Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+923
pokaż komentarz
Ale bym głosował na Gwiazdowskiego.
+1161
pokaż komentarz
@cobaltBlue: technokracja bez socjalizmu, przeoranie ZUSu i zaoranie KRUSu, wywalenie 800 000 urzędników do uczciwej pracy... reformy systemu biurokracji... od razu człowiek głosuje. A ile na starcie wrogów. Madki od 500+, wsie od KRUS, 5 mln urzędników wraz z rodzinami, sekta platformiana i PISowska. Łatwiej wystrzelić się na Marsa niż zaorać polskie patologie
+325
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Ciężko będzie się przebić liberalizmowi gospodarczemu, ale jakaś szansa jest. Trzeba trochę pobawić się w populizm, mówić prostym językiem, nawet bez takich słów takich jak inflacja. Problem typu 500 plus też można rozegrać np. zapowiedzieć odebranie najbogatszym (takim 15k+), bo sondaże pokazały, że Polacy tego chcą. Zostawić pozostałym, ALE nie przyznawać już kolejnym osobom - do nich skierować system ulg, zwolnień podatkowych etc. Ludzie lubią konkrety (czego nie może załapać opozycja), więc mówić głównie o wyższych pensjach, bo bez podatku, a nie o samej likwidacji PIT - konkretnymi liczbami, sprzedawać marzenia. Jak to wszystko się uda to mooooże będzie 5 procent.
+56
pokaż komentarz
@Promilus: problem typu 500+ można rozegrać inaczej. Jak wielu ludzi pobiera ok powyżej 1500? czy 1000? Wydaje mi się, że niewielu w skali całości. Wystarczy spróbować sprzedać polakom odpodatkowanie pracy na podobnym poziomie , jeżeli dwójka ludzi pracuje to im zastąpi 500+ a kolejnym , którym dzięki temu podniesie się wynagrodzenie netto, mogą się zdecydować ew. na dzieci.
+63
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: no właśnie.. chciałoby się.. ale czuję że poparcie to będzie miał na poziomie Stonogi, bo za dużo ludzi ma benefity, z których musieliby zrezygnować "górnicy", "madki 500 plus" jak ktoś już to określił, urzędnicy i masa innych. Ale kto wie?
+159
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Wreszcie ktoś z ideami wolnościowymi nie mówiący o hitlerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+7
pokaż komentarz
przeoranie ZUSu i zaoranie KRUSu, wywalenie 800 000 urzędników do uczciwej pracy... reformy systemu biurokracji...
@Tolstoj-kot: Problem w tym, że te zmiany przyniosą wymierne korzyści za jakieś 15-20 lat, a i tak ciężko je będzie zmierzyć i udowodnić. Żaden polityk w takiej perspektywie nie myśli, a wyborców z wyobraźnią, którzy to docenią też jest mało. Teraz zmiany robi się "na już", typu "jesienią coś obiecujemy, na wiosnę wdrażamy w życie" ¯\_(ツ)_/¯
+19
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Nie trzeba wszystkiego od razu wprowadzać. Wystarczy po troszeczku ale systematycznie.
Efekt podgotowywanej żaby. Jakbyś ją wrzucił do wrzątku od razu trup, albo zdąży wyskoczyć. Ale gotuj długo i na małym ogniu, to będzie siedzieć grzecznie i słabnąć
Zacząłbym od zrównania VAT do jednej stawki. 1 reakcja, o jak zajebiście będzie mniej pracy, więcej op$#!#$$ania się. Z czasem ci od innych stawek wylecą.
I tak dalej. Najgorsze jest to, że nie ma nawet odpowiedniego kierunku
+31
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Wiadomość dnia. Super. Trzymam kciuki. Lewicowcy z PoPisu będą oczywiście protestować na jego pomysły, ale to bez znaczenia. Ważne aby ludzie z prawicy, rozumiejący że nie ma wyjmowania z budżetu za darmo poszli do wyborów i na niego zagłosowali. Wtedy będzie te kilkanaście procent na start.
-2
pokaż komentarz
@cobaltBlue ma weksle in blanco ktos na niego wlasnie zeby nie poszedl do polityki. Sam o tym mowil
+4
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Jakby jeszcze wziął do spółki Mentzena to byłoby jeszcze lepiej.
-14
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot
Troche pachnie populizmem. KOD i ta druga juz sie skonczyly?
Wyglada na to ze w UK tez powstaje nowa partia, ciekawe czy jakies inne kraje akurat teraz tez cos takiego maja. Jesli tak to czy teraz jest najlepszy moment zeby nabrac rozpedu, moze ludzie maja jeszcze puste glowy w nowym roku i lykna troche nowych hasel? No i jak zwykle, kto daje na takie działanie pieniadze bo polityka to droga zabawa.
-1
pokaż komentarz
@Pix777: @Promilus: @Tolstoj-kot: @cobaltBlue: I właśnie z tych powodów nikt nigdy go nie dopuści nie tylko do władzy, ale nawet do głosu, w sensie doradzania i posiadania jakiegokolwiek wpływu na politykę finansową państwa. Będzie się wypowiadał mądrze, ale na łamach niszowych periodyków, których na pewno nie czytują beneficjenci 500+.
0
pokaż komentarz
@cobaltBlue: podpisał weksel in blanco, że jak wejdzie w politykę, to żeby go kolega zwindykował... obiecywał, że nie wejdzie...
+1
pokaż komentarz
@pifqo: masz rację - w taki spsób PiS wprowadza zakaz handlu w niedzielę i tak należało by wprowadzać reformy. Małymi krokami, ale systematycznie. Nie na zasadzie rewolucji tylko ewolucji.
+4
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Głosowałbym jak poj$@%ny. I wszystkich ludzi których znam też bym namawiał.
