•  

    pokaż komentarz

    Jaram się jak składy odpadów niebezpiecznych w Polsce. Zapowiada się kolejna świetna gra od Red'ów.

    źródło: Truetrain.jpg

  •  

    pokaż komentarz

    Za dużo nabojów na jednego wroga. System walki powinien być bardziej zabójczy - dla obu stron walczących.

  •  

    pokaż komentarz

    Fajna ta gra, taka jeszcze nie wydana.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak się spojrzy na trzeźwo, bez hype'u oceniajać po prostu to co się widzi na ekranie to ta gra dupy nie urywa. Jest dużo assetów, ale lokacje są dziwnie ciasne i dosyć chaotycznie zrobione. Natomiast miasto w oddali to "pudełka".

    NPCe fajne wizualnie ale daleko temu do crowd systemu z Assasinów czy nawet Hitmana. Jeżdzenie samochodem było bardzo słabe, sekwencja strzelania z samochodu tak samo. Samo akcja potem była ok, ale jednocześnie była bardzo "genericowa" - czyli taka sama jak wszędzie. Najgorzej wygląda w tym momencie rendering - tragiczne cienie, tragiczne oświetlenie postaci, słabe oświetlenie w cieniu budynków, bardzo proste efekty cząsteczkowe, bardzo proste materiały. Serio, jak się po prostu oceni to co się widzi to to dupy nie urywa.

    Podobały mi się cutsceny i animacje i opowiedziana historia. O dialogach cięzko coś powiedzieć bo ich nie było za wiele. Gra do kupienia jak najbardziej, ale zanosi się na 8/10 a nie na hit ala Wiedźmin 3.

    A jeszcze warto dodać, że muzyka i ogólnie audio też robi.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: I wszystkie wnioski masz na podstawie dema w której pokazali jedną misję i przez cały czas był napis WORK IN PROGRESS XD
      Jeszcze rok pracy przed nimi i znów kopara opadnie większości ludzi tylko nie dużej ilości polaków.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: nioe krytykuj bo polska gra najlepsza

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Przecież to będzie easy dwa razy większy hit niż Wiedźmin. Hype jest kilka razy większy. Trochę za wcześnie chyba oceniasz tak surowo.

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Tak po mojemu to nic rewolucyjnego ale w Wiedźminie tez nie było nic szczególnie niesamowitego, po prostu bardzo ładna grafika, super dialogi i świat, który już wczęsniej ludzie kochali z książek. Ciężko oceniać całość jako gre ale jest taka po prostu strzelanka z rozwojem postaci. Mogą jeszcze naaszaleć z podejmowaniem decyzji i ich skutkami na miasto i wydarzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: na trailerze z E3 Wiedźmina 3 też było Work in progress, a finalna gra miała gorszą grafikę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Cybher1: poświęcili by grywalność była większa, i tak W3 był graficznymi fajerwerkami
      @Sobczak: W3 był szczególny, Cyberpunk gdy zobaczymy go w pełnej okazałości też taki będzie, jestem tego pewien.

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502 ale wiesz, że on ocenia demo? Rozumiem, że demo mozna tylko chwalić ale krytykować juz nie? xD Wiedzmin 3 byl szczegolny między innymu przez świetne postanie(książki) i swiat(książki) fabuła tez czerpala sporo z ksiazek. Teraz maja papierowego RPG i wątpię, że bedzie chociaż w 1/2 tak dobrze.

    •  

      pokaż komentarz

      I wszystkie wnioski masz na podstawie dema w której pokazali jedną misję i przez cały czas był napis WORK IN PROGRESS XD

      @krissq2502: No a na podstawie czego? Przecież ocenia tą grę taką, jaką ona teraz jest, a nie jaka będzie. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    •  

      pokaż komentarz

      @Eoon: samemu mi się nie podoba model jazdy zbytnio, ale nie oceniam tego dema, bo widzieliśmy jedną misję, i jeszcze rok pracy CDP ma by dopieścić coś co już fajnie wygląda, a będzie lepiej.

      I gdzie napisałem że nie można krytykować? xD Można ale większość nie jest obiektywna, ocenia przy tym od razu produkt końcowy, wyżej już dali oceny 8/10 a zobaczyli jedną misję z początku gry.

