Przekop Mierzei Wiślanej - Fakty i Mity
W debacie społecznej oraz w przekazach medialnych rozgorzała gorąca dyskusja na temat działań związanych z budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Emocje części komentujących budzi wpływ inwestycji na środowisko oraz jej zasadność ekonomiczna. Omówmy fakty i pojawiające się w dyskusji mity.
astrowski z- #
- 302
Komentarze (302)
najlepsze
I to też popieram
Dodatkowo byłaby to znakomita atrakcja turystyczna łącząca Trójmiasto z Elblągiem.
@KubaGrom: pisząc poziom wody, myślałem, że w miarę klarownie opisuję, że chodzi mi o poziom między Bałtykiem a zalewem. Raczej nie chodziło mi o mierzenie wody w butelce na wydmie :)
Komentarz usunięty przez moderatora
Zapraszam na
https://www.portgdansk.pl/o-porcie/port-gdansk-w-liczbach
Liczba zawinięć - czy to kontenerowych czy ogólnych jest STAŁA od kilku lat.
Rośnie natomiast średni rozmiar statku. Więc chyba nie ma tłumu maluchów w tym porcie...
Całkiem duże te "motorówki". ( ͡° ͜ʖ ͡°) #pdk
Czemu by nie wykorzystać już istniejącego połączenia Zalewu Wiślanego z Wisłą, wraz z istniejącą sluzą Gdańsk Głowa? Szlak jest utrzymany jako żeglowny II klasy, środki przeznaczyć na pogłębienie odcinka Wisły, co do którego projekty były już 20 lat temu. Szkarpawa ma obecnie szlak głębokości 2,5m i szerokość 30m więc należałoby go pogłębić i użyć można już istniejącą infrastrukturę.
@xaliemorph Dlatego nadal warto byłoby ekonomicznie rozważyć ten wariant.
Obecnie gabarytowe transporty do stoczni w Elblągu również odbywały się tą drogą (oczywiście też z pewnymi ograniczeniami). Nie trzeba jednak w tym wypadku usuwać milionów ton ziemi, robić nowych dróg i mostów, umocnień. Jest też w tym rozwiązaniu krótszy odcinek Zalewu do pogłębienia.
http://www.port.elblag.pl/article/show//148/spadek-przeladunkow-w-porcie-w-elblagu
Ja się na tym nie znam, ale jestem dość sprawnym researcherem.
Transport statkami poniżej 1000 TEU(kontenery) to feeder-service albo inaczej transport dowozowy.
To BARDZO ważna gałąź transportu morskiego. Sprawny transport dowozowy z ARA Rotterdam/amsterdam/antwerpia umożliwia polskiej gospodarce korzystania z wielkich globalnych kontenerowców które tam zawijają.
Jest tylko
Jeśli przepustowość Gdańska jest problemem to firmy komercyjne BEZ PROBLEMU rozbudują przepustowość portu w Gdańsku. Bo są warunki, im się to opłaca no i obsłużą czy to 100 TEU czy 3000 TEU.
Nie wspominając
Komentarz usunięty przez moderatora
@damian125: tak, wszyscy od Berlina do Nowego Jorku i od Mińska do Władywostoku tylko siedzą i myślą jakby tu zaszkodzić Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ogólnie tak samo jak jesteśmy potęgą w kwestii transportu lądowego (firmy przewozowe) i też się innym na zachodzie nie podobało, że jesteśmy dużą konkurencją.