+82
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Profesor Gwiazdowski to prawdopodobnie ostatnia osoba w Polsce, która ludzi takich jak ja jest jeszcze w stanie przywrócić do jakiejkolwiek formy zaangażowania publicznego. Jestem wolnościowcem i już blisko dziesięcioletnią sierotą po Korwinie. Nie byłem na wyborach ani razu od 2009 r., tj. od rozpadu w UPR, po którym ostatecznie straciłem wiarę w ideowość polityki widząc, jak animozje i partykularne interesy kolejny raz biorą górę nad pryncypiami. Nigdy nie byłem ślepym dogmatykiem i radykałem, przez co ciężko było mi funkcjonować w środowisku, które lubuje się w najostrzejszych hasłach, w osobach o odmiennych poglądach widzi wyłącznie lewaków do zaorania, a receptą na wszystko jest tylko hasłowe wzięcie za pysk i wprowadzenie liberalizmu. Mimo wszystko trwałem w jedności z nimi, uważając, że tylko działając wspólnie przybliżymy się do celu, wobec którego zmuszeni jesteśmy do kompromisów i przymykania oczu na kolejne ekscesy Korwina. Ale skoro nawet niszowa partia, mieniąca się ideową i jakościowo rożną od pozostałych postanowiła podzielić z powodów ambicjonalnych na czworo swój włos poparcia, nie pozostało mi nic innego jak podziękować i machnąć ręką na wszystko.
Wolnościowcem pozostałem, wybór liberalnych rozwiązań był dla mnie aktem zaangażowania intelektualnego a nie emocjonalnego, dlatego mimo niechęci do politycznej ekspozytury tego środowiska w Polsce przy samej idei trwam do dziś. Zawsze dziwie się wszystkim, którzy "wyrastają z Korwina" w ten sposób, że idą głosować na PiS, Palikota, Nowoczesną czy jakąkolwiek partię całkowicie odmienną od swojej dotychczasowej sympatii politycznej. Polityka powinna być pragmatyczną próbą znalezienia najrozsądniejszych rozwiązań, a nie można jednocześnie uznawać za racjonalne dwóch przeciwstawnych sobie rozwiązań.
Trzymam kciuki za pana Gwiazdowskiego, którego szalenie cenię jako ideowca i mam nadzieję, że będę mógł cenić jako polityka, choć wiem, że między tymi dwoma światami istnieje prawdziwa przepaść.
-1
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Zabierz babci dowód. Byla taka akcja.
+1
pokaż komentarz
@cobaltBlue: Wykończą go i tak.
+3
pokaż komentarz
Wtedy będzie te kilkanaście procent na start.
@Dupa01: 1%. Tyle ludzi w Polsce REALNIE popiera wolny rynek. Nawet Korwin robił badania elektoratu i wyszło, że "wolnorynkowcy" to od zawsze +1% do poparcia i dostają oni ~90% głosów takich ludzi, bo więcej nie ma xD 4,76% zrobili imigrantami czy antyunijnością - i co ciekawsze w 100% wśród ludzi przeciwnym wolnemu rynkowi.
@nie_wyszlo_mi_w_zyciu: Sławek Mentzen osobom takim jak Ty już poświęcił kilka wpisów. Polecam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niesamowity gość.
0
pokaż komentarz
@wojtas_mks: Wolny rynek korwina to utopia - Gwiazdowski nie odpływa jak Korwin.
+2
pokaż komentarz
Wolny rynek korwina to utopia - Gwiazdowski nie odpływa jak Korwin.
@ediz4: Nadal dla >99% odpływa. W dodatku mówi jeszcze bardziej eksperckim językiem.
0
pokaż komentarz
@wojtas_mks: możesz podesłać link, chętnie zerknę
0
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot zgadzam się w 100% Panie kolego
0
pokaż komentarz
@wojtas_mks: to są jakieś dane wyssane z palca, CBOS w 2014 r. przeprowadzał badanie "Polacy o gospodarce rynkowej" i nic podobnego z nich nie wynika
https://cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_031_14.PDF
+1
pokaż komentarz
@nie_wyszlo_mi_w_zyciu: Przeczytaj co tam jest napisane. Raptem 11% ankietowanych nie odpowiada to jak wygląda OBECNIE wolny rynek w Polsce xD Ankieta jest oparta na stwierdzeniu, że od 1989 r. w Polsce obowiązuje gospodarka wolnorynkowa.
W dodatku wśród tych 11% większość nie jest za niczym innym jak np. obniżką składek na ZUS lub VAT -1%. Ot, jest OK, ale troszkę mniej płaćmy... I teraz wjeżdża Gwiazdowski mówiąc o ordynacji podatkowej, podatku obrotowym, prawie spółek handlowych i przejrzystości procesu legislacyjnego...
+4
pokaż komentarz
@wojtas_mks: ja jestem większym optymistą. Jak Korwin dostał 4,76 to Gwiazdowski może liczyć na naście. Ważne byłoby to aby taka partia w ogóle weszła, bo wtedy pojawi się głos rozsądku w dyskusji publicznej i jak G zaora kilka razy chore wymysły proletariuszy z PoPis to może kolejne kilka procent się pojawi.
+2
pokaż komentarz
CBOS w 2014 r. przeprowadzał badanie
@nie_wyszlo_mi_w_zyciu: Obawiam się, że od tego czasu bardzo wiele w polskim społeczeństwie się zmieniło.
A co do Twojego wcześniejszego wpisu: już nie czuję się taki osamotniony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
ja jestem większym optymistą. Jak Korwin dostał 4,76 to Gwiazdowski może liczyć na naście. Ważne byłoby to aby taka partia w ogóle weszła, bo wtedy pojawi się głos rozsądku w dyskusji publicznej i jak G zaora kilka razy chore wymysły proletariuszy z PoPis to może kolejne kilka procent się pojawi.
@Dupa01: Według badań elektoratu większość z tych 4,76% koło wolnego rynku nawet nie stała lub wręcz była niemu przeciwna. Głosy zrobiono na emocjach, tj. imigrantach. Jednocześnie KORWiN/Wolność przejęła prawie 100% elektoratu deklarującego się jako wolnorynkowy.
0
pokaż komentarz
@wojtas_mks: pożyjemy zobaczymy, póki co tak jak pisałem trzymajmy kciuki
0
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: Dopisz Ślunsk i górników.
-3
pokaż komentarz
ALE nie przyznawać już kolejnym osobom - do nich skierować system ulg, zwolnień podatkowych etc.
@Promilus: Ciekawe jak sobie te zwolnienia wyobrażasz.
Obecnie rodzina z dwójką dzieci w której każdy z rodziców zarabia 4000 brutto dostaje od państwa co miesiąc:
500 złotych z 500+ i 184 z ulgi podatkowej, razem 684
Jeżeli ktoś im zamieni 500+ na ulgi podatkowe, to będą w plecy bo będą mogli odliczyć jedynie 574 złote miesięcznie. Dopiero przy zarobkach 4600 brutto będą mogli odliczyć te 684 miesięcznie od podatku.