      Po tym jak zrobiony był Wiedźmin wiem że Cyberpunk będzie tak samo kapitalnie dopracowany ale z jego oceną wstrzymam się do premiery a nie będę ból dupił na wykopie po demie z jedną misją XD

    •  

      pokaż komentarz

      Gra do kupienia jak najbardziej, ale zanosi się na 8/10

      @Szykotym87: to jest ocenianie dema? xD
      Nie dziwi mnie że nie chcieli pokazywać wcześniej widząc reakcje na wykopie, ze jednej skrajności w drugą skrajność, na podstawie dema.

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Ale to działa w dwie strony - skro moja rekacja 8/10 jest nieuzasadniona na podstawie dema, to czy reakcja typu 10/10 - HIT - GOTY!!!!ONE także nie jest przesadzona ?

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Druga sprawa, że przynajmniej u mnie ocenianie działą addtywnie a nie subtraktywnie - to znaczy, że jak narazie to co pokazali to jest 8/10, pokażą więcej, dostaną więcej - ocena nie jest przecież finalna bo produkt nie jest. Wolę to robić tak niż podążać ślepo za hypem i dawać w ciemno 10/10 i ew potem sie zastanawiać, czy zasłużenie.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie dziwi mnie że nie chcieli pokazywać wcześniej widząc reakcje na wykopie, ze jednej skrajności w drugą skrajność, na podstawie dema.

      @rexdexpl: Post wyżej zaledwie to samo napisałem. Jak można oceniać grę na podstawie dema, z jedną misją, można podyskutować o tym co pokazali i co wygląda jak wygląda ale śmieszy mnie ocenianie czy gra będzie dobra czy nie.

      Mam wrażenie że dużo osób nie czytało jeszcze tego tekstu od CDP, który tłumaczy dlaczego to demo zostało pokazane w końcu.

      źródło: pbs.twimg.com

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Skoro są już tacy szczerzy to niech może jeszcze napiszą o Funduszach Inwestycyjnych, które siedzą na spółce i którę paliły dupę zarządowi od paru dobrych kwartałów o pokazanie czegoś z CP :) Ta gra jest ponad 5 lat w produkcji, parę razy była restartowana i tak po prawdzie, to MUSIELI coś pokazać to inaczej to by zaczeło bardzo niepoważnie wyglądać.

      Co do drugiej cześći Twojej wypowiedzi: moim zdaniem jeżeli twórcy zdecydowali się coś upublicznić to jak najbardziej można to oceniać.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Musieli pokazać bo są na giełdzie i ich jakieś głupki w prasie oczerniały, i co ma do rzeczy że robią ją 5 lat? Assasyny wychodziły co rok i ludzie jęczeli i dalej jęczą na nie.

      Dalej nie rozumiesz że można oceniać materiał i nie kwestionuje tego, kwestionuję że ludzie w tym i ty oceniają grę na podstawie tego filmiku jako gotowy już produkt, a widzieli jedną misje i ułamek rozwiązań.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mikka: Szczerze ? Cięzko będzie - Wiedźmin miał bardzo dużo lokacji składających się po prostu z terenu i roślinności, assetowo to jest dosyć tanie do wytworzenia ("malujesz" roślinnośc po terenie, ilość pracy na m^2 jest mała, te same drzewa możesz uzywać tysiące razy) natomiast lokacje miejskie są BARDZO drogie w produkcji (kilkanaście razy bardziej) - nie dość że potrzebujesz duża ilość unikalnych assetów (wiele budynków nie może się powtarzać bo gracze łatwo to zauważą) to jeszcze dużo trudniej jest to wszystko sensownie poskładać.

      Inna sprawa, otwarty teren zasadniczo nie stanowi wielkiego wyzwania level designerskiego w porównaniu z miastem, łatwiej jest zaplanować walke z przeciwnikami, questy, etc. Wiedźminie 3 było tak naprawdę parę miast ale większość lokacji stanowił otwarty teren. Jakby złożyć te wszystkie miasta do kupy to tego powierzchniowo wcale tak dużo tego nie było.

      Kolejna sprawa - miasto w GTA czy Wiedźminie 3 jest dwu wymiarowe, praktycznie płaskie. To miasto w CP przynajmniej narazie wygląda na dużo bardziej wertykalne (gameplay na różnych poziomach). To dodatkowo komplikuje całość.

