grałem.
-1
pokaż komentarz
Najgorzej wygląda w tym momencie rendering - tragiczne cienie, tragiczne oświetlenie postaci, słabe oświetlenie w cieniu budynków, bardzo proste efekty cząsteczkowe, bardzo proste materiały.
@rexdexpl: Serio ktos na takie rzeczy zwraca uwage? Musi byc przej@%?ne grac w gry z takim podejsciem :)
+1
pokaż komentarz
@iKypy: Wiesz, generalnie dużo osób nie zwróci, ale jeśli jesteś w jakikolwiek sposób związany z grafiką to po prostu takie rzeczy zaczynają być widoczne. Tyle że w tym przypadku to jest wciąż praca w toku i osobiście bym przymknął oko. Bardziej bym się zachwycił drobnymi szczegółami, jak działające płachty, czy śmieci na drodze ;)
0
pokaż komentarz
@Mikka: Będzie taki sam hit, nie większy.