Oczywiście przy mniejszych zarobach "straty" będą większe :)
Z takim programem to nawet do 4.76 nie dobiją.
0
pokaż komentarz
@Tolstoj-kot: tyle, że Gwiazdowski jest za 500+, może najpierw zapoznaj się na kogo chcesz glosować? xD
-3
pokaż komentarz
@cobaltBlue: klamal ze nie wejdzie a wszedl
+1
pokaż komentarz
Wreszcie ktoś z ideami wolnościowymi nie mówiący o hitlerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Janusz_Rekina:
Doprawdy? Słabo śledzisz jego poczynania.
https://nczas.com/2018/03/17/prof-gwiazdowski-pokazuje-opodatkowanie-za-hitlera-po-tym-wpisie-posypaly-sie-na-niego-gromy-foto/
Robert Gwaizdowski pokazuje dokładnie to samo co JKM. Nawet za tego socjalistycznego piekłoszczyka Hitlera podatki były niższe. Jest to prawda i jeśli ktoś uważa za oszołomstwo głoszenie prawdy, to znaczy, że sam jest oszołomem i to zakłamanym.
0
pokaż komentarz
@wojtas_mks: Oczywiście że 1% ale ogółem tyle ludzi się interesuje ekonomiom wolnorynkowo, głosy wyborców zdobywa się poprzez propagowania ŚWIATOPOGLĄDU , dlatego Gwiazdowski nie ma żadnych szans
więcej komentarzy(25)
+203
pokaż komentarz
Żeby tylko nie połączył się z tym przegrywem Korwinem. Tak se myśle że Korwin to ma tajną misję zniszczenia polskiej prawicy.
-20
pokaż komentarz
@nabzd: Też mam nadzieję, że nie dołączy do tych idiotów.
+129
pokaż komentarz
@nabzd: chyba RG zdaje sobie sprawę , że dołączenie do radykalnej prawicy to autmatyczne zaszufladkowanie do ligi oszołomów i +/- 1% poparcia. W obecnej sytuacji nawet najmądrzejsze pomysły Krowina nie zostaną odebrane poważnie...
+142
pokaż komentarz
@nabzd: Niestety jeśli chce się na poważnie myśleć o polityce, to trzeba wchodzić w koalicję z ludźmi, z którymi nie do końca się zgadzasz. Ale np. z Mentzenem Gwiazdowski na pewno by się dogadał.
W sumie gdyby tacy zdroworozsądkowi ludzie oddzielili się od środowiska fanatyków narodowego katolicyzmu i stworzyli ugrupowanie ludzi skupionych na kwestiach gospodarczych, to mają mój głos. Ale znowu stracą głosy narodowców.
Poza tym powiedzmy sobie szczerze - ani Korwin, ani Gwiazdowski nie zdobędą żadnej realnej władzy w tych, ani następnych wyborach. Gra idzie o to, żeby ludzie o takich poglądach w ogóle mieli możliwość się wypowiedzieć w sejmie, w mediach i spróbować wypromować swoje idee.
-1
pokaż komentarz
@lewoprawo: Po wprowadzeniu 500+ prawica nigdy nie wygra. Będzie musiała wybuchnąć hiperinflacja i wymiana waluty żeby można było zacząć od nowa.
+49
pokaż komentarz
@redo123: nie no Korwin to całkiem spoko typ. Rzucanie w psa petardami i gadanie o Hitlerze karzą mi go traktować jako osobę bardzo poważną i stabilną emocjonalnie :D
-6
pokaż komentarz
Rzucanie w psa petardami i gadanie o Hitlerze karzą mi go traktować jako osobę bardzo poważną i stabilną emocjonalnie :D
@Najbystrzejszy: Ludzie mówiący o historii są niepoważni i niestabilni?
+29
pokaż komentarz
@nabzd @Raa_V: @lewoprawo liberalizm ekonomiczny nie jest związany ani z prawicą ani z lewicą. Ma zwolenników i wrogów po obu stronach ideologicznej barykady. Poniżej masz mój polityczny kompas. Na wykopie jestem zawsze po stronie kobiet/LGBT/mniejszości wszelkiej maści. Gardzę też nacjololo i redpillersami, lecz ekonomicznie bliżej mi do Gwiazdowskiego niż Razemu.
Jeśli zwolennicy klasycznego liberalizmu chcą zyskać głos w debacie publicznej to nie powinni się szufladkować ani po lewej ani po prawej stronie. Ten nurt ma możliwości przemówić do obu stron.
źródło: political compass.png
+1
pokaż komentarz
@nabzd: @Najbystrzejszy: @shiromaru: @lewoprawo: Idzie z Bezpartyjnymi Samorządowcami.
+4
pokaż komentarz
liberalizm ekonomiczny nie jest związany ani z prawicą ani z lewicą
@shiromaru: Jest. Do realizacji socjalnych postulatów lewicy konieczny jest zamordyzm gospodarczy.
+8
pokaż komentarz
@Bartholomew: Dawno temu też wierzyłem, że jedyny podział polityczny to taki, jaki przedstawia nam Korwin-Mikke. Sprawa jest jednak trochę bardziej skomplikowana. Może zdziwić Cię na przykład fakt, że liberalizm gospodarczy jest tak naprawdę postulatem historycznej lewicy. Właśnie dlatego diagram Nolana jest dużo bardziej miarodajny w kwestiach ideologii politycznej niż podział jednoosiowy.
Zresztą nie widzę powodu, żebym musiał się produkować, skoro zrobili to już inni. Zachęcam do lektury: https://michalgorecki.pl/2017/08/dlaczego-podzial-lewice-prawice-sensu/
-3
pokaż komentarz
@shiromaru: Ja nie twierdzę, że te podziały (zwłaszcza taki jak na diagramie) mają jakikolwiek sens. Mówię o tym, że socjalizm musi się czymś żywić. Czymś co się bierze z regulacji i fiskalizmu a nie wolności gospodarczej.
+1
pokaż komentarz
@nabzd: Oczywiscie, gdy Korwina ludzie traktuja jako klauna, a 500 + jako wyzwolenie tylko brak pieniedzy na chlebek jest ratunkiem, zawsze tak bylo.