      Tak więć wiesz, twórcy mówią 2x więcej (słyszałem o tym że ma być 4x więcej) ale czeko konkretnie ? Miasta? Rozmiaru lokacji? Użykowej powierzchni gameplayowej (jak kolwiek to nazwać)?

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: REDom nie zostało już niewiadomo ile czasu do wydania (pewnie za 2 lata na serio będą musieli już CP wydać) tak więc jak sądzisz - jak daleko można się przesunąć się od tego co zotało pokazane w tym demie? Starczy im czasu na zrobienie innej mechaniki? dużo innego gameplau? Na zredesignowanie miasta? Nie sądze - pewnie rzeczy, które pokazali w tym demie zostaną już do końca w tej czy innej formie.

      Brakuje też jeszcze wielu podstawowych rzeczy, których produkcja zajmie kawal czasu: gdzie jest mapa świata? gdzie jest sewnowny ekran ekwipunku (inventory)? gdzie jest realne ubieranie postaci? gdzie jest milion innych ekranów potrzebnych w takiej grze? etc.

      Co więcej, techncznie martwi mnie ilość assetów na tych lokacjach - jest ich bardzo bardzo dużo, tak samo różnorodność postaci jest powalająca. To wszystko super działa na PCcie z SSDkiem i GeForcem 1080/1070 ale wogóle nie działa na konsolach, które mają HDD i odczyt na poziomie 40 MB/s (przy SSD na PC 500MB/S, SSD na NVME - 3 GB/s, czyli prawie 100x szybciej) oraz kilka razy wolniejszą kartę graficzną. Pamiętam W3 i downgrade technologiczny spowodowany konsolami, każdy chyba to pamięta. Od strony zespołu natomiast takie optymalizacje kosztują miesiące jak nie rok pracy, żeby grę wogóle dopiąc i móc wydać na konsole. To jest czas, który trzeba odliczyć od ewentualnego czasu pozostałego na zmiany w samej grze.

      Myślę, że wszelkie wątpliwości wynajśnią się dopiero przy hands-on'ie (czyli gra ktoś nie pracujący w REDzie) na konsoli. Myślę, że mówimy w tym przypadku o roku jak nie półtora.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Z tego co widzę to wszędzie wszyscy się tym podniecają, tylko na polskich forach jest lament.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mikka: To jest argument w stylu "jedz gówno, miliony much nie mogą się mylić". Moim zdaniem ważne jest ocenianie rzeczy samemu na podstawie własnych przemyśleń i tego co się widzi a nie w oparciu o to co myślą inni. Tak jest zdrowiej i to rozwija krytyczne myślenie. Tak jak napisałem - CP nadal wygląda jak gra warta kupienia ale nie wygląda narazie jak "second coming of Jesus Christ".

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: nie mam siły komentować już po tych głupotach wyżej.

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Szkoda, traktowałem Cię z szacunkiem i poświęciłem swój czas na odpowiedź Tobie. To normalne, że można się nie zgadzać w dyskusji ale napisanie po prostu "to głupoty" jest dziecinne. Tak czy siak życzę miłej nocy.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Ok, rozumiem. Jesteś gościem który wymaga bardzo cholernie dużo od developerów. I chwała Ci za to. Gdyby więcej takich jak Ty to pewnie nie mielibyśmy gniotów. Zasnatawia mnie jedna rzecz jednak. Czy jesteś wstanie wskazać coś równie złożonego i rozbudowanego. Osobiście uważam że gra ma szansę stać się najbardziej żłożonym RPGiem z widokiem FPP w dotychczasowej historii gier. A już bezapelacyjnie twierdzę że na dzień dzisiejszy nie ma jakiejkolwiek konkurencji w tym gatunku.

      Pytanie do Ciebie. Które studio dorównuje lub prześciga REDów?

