DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI...
DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.przysporzyć nie lada...
d.....p z- #
- #
- #
- #
- 355
DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.przysporzyć nie lada...
d.....p z
Komentarze (355)
najlepsze
Dlatego na początku mamy podwyższone obroty, żeby silnik lepiej pracował.
Druga sprawa to pierścienie - bez wyższych obrotów i obciążenia bardzo słabo zgarniają olej z cylindrów. Później mamy dużo nagaru.
Trzecia sprawa to szybkość
Coś jak webasto tylko o trochę innej zasadzie działania i rozruchu
-Pompa oleju bez problemu zasysa zimny (a przez to trochę bardziej lepki) olej. Po to jest.
-Pompa potrzebuje kilku sekund, żeby zbudować ciśnienie w systemie. Niezależnie od temperatury.
-W niskich temperaturach ciśnienie oleju w systemie rośnie (większa lepkość, większe opory przepływu).
-Komputer zwiększy obroty jałowe zimnego silnika ze względu na niestabilną pracę (żeby się nie dławił). Fakt, że przy okazji silnik szybciej się nagrzeje jest właśnie tym
Tak, zapewne coś takiego skraca żywotność silnika o jakieś 0,0003% normalnej jego żywotności. Za taką cenę możemy wsiąść do ciepłego wnętrza i jeśli komuś coś takiego jest potrzebne (nie ma webasto ani garażu), to dlaczego nie? To tylko nasz wybór.
Samochody są dla nas i mają nam służyć. Nie mówię, żeby je katować itd., używać trzeba oczywiście zgodnie
Mnie z kolei śmieszy podejście "bardziej mi się podoba biały, ale wezmę czarny lakier z czarną tapicerką, bo się mniej niszczy i łatwiej odsprzedać"
Czyli nabywca, podświadomie kupuje ten samochód dla następnego właściciela...
@bagi1: Nie, kupuje swoje kilka lat jeżdżenia autem (cena zakupu- cena odsprzedaży) kilkaset- killka tysięcy złotych taniej i jest to dla niego warte więcej niż preferencja kolrystyczna...
Zacznijmy od glazingu czyli rzekomej szkodliwości pracy silnika na biegu jałowym i wycierania się zespołu pierścień-cylinder na gładko. Po pierwsze mikrorowki cylindra utrzymują warstwę oleju po drugie auto w duży mieście 30% czasu pracy potrafi spędzić stojąc w korku, a i tak wytrzymuje parę setek tysięcy kilometrów. Glazing to sobie można złym docieraniem albo kiepskim olejem zrobić.
Jazda lub grzanie na jałowym na mrozie.
Na
Gx
@kupkesobieciagne: Leci. Produktem spalania LPG jest w m.in. w dużej ilości H2O.
Tiaaa...
Ja mam sytuację nietypową. Grzeję rano silnik (na mrozie), bo 200m od domu wyjeżdżam na ekspresówkę. Wolę go zagrzać pod domem niż katować na zimno na drodze szybkiego ruchu (ma jeden pas w każdym kierunku więc nie mogę
Ale wiesz, że to wcale nie dowodzi, że informacje zawarte w filmie nie są prawdą? Mój dziadek palił fajkę przez 60 lat, zmarł w wieku 96 lat i to nie z powodu palenia, a ja wcale nie twierdzę, że palenie nie szkodzi zdrowiu.
I zimą nie ubierajcie się przed wyjściem na zewnątrz w mieszkaniu bo się zgrzejecie. Kurtkę, czapkę w rękę i ubierać dopiero jak poczujecie rześki powiew chłodu. Schabowego też da się zjeść na zimno - na zimno gorzej smakuje więc się nie przejecie.
Komentarz usunięty przez moderatora
@eddie-bauer: żeby nie było, to "na jutubie" też jest wysyp znafcoof. Najgorsze, że ci "mechanicy" z jutuba też wciskają ludziom farmazony. Coraz mniej jest filmików instruktażowych, a coraz więcej syfu w stylu "najlepsze auto do 10 tysięcy zł", "który olej wybrać", "czy jazda na wolnych obrotach niszczy silnik" i tym podobnego gów...na.