+1
pokaż komentarz
@Bartholomew: Mi chodzi o to, że podział prawica/lewica lub patrząc bardziej na zachód liberalizm/konserwatyzm nie ma wiele wspólnego z kwestiami gospodarczymi (czy socjalizmem, skoro już na tym się skupiamy). To prawda, że więcej zwolenników deregulacji gospodarczych jest po prawej stronie, ale nie jest to w żaden sposób wpisane w definicję którejkolwiek ze stron tego podziału. Właśnie dlatego podział dwuosiowy ma większy sens.
Zauważ, że PIS, czyli partia typowo konserwatywna/prawicowa, idzie dość odważnie w stronę socjalizmu. Z drugiej strony masz libertarian, którzy w znacznej większości są liberałami zarówno pod względem ekonomicznym jak i obyczajowym. To tylko dwa z wielu przykładów, która sprawiają, że poza prawą i lewą stroną w spektrum politycznym potrzebujemy również dołu i góry.
0
pokaż komentarz
Tak se myśle że Korwin to ma tajną misję zniszczenia polskiej prawicy.
@nabzd: Pytanie, czy my mamy prawice?
Kogo niby do niej zaliczać? Inna sprawa gospodarka, a inna sprawy wiary, patriotyzmu czy obyczajów....
Prawica gospodarcza to właściwie Korwin, Gwiazdowski czy dość świeży Mentzen.... narodowcy chcieliby mieć państwo w gospodarce, to nie prawica pod tym względem. No i Grzegorz Braun ma prawicowe poglądy gospodarcze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
PIS, czyli partia typowo konserwatywna/prawicowa
@shiromaru: Jeśli zrobimy ludziom wodę z mózgów to tak. Fałszywa religijność to nie to samo co konserwatyzm. Patriotyzm też nie wystarczy. No a takie zwierze jak "prawicowy socjalista" w ogóle istnieje?
0
pokaż komentarz
zawsze po stronie kobiet/LGBT/mniejszości wszelkiej maści
@shiromaru: nie zartuj, to wyklucza jakikolwiek liberalizm.
PIS, czyli partia typowo konserwatywna/prawicowa
@shiromaru: pis nie jest konserwatywny ani prawicowy, jest po prostu etatystyczny, a konserwatywnych sloganow uzywa tylko dla kampanii wyborczej. chyba ze jako "prawicowosc" uznasz antynarodową sluzalczosc wobec koscielnych magnatów (a nacjonalizm za lewicowy), to wtedy moge sie zgodzic, ale to juz zacieranie znaczenia prawicy i lewicy.
+5
pokaż komentarz
@Bartholomew: Odsyłam jeszcze raz do artykułu, który podlinkowałem. Konserwatyzm (nieważne, czy prawdziwy czy udawany) nie ma nic wspólnego z gospodarką. Liberalizm w rozumieniu amerykańskim (czyli po wykopowemu "lewactwo") również nie ma. Jako wolnorynkowy "lewak" jestem tego żywym przykładem.
To nie jest żadne robienie wody z mózgu tylko właściwe korzystanie z definicji. Definicji, które z jakiegoś powodu zostały w niektórych kręgach ponaginane. Co do wspominanego już Korwina, on sam nazywa siebie konserwatywnym liberałem - jest konserwatywny/prawicowy (obyczajowo) i liberalny (gospodarczo) - to również przykład definicji wywodzącej się z podziału dwuosiowego.
+1
pokaż komentarz
@Najbystrzejszy: Palikot co robił? Podobne akcje a miał poparcie, Korwin to zło, bo na serio jest poza kontrolą "liberalnych" mediów i nieważne co powie JKM to źle, podobnie mają z Jarkiem "niektórzy" co nie powie lub zrobi to hejt( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@lewoprawo z Mentzenem może być ciężko, bo jest ultrakatolem.
+2
pokaż komentarz
@awariaaa
nie zartuj, to wyklucza jakikolwiek liberalizm.
Wręcz przeciwnie, walczę o to, aby geje i lesbijki mieli taką samą wolność w wyborze zawierania formalnych związków, jak osoby hetero. Walczę o to, aby kobiety miały wolność decydowania o swoim ciele. Walczę o to, aby osoby niewyznające wiary katolickiej (mniejszości religijne) nie musiały łożyć podatków na nieswoich kapłanów. Mógłbym tak wymieniać jeszcze długo, ale tutaj mówimy o gospodarce, więc koniec dygresji.
pis nie jest konserwatywny ani prawicowy
Więc twierdzisz, że nie jest prawdziwym Szkotem?
-1
pokaż komentarz
z Mentzenem może być ciężko, bo jest ultrakatolem.
@ZabijamDlaSatysfakcji: Skąd te informacje? Ja w sumie nigdy nie słyszałem, żeby wypowiadał się na ten temat. Wiem tylko, że coś tam podpisał z Braunem w tym jego Gietrzwałdzie.
Co do Brauna, to moim zdaniem tym będzie on tym, który pociągnie tę koalicję w dół i niepotrzebnie go brali. Ten jego elektorat <0,1% nic nie doda, a tylko odstraszy ludzi swoją religijnością.
0
pokaż komentarz
@ibilon: a rzucający w psa petardami? :D
0
pokaż komentarz
@shiromaru: przecież nawet Berkowicz mówił, że Wolność jest za wolnością zawierania umów i dla niego geje mogą sobie robić formalnie zatwierdzone czworokąty... Inna sprawa, że notariusze w dobie baz danych są do odstrzału.
0
pokaż komentarz
@shiromaru: Jeśli nazywasz PiS partią konserwatywną to zapraszam do słownika.
Korwin też konserwatystą nie jest.
PiS jest prawicowy tylko w głowach lewaków, którzy do prawicy wrzucają każdego, kogo nie lubią (i teoretycznie korwinki robią to samo, ale jeśli ustawimy podział na lini gospodarczej, czyli jedynej sensownej, to mają rację).
-1
pokaż komentarz
Rzucanie w psa petardami
@Najbystrzejszy: Rzucanie obok psa, by przyzwyczaił się do wybuchów.
Kolejny raz Korwin robi coś sensownego, a lewaccy debile uproszczają to na maksa i obracają przeciwko niemu.