      Blizzard? Moim zdaniem nie bardzo. Co prawda robią dobre gry ale coraz bardziej naciskają na wykorzystanie mechanizmu uzależnienia w swoich grach.
      DICE? Oprawa spoko, jednak nic rewolucyjnego.
      Ubisoft? Słabo w chuj. Pomimo że zaraz idę grać w Division które urzekło mnie scenerią oraz późniejszymi dodatkami ratującymi grę - to nadal Ubisoft :)
      Bethesda? No tutaj już lepiej. I w sumie chyba tylko tutaj szukałbym konkurencji dla REDów.
      Rockstar? Proszę Was. 4 była rewolucyjna. 5 to jest po prostu skok na kasę. Chociaż nie jest złą częścią to uważam że słabszą od poprzednich.

      Gatunek RPG a może wypadałoby nawet użyć zwrotu action rpg jest trudnym gatunkiem do wykonania. Można wytykać im błędy, można wskazywać co mogą zrobić jeszcze lepiej, ale nie można im nie przyznać że są jedną z ekip która naprawdę chce rozwijać RPG i pchać do przodu przemysł który podejmuje się wykonywania tego rodzaju gier.

      Konstuktywna krytyka jak najbardziej. Ale jak ktoś mi mówi że to jest słabe albo mało rewolucyjne to chyba nigdy nie przyjrzał się innym grom lub po prostu jest mało wymagający.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl Istnieje tez mozliwosc, ze ten gameplay jest nieaktualny. Moze obecnie prawie wszystko sie zmienilo, a moga udoskonalic i dodac jeszcze wiecej. Nie wiemy z jakiego etapu
      produkcji jest to rozgrywka, takze ostroznie podchodzilbym do sceptycyzmu. W prezentacji jest to podkreslane, ze wszystko moze sie zmienic. Milej nocy

    •  

      pokaż komentarz

      To wszystko super działa na PCcie z SSDkiem i GeForcem 1080/1070 ale wogóle nie działa na konsolach, które mają HDD i odczyt na poziomie 40 MB/s (przy SSD na PC 500MB/S, SSD na NVME - 3 GB/s, czyli prawie 100x szybciej) oraz kilka razy wolniejszą kartę graficzną.

      @rexdexpl: o to się nie martw. Tego typu problemy są rozwiązywane przez dodawanie "ścian", które przesłaniają obiekty, które są wczytywane do VRAM.
      Załączam wykład Kacpra Niepokolczyckiego, głównego artysty środowiskowego CDPR, który opowiada o procesie tworzenia tego typu ścian we Wiedźminie 3

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Volgin: Ubisoft: BG&E2 sprawia znacznie lepsze wrażenie od CP77
      Rockstar: robią gry, w które po prostu niezwykle przyjemnie się gra
      Blizzard: Hearthstone jest mega popularne, o tym że Gwint jest oddzielną grą mało kto słyszał

    •  

      pokaż komentarz

      @Volgin: Zgodze się, to może być najbardziej złożona gra FPP z elementami RPG bardziej skomplikowana niż wszystko inne ale to jeszcze nie implikuje wcale tego, że będzie to gra wybitna pod względem grywalności. To trzeba będzie ocenić, jak gra wyjdzie. Narazie można natomiast oceniać to, co zostało do tej pory pokazane.

      W grach, moim zdaniem, istotne jest nie tyko to, aby "dojebać" parę słupków, zrobić dużo assetów, questów, napisać tony dialogów, zrobić uber rendering, etc. Ważne jest jak to wszystko ze sobą współgra jako całość. Wiedźmin 3 miał wiele elementów, które był ledwo ledwo spięte gameplayowo, wiele technicznych słabości i bugów. Fakt, miał tony super napisanych dialogów i fajnych, stylizowanych lokacji oraz tzw. "novelty fractor" (to nie była aż tak szeroko znana gra na zachodzie i dla wielu graczy to było coś nowego i ciekawego). Dodaktowo RED dostał jeszce "indie credit" bo dla wielu graczy RED to taka "slav firma", która nijak ma się do "wielkich korporacji". Wszystkie te elementy pomogły w ocenie ale nie zapominajmy o tym, że W3 to nie była gra bez wad. Podobnie jest zresztą z ostatnim God Of War'em.

      Zrobienie gry 10/10 to nie jest proces gdzie można liczyć na 100% powatarzalność i trzeba brać to pod uwagę myślać o Cyberpunku.

