TO ja wkleję kilka ciekawych podwozi: Podwozie gąsienicowe do lądowania w terenie: Oczywiście produkcji ZSRR, bo jak się nie ma lotnisk i dróg, to trzeba kombinować. ( ͡°͜ʖ͡°)
Ciekawe dlaczego nie użyją jakiegoś mechanizmu rozpędzającego koła przed wylądowaniem? Pewnie przedłużyłoby to długość ich eksploatacji. Domyślam się że może chodzić o efekt żyroskopowy.
@Ex3: Chodzi o to że ma być #!$%@?ęcie i przyhamowanie żeby czujniki i pilot wiedzieli że samolot dotknął pasa, a nieruchome koła już na wstępie przyhamują maszynę. Do tego zbędna masa silników, przekładni itd.
Sam moment uziemienia to róznica ok 10 cm, bo na wiećej opona się nie wdusza i nie skacze. To perfeksycjne lądowanie, większośc aż tak precyzyjna nie jest. Sam mam wrażnie, że w 25% moich lotów, jest takie #!$%@?ęcie i odbicie, że się dziwię, że taki samolot musi tego znieść setki razy w roku.
Komentarze (60)
najlepsze
Podwozie gąsienicowe do lądowania w terenie:
Oczywiście produkcji ZSRR, bo jak się nie ma lotnisk i dróg, to trzeba kombinować. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Airbus_A380_Fahrwerk.jpg
https://cielus.files.wordpress.com/2012/12/a380-undercarriege.jpg?w=556&h=368
https://i0.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2018/04/Antonov-An-225-front-landing-gear.jpg?fit=1024%2C1024px&ssl=1
https://c8.alamy.com/comp/P64G6T/main-landing-gear-of-the-strategic-airliner-antonov-an-225-mriya-by-antonov-airlines-exhibition-ila-berlin-air-show-2018-P64G6T.jpg
@Ex3:
Skoro samoloty projektują dobrzy inżynierowie i tego nie zrobili, to widocznie policzyli, że się nie opłaca ( ͡° ͜ʖ ͡°).
http://www.airpages.ru/lw/ar232_before_takeoff.jpg
http://www.diseno-art.com/images_9/Arado-Ar-232-2.jpg
https://i.pinimg.com/originals/5c/55/fe/5c55fe3aceec189f8fc7a425ec7aa290.jpg
Co robi?
#pdk
@27er: xD co?
http://www.air-and-space.com/nara/342usaf21378%200245-0254%20XB-36%2042-13570%20right%20front%20pan%20l.jpg
A tu gąsienicowe w wydaniu USA
Koło bombowca B-19
https://www.plane-encyclopedia.com/wp-content/uploads/2017/11/Wheel-2.jpg