No ale wy nie jesteście zaślepieni nienawiścią, jesteś tolerancyjnymi lewakami. :)
0
pokaż komentarz
@shiromaru: ale ty nie wiesz co to kapitalizm, realna wolna konkurencja, ty popierasz korporacje, nawet jak jesteś na zielonym, to blisko ci do czerwonego
0
pokaż komentarz
@czynastolatek:
Wiem, że trochę marnuję czas, bo tu ogólnie panuje podejście "każdy na lewo ode mnie to lewak", ale mimo wszystko, może ktoś skorzysta:
"konserwatyzm [łac. conservatus ‘zachowany’], postawa, którą charakteryzuje przywiązanie do istniejącego, zakorzenionego w tradycji stanu rzeczy (wartości, obyczajów, praw, ustroju politycznego itp.) oraz niechętny stosunek do gwałtownych zmian i nowości;"
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/konserwatyzm;3925186.html
"Ideologia partii stanowi połączenie konserwatyzmu społecznego i narodowego[15], solidaryzmu[16], interwencjonizmu[17] oraz chrześcijańskiej demokracji[18][19]."
"PiS w kwestiach społecznych prezentuje konserwatywne stanowisko. Partia sprzeciwia się legalności eutanazji[166] i aborcji[167]. PiS opowiada się za delegalizacją aborcji w przypadkach częściowego uszkodzenia płodu[168]."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_i_Sprawiedliwo%C5%9B%C4%87#Zagadnienia_ustrojowe
"Chcemy, aby sferą wolności, równości, solidarności i sprawiedliwości była cała Europa i uważamy, że model życia społecznego ufundowany na wartościach naszej tradycji, gdy zostanie wprowadzony w życie, może mieć znaczącą siłę oddziaływania poprzez dobry przykład. Odrzucamy natomiast wszelkie działania zmierzające do kulturowej unifikacji.
Odrzucamy polityczną poprawność, czyli ograniczenia coraz boleśniej uderzające w wielu Europejczyków, narzucane dziś już nie tylko poprzez agresję kulturową, ale także drogą działań administracyjnych i represji karnych.
Własne suwerenne państwo narodowe jest dla nas wartością kluczową, gdyż bez niego nie mogą być realizowane inne wartości, które uznajemy za podstawowe."
http://pis.org.pl/partia/prawo-i-sprawiedliwosc
@zino: Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie wiem, co to kapitalizm i wolna konkurencja oraz że popieram korporacje? Jestem szczerze zaintrygowany.
0
pokaż komentarz
@lewoprawo jeśli śledzi się jego profil od dłuższego czasu można z całą pewnością tak wnioskować np. Czytając jego wypowiedzi na temat aborcji. Poza tym mieszkam w Toruniu skąd pochodzi i nie jest to żadna tajemnica :)
0
pokaż komentarz
@nabzd: @Raa_V: @lewoprawo: niech wejdą w koalicje i dostaną się, potem mogą się różnić w poglądach. Korwin w wyborach do UE mial ok 8%, jak się ten elektorat podzieli to wyjdzie po 3-4% i wtedy głosy przejmie PO-PIS.
-1
pokaż komentarz
@lewoprawo jeszcze mi się przypomniało, Mentzen we wpisie na fb porównywal aborcję do zbrodni nazistowskich...
0
pokaż komentarz
oraz niechętny stosunek do gwałtownych zmian i nowości;"
@shiromaru: No i jak to połączysz z partią piszącą ustawy na kolanie?
Zrobienei 12 dniem wolnym na 2 tygodnie przed nie nazwiesz gwałtowną zmianą?
I nie cytuj propagandy partii, która ma pełnie władzy i którą można oceniać po działaniach.
0
pokaż komentarz
@czynastolatek: Naprawdę uważasz, że w tej definicji chodzi o zmiany typu "niedziela wolna od handlu"? Ja myślałem, że rozmawiamy na poważnie.
Chociaż teraz już rozumiem, dlaczego ani Korwina ani PiSu nie uważasz za konserwy. Według twojego toku rozumowania każda partia wprowadzająca jakiekolwiek reformy nie może być z definicji konserwatywna. W takiej sytuacji nie ma prawdziwie konserwatywnej partii. Powiedziałbym, że to nawet sprytne, gdyby nie było głupie :)
-1
pokaż komentarz
Naprawdę uważasz, że w tej definicji chodzi o zmiany typu "niedziela wolna od handlu"?
@shiromaru: Eee... Ty rozumiesz co to znaczy 'gwałtowna zmiana'?
0
pokaż komentarz
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie wiem, co to kapitalizm i wolna konkurencja oraz że popieram korporacje? Jestem szczerze zaintrygowany.
@shiromaru: Nie odnoszę się personalnie, ale na podstawie poglądów jakie prezentują osoby o poglądach lewicowych obyczajowo i liberalnych gospodarczo, dla nich unia opiera się na kapitalizmie, bo jest rozwarstwienie społeczne: biedni i bogaci oraz dominują prywatne korporacje, to im starczy do kapitalizmu (dlatego myślą, że nowoczesna to partia liberalna gospodarczo, a tak nie jest), akceptują zus, pensję minimalną, związki zawodowe, itd, a to co tworzy unia to środowisko idealne dla korporacji, ale nie dla małych firm, które są podstawą realnej konkurencji i kapitalizmu.
0
pokaż komentarz
@czynastolatek: Ok, do tej pory myślałem, że trollowałeś, ale ty chyba na serio wierzysz w to, co piszesz. Spróbuję więc wyjaśnić najprościej jak się da i będzie to moja ostatnia próba. Podział na konserwatystów i liberałów dotyczy podejścia do zmian w zakresie obyczajowości, kultury, tradycji i religii, a nie zmian jakichkolwiek. To, że nie podoba ci się nowa koszulka sąsiada nie czyni z Ciebie konserwatysty, tak samo nie czyni Cię konserwatystą to, że nie podoba Ci się reforma dotycząca handlu towarem. Jest to zagadnienie dotycząca gospodarki, a więc osi etatyzm - wolność gospodarcza. Naprawdę dziwię się, że muszę tak oczywiste rzeczy tłumaczyć.
@zino: No nie wiem, napisałeś to w drugiej osobie, w liczbie pojedynczej, więc zabrzmiało dość personalnie. Rozwarstwienie społeczne oczywiście istnieje. Prawdą też jest, że prywatne korporacje dominują na rynkach słabiej regulowanych, bo przy braku krępujących je przepisów mają wiele środków do wykończenia konkurencji - chwilowy dumping cenowy, zmowa największych graczy, czy zwyczajne wykupienie tych mniejszych. To właśnie przepisy unijne chronią przed takimi praktykami. Sam od niemal dekady prowadzę małą firmę (i nie mówię o samozatrudnieniu) i często mam do czynienia z kontrahentami z zagranicy i powiem Ci, że w całej Unii nie ma tak cisnących drobnego przedsiębiorcę regulacji jak u nas (porównywalne są tylko kraje byłego związku radzieckiego).