      "Które studio dorównuje albo prześciga Redów?" - a na jakim polu ?
      - Finansowo - Ubi, Activision-Blizzard, Zenimax (Bethesda), EA, wiele mniejszych z US, Rockstar
      - Ilośc wydawanych tytułów - prawie jak powyżej
      - Rozpoznawalność i wartość marki - podobnie
      - Ilość sprzedanych kopii - podobnie

      A od strony parcownika:
      - Work life balance - prawie wszystkie firmy są tutaj lepsze od REDa :)
      - State of the art rendering - DICE, Epic, Activision, etc
      - Możliwość publikacji efektów swojej pracy - tak samo, red tutaj słabo stoii, nie ma czasu na konferencje
      - Zarobki - mimo wyśmienitych kwot jak na polskie warunki nadal w byle studiu na zachodzie dostajesz więcej

      Z czysto technicznych rzeczy w których RED przoduje moim zdaniem:
      - Story i dialogi
      - Oryginalność postaci i ich wykonania
      - Cutsceny - ilość, także momentami ich jakość
      - Postrzegana głębia świata (aczkolwiek nie zawsze z przełożeniem na gameplay)

      Z NIE techicznych rzeczy w których RED przoduje moim zdanim:
      - HYPE
      - Komunikacja z graczami i wizerunek firmy
      - Niekonwencjonalny marketing
      - Dobrej jakości dodatkowy kontent
      - Brak, jak do tej pory, większych wpadek

    •  

      pokaż komentarz

      ale zanosi się na 8/10

      @rexdexpl: optymista... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @krissq2502: Z jednej strony to tylko demo. Z drugiej to aż demo, czyli coś co ma pokazać grę z jak najlepszej strony. To nie jest projekt studenta który wrzuca swoje wypociny na forum i pyta: "I jak, może być? Jakieś propozycje co poprawić? Wiem, że jest sporo niedoróbek, ale postaram się je jeszcze poprawić." To jest część marketingu, którego celem jest pokazanie tego co najlepsze i bardzo często finalny produkt jest gorszy niż demo, bo dopracować całą grę jest nieporównywalnie trudniej niż krótkie demo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volgin: Najlepiej jakby się sam zabrał za tworzenie.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: No cóż, widać że siedzisz w branży bo w pytaniu o porównanie firm nie miałem na myśli finansów, a tym bardziej porównań pod względem potencjalnej pracy dla nich.

      Według mnie REDzi idą trochę ścieżką Hideo Kojimy, a przynajmniej ich podejście do tworzenia gier przypomina mi zaangażowanie Kojimy w tworzeniu serii Metal Gear Solid. Podoba mi się ta ambicja u nich, kibicuję im bardzo, a firmy które lecą na kasę j#?!ć maczetami. Zawsze byłem zwolennikiem gier tworzonych na wzór interaktywnego filmu aniżeli prostych, krótkich i płytkich czasoumilaczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Volgin:

      Zgodze się, to może być najbardziej złożona gra FPP z elementami RPG bardziej skomplikowana niż wszystko inne ale to jeszcze nie implikuje wcale tego, że będzie to gra wybitna pod względem grywalności. To trzeba będzie ocenić, jak gra wyjdzie. Narazie można natomiast oceniać to, co zostało do tej pory pokazane.

      Stalker, Fallout i Tarkov z takich co mi przychodzą do głowy. Ale CP będzie tylko single, więc tylko dwa pierwsze można porównywać.

      Skyrim (?), nie wiem nie grałem.

    •  

      pokaż komentarz

      Najgorzej wygląda w tym momencie rendering - tragiczne cienie, tragiczne oświetlenie postaci, słabe oświetlenie w cieniu budynków, bardzo proste efekty cząsteczkowe, bardzo proste materiały.

      @rexdexpl: Serio ktos na takie rzeczy zwraca uwage? Musi byc przej@%?ne grac w gry z takim podejsciem :)

    •  

      pokaż komentarz

      @iKypy: Wiesz, generalnie dużo osób nie zwróci, ale jeśli jesteś w jakikolwiek sposób związany z grafiką to po prostu takie rzeczy zaczynają być widoczne. Tyle że w tym przypadku to jest wciąż praca w toku i osobiście bym przymknął oko. Bardziej bym się zachwycił drobnymi szczegółami, jak działające płachty, czy śmieci na drodze ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mikka: Będzie taki sam hit, nie większy.

1 2 3 4 5 6 7 ... 26 27 następna