Najgorsze, że obecnie coraz bardziej
serio róbcie co chcecie. Myślę że po odpaleniu silnika zaczekać minutkę i można jechac. Aby nie wciskać gazu do oporu a delikatnie przyspieszać i zmieniać biegu w optymalnych prędkoścach obrotowych silnika. Ja tak robię. A dla tych co chcą wsiadać do ciepłego auta polecam monaltaz Webasto lub elektrycznego podgrzewania płynu chłodniczego. A dla tych co i to nie podpasuje polecam komunikacje miejska
A tak serio, to też tak robię jak ty i silnik po przegladzie dostal ocene bardzo dobra. Tez wazne by sie nie kierować gównosugestiami o ekozmianie biegów.
No głupi gość z motoryzacji nie jest i przekładając to z przymrużeniem oka na realia, to chyba można powiedzieć, że samochód z garażu nieogrzewsnego na mrozie jest gotowy do jazdy po 1-2 minutach, a taki z parkingu niech sobie pochodzi max 5 minut, bo niektórzy już też przeginają "hehe, ja to odpalam, biorę się za odśnieżanie,
@John_archer: Wystarczy komplet pasażerów i nie ujedziesz 100 metrów, a masz na szybie od wewnątrz grubą warstwę szronu. Powtarzam - od wewnątrz.
Włącza się na 3-5 minut i wsiadajac do auta płyn chłodniczy jest rozgrzany do 70 stopni (kwestia ustawień)
Bajer montowany jako opcja w większości nawet starych aut.
Fajne zimą. Auto stoi na mrozie cała noc. A 15 minut przed planowanym rozruchem odpalam z pilota. I jak schodze to mam auto nagrzame, szyby suche i czyste a silnik ciepły.
W 15 minut wnetrze coś się tam ogrzeje.
Natomiast w to nie uwierze.
" maks 5 minut i silnik ma ponad 60 stopni"
Silnik to wiele kg stali, płynów. Tego się nie da w 5 minut nagrzać mocą 5kW.
Jak masz auto z webasto zrób kiedyś film ( bardzo krótki 5 minutowy) i pokaż jak szybko w minusowych temperaturach masz taką temperaturę silnika.
Dalsza dyskusja bez tego nie ma sensu.
Chciałbym
W tych silnikach, jak i wielu innych jest w pełni automatyczna regulacja obrotów biegu jałowego, która po odpaleniu silnika utrzymuje ponad 1000rpm.
Teraz mam inne volvo które po odpaleniu wskakuje na 2000rpm, wtedy powoli obroty spadają, po około minucie dopiero wyskakują na 600rpm.
Ciekawostka z instrukcji:
@Gulczkwas1: powiem Ci jako ciekawostkę, że niektóre modele cinquecento miały też katalizator.
1) Zmodyfikować tak fabryczną odmę, żeby się nie zapychała (większa średnica węży, wyczyścić/wymienić przed zimą).
2) Na zimę odpiąć i puszczać w atmosferę (mało ekologiczne, nie każdy silnik to lubi)
3) Wywalić fabryczną odmę i zamontować oil catch tank.
Przecież @Mamut odpisywał na post @prodi i w tym kontekście była wzmianka o kręceniu do 2k [na mrozie].
Nie rób #!$%@? z logiki..i chronologii wypowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
(-‸ლ)
https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Hybrydy-zima-jak-mroz-wplywa-na-naped,32370,4
https://www.roszczyk.com/pl/blog/jest-zima-to-musi-byc-zimno-nie-w-hybrydzie-ale-pali-wiecej
Elektryczne samochodowe ogrzewanie postojowe zasilane z sieci prądu zmiennego 230V
http://www.boruta.biz/grzalkidefa.html