Moim zdaniem, to własnie stare kraje Unii powinny być wzorem dla nas pod względem przejrzystości prawa i efektywności systemu gospodarczego. A co do ZUSu to problemem nie jest samo jego istnienie, tylko przestarzałe i nieprzemyślane założenia oraz brak konkretnych reform mających na celu poprawienie sytuacji. Kolejne rządy nie chcą dotknąć tego kijem zwalając ten problem na kolej ą kadencję, do momentu aż wszystko runie. Dlatego też utrzymanie tego kolosa na glinianych nogach jest coraz trudniejsze coraz bardziej kosztowne, coraz bardziej uciążliwe i coraz bardziej bezcelowe. Niemniej sprawa nie jest tak prosta, aby można było tę instytucję ot tak zlikwidować pstryknięciem palca. Ale to temat-rzeka. Sekcja komentarzy na stronie ze śmiesznymi obrazkami to nie jest odpowiednie miejsce na dłuższe elaboraty.
-1
pokaż komentarz
Czyli nie rozumiesz...
Podział na konserwatystów i liberałów dotyczy podejścia do zmian w zakresie obyczajowości, kultury, tradycji i religii, a nie zmian jakichkolwiek.
W definicji, którą sam przytoczyłeś, jest jeszcze "praw, ustroju politycznego itp.", no ale słowniki są prawackie, jak się definicja nie podoba to się używa własnej, co nie?
tak samo nie czyni Cię konserwatystą to, że nie podoba Ci się reforma dotycząca handlu towarem.
Treść ustawy nie ma znaczenia. Liczy się tylko to, czy została wprowadzona przemyślanie i w odpowiednim tempie (konserwatyzm), czy na hurra (rewolucjonizm).
No chyba że dla ciebie rewolucja to tylko taka z obcinaniem głów, a wyp#%!!$%enie dobrze działających gimnazjów ustawą pisaną na kolanie, wprowadzając przy tym chaos, to nie jest gwałtowna zmiana.
0
pokaż komentarz
Żeby tylko nie połączył się z tym przegrywem Korwinem. Tak se myśle że Korwin to ma tajną misję zniszczenia polskiej prawicy.
@nabzd: Tajną misję niszczenia prawicy to mają ludzie piszący właśnie takie komentarze - może nawet nie są świadomi swojej "pracy" na tę rzecz.
No ale taki jest przekrój społeczeństwa. 98% ludzi ma problem ze zrozumieniem treści pod wpływem emocji. A Korwin produkuje treść naładowaną emocjami często ambiwalentnymi.
Jesteś taką osobą?
0
pokaż komentarz
@shiromaru: Skoro prowadzisz firmę, to jesteś w innej grupie niż miałem na myśli i z pewnością wiele rozumiesz na temat rynku. Większość osób o lewicowych poglądach obyczajowych pracuje w korporacji i nie obchodzą ich male firmy. Oczywiście zgoda, że polskie państwo nie jest tu wzorem, to patologia, ale zachód Europy choć bardziej przystępny, to także do kapitalizmu ma daleko. Wiara, że można reformować zus to prosta droga do tzw. naprawy błędów socjalizmu czyli dalszego tkwienia w socjalizmie, patologicznej specjalności tego ustroju.
Można obracać różne poglądy w lewo i w prawo, ale dopiero jasne się wszystko staje w przypadku głosowania. Na kogo głosujesz, na kogo może głosować osoba o lewicowych poglądach obyczajowych w PL ? Wg moich kryteriów dotyczących wolności gospodarczej to jedyną partią wolnorynkową jest partia Korwina (i nie wnikam tu w inne kwestie), może teraz Gwiazdowski coś zaproponuje, ale w praktyce w to wątpię, bo pójdzie na jakiś "kompromis", tak robią wszystkie partie, które chcą się dostać do głównego nurtu.
0
pokaż komentarz
@zino: Gdybym miał przedstawić własną utopię w zastępstwie ZUSu to pewnie zaproponowałbym minimalne świadczenia obywatelskie (emerytura/renta) opłacane prosto z budżetu państwa bez osobnego funduszu i osobnych składek. Pomysł spoko, ale realizacja to już inna para kaloszy. Jesteśmy tak zbiurokratyzowanym krajem, że jakakolwiek większa zmiana w systemie podatkowym i emerytalnym może skończyć się katastrofą (taką katastrofę przewiduję nota bene w kontekście niedawnego przywrócenia wieku emerytalnego). Dlatego właśnie trzeba zacząć od reform, które stanowiłyby swoisty spadochron przy skokach z 3 tysięcy metrów (taka metafora na rewolucję typu zlikwidować ZUS).
Co do mojego kandydata, to jako lewicowiec powinienem sympatyzować z Razem. Niestety, jako przedsiębiorca i przedstawiciel klasy średniej wbiłbym sobie tym wyborem nóż we własne plecy. Poza tym to są niepoprawni marzyciele i chyba bardziej uprawiają filozofię niż politykę. PIS jest totalnym przeciwieństwem wszystkiego, co sobą prezentuję, są więc moim arcywrogiem. I to pomijając fakt, że robią nam czarny PiaR na arenie międzynarodowej. PO, choć moim zdaniem mniej szkodliwi niż PiS, to oportuniści i krętacze. Obiecają cuda na kiju a zadowolą się status quo, byle saldo na koncie się zgadzało. Obiecali obniżyć podatki i kwotę wolną, a podnieśli VAT a na kwotę wolną się wysrali. Jedynym pozytywem jest to, że bezboleśnie przeprowadzili nas przez światowy kryzys gospodarczy 2008-2009. Nowoczesna to PO w wersji 2.0, tylko z zerowym doświadczeniem w rządzeniu krajem. Kukiz - zbieranina wszystkiego i niczego. Populistyczne hasła i brak spójnego programu. Korwin - moje pierwsze polityczne zauroczenie, niestety minęło już trochę czasu odkąd skończyłem 16 lat. Partia libertariańska i Sierpiński to bliskie memu serduszku poglądy, ale to zupełny plankton, nie wiem nawet, czy jeszcze istnieją :) Wygląda więc na to, że Gwiazdowski jest moją jedyną szansą. O ile nie połączy sił z narodowcami, ma moje poparcie. Zresztą, gdyby nie moje zainteresowanie jego kandydaturą, w ogóle bym się tu nie udzielał.
