Hybryda z LPG jest bardziej ekologiczna od samochodu elektrycznego!
Elektryki są najbardziej ekologiczne, bo wytwarzają najmniej CO2 ze wszystkich samochodów. Z takim stwierdzeniem spotkać się można niemal na każdym kroku. Ale...
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 199
- Odpowiedz
Komentarze (199)
najlepsze
Oczywiście, w Polsce na przykład toniemy w Energi z atomu.
Już rzygać mi się chce, gdzie nie spojrzę to czysta elektrownia atomowa, już by dali spokój.
Wszędzie stawiają to tałatajstwo a prąd jest tak tani, że w przyszłym roku będą dorzucać lodzika gratis, żeby opłacało się chodzić na pocztę z rachunkiem.
no dobra, można jeszcze liczyć:
- wydobycie surowca (w przypadku elektrowni i LPG)
- przetworzenie surowca na prąd/gaz
- wszystkie koszta transportu
- OZE
takie artykuły są o kant dupy potłuc, bo tematu dotykają strasznie pobieżnie
Wypadałoby jeszcze policzyć emisję podczas produkcji ogniw oraz wpływ przetwórstwa metali ziem rzadkich na środowisko.
Komentarz usunięty przez moderatora
"Portal Elektrowóz postanowił przyjrzeć się jak w takiej perspektywie wygląda ekologia. Wziął pod uwagę klasyczną hybrydę (nie plug-in), Toyotę Auris Hybrid, która wg nowych pomiarów WLTP emituje 9-9,4 kg CO2 na 100 km.
Z racji, że gaz LPG jest bardziej ekologiczny od benzyny, po założeniu instalacji emisja CO2 powinna spaść o ok. 11%. Oznacza to, że hybrydowa Toyota w gazie będzie emitowała góra 8-8,4 kg CO2 na
@VWgolf3: benzyniaki też mają katalogowe spalanie 5 l/100 km, a w rzeczywistości wychodzi 9 :)
@Pawel993: Na dłuższe odległości (np. Wrocław-Płock) idzie rurą.
BTW Jedną rurą można transportować różne paliwa, oddziela się je wtedy tzw. "świnią", takim dynksem z uszczelkami który porusza się w rurociągu.
https://www.youtube.com/watch?v=k5xC1Gj78zw
Panie gaz w samochodzie? Przeca to do kuchenków i w ogóle jak nie stać cię żeby jeździć na normalnym paliwie, to nie kupuj samochodu, bo go tylko zepsujesz dusigroszu, żydku jeden.
@zartysieskonczyly: i ropy. Zauważ, że taki samochód nie ruszy bez benzyny.
@Tylko_noc: węgla nie przetwarza się w takim stopniu jak ropy, a LPG jest produktem ubocznym jej rafinacji. Do tego większość węgla dla naszych elektrowni wydobywana jest na miejscu, często tuż obok elektrowni (Bełchatów). Transport, jeżeli potrzebny, odbywa się kolejami (też zużywają
Jak to działa?
Bo silnik zarówno na benzynie jak na LPG pobiera do cylindra taką samą ilość powietrza (limitowaną przepustnicą poprzez ciśnienie w kolektorze dolotowym), a następnie podawana jest ilość paliwa (czy to benzyny czy LPG) tak żeby stworzyć mieszankę stechiometryczną (co z kolei korygowane
@hellfirehe:
Dwie rzeczy:
1 LPG zawiera więcej wodoru i mniej węgla niż benzyna, więc spalając robi więcej wody niż dwutlenku węgla.
2 LPG jest bardziej kaloryczne od benzyny: LPG 47MJ/kg, benzyna 43MJ/kg.
Pomimo zwiększonego zużycia lpg wynoszącego 120% benzyny jest to 1,64*120%=1,97kg vs 2,33kg.
Dlaczego gaz spala się produkując mniej CO2? Jest tego cała masa artykułów.
Różnica może nie być ogromna, jednak z rury nie wydostaje się same CO2. Są również związki siarki, azotu, czy ołowiu. A tych również jest przy zasilaniu LPG dużo