-1
pokaż komentarz
PS. Chorągiewki na wietrze typu SLD/PSL z litości pominąłem.
więcej komentarzy(31)
+264
pokaż komentarz
Za Gwiazdowskiego - zawsze wykop.
Najbardziej lubię cytat "z Gwiazdowskiego":
"ZUS ma najlepszy na Świecie system komputerowy.... potrafi policzyć coś czego nie ma." ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-148
pokaż komentarz
@KazPL:
- 2007: "Za Korwina zawsze wykop",
- 2011: "Za Ziemkiewicza zawsze wykop",
- 2012: "Za Kowalskiego zawsze wykop",
- 2015: "Za Michałkiewicza zawsze wykop",
- 2019: "Za Gwiazdowskiego zawsze wykop".
Spieszmy się wykopywać bohaterów Wykopu, bo tak szybko odchodzą w niełaskę. XD
+94
pokaż komentarz
@Defender: Kolonko, Wipler, przez moment nawet Wilk. Oni już odeszli.
+44
pokaż komentarz
@Banek5000: I teraz przypomniał mi się jeszcze jeden - Kukiz. Za niego też zawsze wykop. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-27
pokaż komentarz
@Defender: No i Petru przed wyborami, też wykop i też "ekonomista"( ͡° ͜ʖ ͡°)
+32
pokaż komentarz
@Edek_Niemiec: jakos sobie tego nie przypominam :)
+5
pokaż komentarz
@Defender: No i za Sośnierza:)
-9
pokaż komentarz
@Edek_Niemiec: @wanghoi: a ja tak, każdy kto był w miarę ogarnięty to wiedział co będzie. jednak wykopki nie należą do inteligentnych, wiec pluły jadem, gdy ktoś pisał prawdę o swetru.
+48
pokaż komentarz
@Pilaf: nijak nie pamietam, zeby Petru był idolem wykopów. Pamietam za to, że prawie wszyscy się z niego śmiali
-5
pokaż komentarz
@wanghoi: początki były takie, że bardzo dużo osób pisało "ja mu dam szanse", "to nie jest platforma" i takie wpisy potrafiły mieć nawet po 300 plusów. Oczywiście długo to nie trwało, bo w bardzo szybkim tempie życie zweryfikowało te popłuczyny partyjne. Widocznie masz bardzo wybiórczą albo krótką pamięć. Co chwila były te gówniane wpisy i masturbacja nad nowoczesną.
0
pokaż komentarz
@Banek5000 kolonko? To skończony idiota. Popularność wyrobił na sezonowyxh patopatriotach udać z prądem.
+3
pokaż komentarz
źródło: Zbigniew-Stonoga-w-fatalnym-stanie-w-wiezieniu.-Pomozcie-mi-ludzie-umieram_articleSM.jpg
-1
pokaż komentarz
Spieszmy się wykopywać bohaterów Wykopu, bo tak szybko odchodzą w niełaskę.
@Defender: Jaką znowu niełaskę? :D
Śledzę poczynania niektórych osób publicznych od 15-20lat, mi naprawdę wisi ile wykopki postawią minusów.... gdyby ekonomia działała tak jak wykopy mówią, a nie jak mówi Gwiazdowski - to dopiero byłby dom wariatów.( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
gdyby ekonomia działała tak jak wykopy mówią, a nie jak mówi Gwiazdowski
@KazPL: Podaj przykłady, bo na tyle, ile Gwiazdowskiego słuchałem, zgadza się on z większością 'wykopowych' postulatów.
+1
pokaż komentarz
@Banek5000: czemu Wilk odszedł. Na tle dzisiejszych posłów to powiedziałbym że błyszczy.
+1
pokaż komentarz
@Lizbona:
czemu Wilk odszedł. Na tle dzisiejszych posłów to powiedziałbym że błyszczy.
Wilk był Wykopowym idolem do momentu jakiejś spiny z Korwinem i Wiplerem. I nagle wszystkie kuce się od niego odwróciły. No i mam wrażenie że tak już pozostało.
więcej komentarzy(5)
+53
pokaż komentarz
Tak całkiem serio - Gwiazdowski był przez półtora roku prezesem rady nadzorczej ZUS.
Interesował się ktoś tematem i ma jakąś wiedzę jak Gwiazdowski się sprawdził?
Oczywiście, przy świadomości, że będąc poza zarządem (i głównym nurtem polityki) miał niewiele narzędzi i realnego wpływu na kształtowanie polityki ZUS.
+63
pokaż komentarz
@Nie_umre_za_ciebie: Tutaj sam o tym pisze
+13
pokaż komentarz
@nabzd: (przeczytałem) no proszę jaki rozsądny facet znów pójdę na wybory. Obym znów nie pluł sobie....
+45
pokaż komentarz
@hemisys: Jak nie on to nie ma już nadziei. Boje się tylko, że jego program będzie zbyt pragmatyczny dla większości polaków, który pokazali że liczy się jedynie to, żeby im dać w łapę 500 zł.
+6
pokaż komentarz
@hemisys: Czemu masz sobie pluć? Jaka jest alternatywa polityczna? Wolę Gwiazdowskiego 1% niż całą inną bandę złodziei.
+15
pokaż komentarz
@ruchopor: pluć bo kiedyś zagłosowałem "przeciw" (za czasów Leppera) - przeciw kłótniom itd, a więc wówczas na PO, no niestety był to taki sam błąd, jakbym zagłosował na kogokolwiek innego.... Jasne, że obecnie Gwiazdowski to jedyna nadzieja. Ale muszę przyznać, że jestem też pod wrażeniem Liroya - spodziewałem się wstydu i żenady, a on choć pracuje!
0
pokaż komentarz
@SOREAL: 500+ to nie jest najgorszy problem finansowy jaki mamy. najlepiej by bylo w tej chwili zrezygnowac ze wszystkich innych zasilkow i zostawic tylko ten - oszczedza to pieniadze na etaty urzednikow z mopsu
-165
pokaż komentarz
Śmieszą mnie ci nowi mesjasze w polityce. Przychodzi taki jeden z drugim, obiecuje że wszystko zmieni o 180* a jak przychodzi co do czeg to zostaje np. wiceministrem cyfryzacji.
+189
pokaż komentarz
Śmieszą mnie ci nowi mesjasze w polityce
@tomekkaz: Nowi mesjasze? Albo byłeś zamrożony albo spytaj się mamy kto to Gwiazdowski...
+53
pokaż komentarz
@tomekkaz: ale żeby go porównać z faflunem... nie ta liga
+77
pokaż komentarz
@tomekkaz: Dokładnie. Wielu wie jak powinno być i co trzeba zmienić. jednak okazuje się, że cokolwiek chciałbyś zmienić to połowa kraju zacznie protestować (górnicy, rolnicy, nauczyciele, policjanci, strażacy, pracownicy zus, emeryci, renciści i sprzątaczki w ministerstwie) i poparcie zacznie spadać a bez poparcia nie ma władzy. Mówić w radiu mądre rzeczy to jedno a mieć przeciwko sobie całą budżetówkę to już coś innego.
-10
pokaż komentarz
@KazPL: wiem kto to jest. Ale co to zmienia? Jaki konkretny wpływ miał na państwo i co do tej pory zmienił w tym kraju?
-6
pokaż komentarz
@Kohrd: dokładnie tak. Druga sprawa jakie jest wyjście z takiej sytuacji? Oczywiście na wykopie większość powie żeby ich wszystkich wywalić na bruk, albo wszystko pozabierać, ale tak się nie da!
+4
pokaż komentarz
@Kohrd: wielu ludzi jest za zaoraniem górnictwa lub ich prywatyzacją, niech oddadzą związkom zawodowym za złotówkę. Dlaczego nauczyciele, policjanci czy strażacy mieliby protestować? Nikt nie chce im obniżać pensji.
-32
pokaż komentarz
@KazPL: Mama mówi że Gwiazdowski był szychą w ZUS i zabierał pieniążki Polakom. Także tego...
0
pokaż komentarz
@tomekkaz: Efekt motyla.
+42
pokaż komentarz
@nabzd: Twoja Mama jest jakimś guru polityki czy co? Gwiazdowski był w radzie nadzorczej ZUS i sam uświadamiał, że tam nie ma żadnych pieniędzy i to jebnie.
https://gospodarka.dziennik.pl/emerytury-i-ofe/artykuly/551880,robert-gwiazdowski-o-zus-emeryturach.html
+3
pokaż komentarz
@tomekkaz Nie taki znowu nowy. Poza tym bardziej powinni nas smieszyc starzy mesjasze, ktorzy nas od lat zbawiaja i zbawic nie moga.
+1
pokaż komentarz
@KazPL: "Albo byłeś zamrożony" hahahaha padłem na plecy:)) Super:)))
-7
pokaż komentarz
@Holyto: Kłamał! Brał wypłatę czyli w ZUS pieniążki były.
+11
pokaż komentarz
@nabzd: Brał wypłatę, bo tam pracował? Idź do dentysty i powołaj się na przysięgę Hipokratesa, może Ci zrobi zęby gratis.
-15
pokaż komentarz
@Holyto: Mało wiesz. Idź do szpitala klinicznego a nie do prywaciarza złodzieja. Tam robią zęby gratis.
+6
pokaż komentarz
@nabzd: Gratis? Chyba kryminalistom, bo oni jako jedyni nie płacą podatków i składek.
-6
pokaż komentarz
@Holyto: Mało wiesz. Wiesz że każdy Polak ma raz w roku darmowe czyszczenie zębów z kamienia? Idź do szpitala klinicznego, tam nie tylko to robią za darmo czyli z podatków.
+1
pokaż komentarz
@nabzd: czyli jak zrobią ci za "darmo" żeby to dobrze ale jak lekarz dostał kasę za to z NFZ to już źle? Brak gwiazdowski dostawał kasę za pracę z podatków bo w ZUS niema pieniędzy są tylko obietnice.
+19
pokaż komentarz
@tomekkaz przez kilka lat bylem członkiem ZPP, w którego zarządzie jest Gwiazdowski. Raz w miesiącu jeździłem do warszawy na szkolenia, bo ZPP organizuje tego typu rzeczy członkom i wiele razy słuchałem wypowiedzi tego Pana. To jest chyba najlepsza osoba, która mogłaby uzdrowić system emerytalny i w sumie, to całą gospodarkę, gdyby mógł zarządzać tym krajem
+4
pokaż komentarz
wiem kto to jest. Ale co to zmienia? Jaki konkretny wpływ miał na państwo i co do tej pory zmienił w tym kraju?
@tomekkaz: No przecież materiał filmowy jest o tym, że Gwiazdowski jest poza polityką.... to w czym miał uczestniczyć i jak? Nielogiczne....
Mama mówi że Gwiazdowski był szychą w ZUS i zabierał pieniążki Polakom. Także tego...
@nabzd: No, wikipedia czy inne źródło? ;) Pół roku chyba czy rok, w swojej ponad 30letniej karierze.... zasiadał w radzie, także ten tego.... i jako chyba nieliczny wypowiada się o ZUS z pozycji wiedzącego co tam się naprawdę dzieje.
A mówi to co wszyscy wiemy: ZUS to pusta piramida.
Znasz jeszcze dużo osób publicznych którzy tak mówią prawdę o ZUS w bezpośredni sposób?
Czy tez się może nie zgadzasz z faktami? ;)
-2
pokaż komentarz
@KazPL: Waldemar Pawlak. Powiedział żeby se odkładać i robić dzieci bo emerytur nie będzie.
+5
pokaż komentarz
@nabzd: Acha, czyli nie płacisz żadnych podatków? :)
-3
pokaż komentarz
@tomekkaz: Faktycznie, lepiej zaglosować na Tuska albo Kaczyńskiego, przynajmniej nas nie zaskoczą...
0
pokaż komentarz
Nowi mesjasze? Albo byłeś zamrożony albo spytaj się mamy kto to Gwiazdowski...
@KazPL: ja spytałem czy kojarzy, nie kojarzy. Moja mama ogląda non stop TV (politykę) i nic tam o nim nie ma... więc osoby nie korzystające z neta raczej nie wiedzą kim Gwiazdowski jest.
więcej komentarzy(13)