@bambus94: powiem szczerze - jestem w kwestii o której mówisz totalnym laikiem, dlatego chciałbym się zapytać czy takie opony nadają się do ciężarówek?
@mat_91: one są cięższe co za tym idzie w ciężarówce byłoby sporo kg do przodu, w przypadku gdzie towar pakuje się na styk jest to bez sensowne, dodatkowo więcej paliwa spali sie :) jedynie offroad leśnicy straż graniczna itp tam według mnie ma zastosowanie
pytanie czy ten glut w wysokiej temp. nie ścieknie na sam dół opony podczas postoju. bywają sytuacje ze asfalt sie deformuje a co dopiero to. chociaz pomysł gites.
Takie lub podobne rozwiązania już są lub były na przykład Run Flat czy wspomniane tutaj ContiSeal. Jeszcze ten propagandowy opis... Zalewanie opon mleczkiem lub jakiegoś rodzaju wkładka to nic nowego, zwiększa to masę, mleczka trzeba dolewać, jest wiele problemów z tym związanych.
W kolarstwie MTB się to przyjęło, ale też nie jest bez wad.
@roknasilowni: bo to się przechodzi na opony bezdętkowe, a nie kupuje dętki z mleczkiem. Musisz mieć odpowiednią obręcz (da się chyba też przerobić "zwykłe", oponę i lejesz mleczko do środka (co jakiś czas dolewając). Przy szosówkach to w ogóle nie działa praktycznie, bo za wysokie ciśnienie xd
@roknasilowni: do szosy lepiej zainwestować w dobre opony z wkładką antyprzebiciową. Mleczko i system bezdętkowy sprawdza się dobrze w MTB gdzie ciśnienie to zazwyczaj około 2 barów czy nawet mniej.
Komentarze (143)
najlepsze
Masa nieresorowana.
a powinno być
China Steals while America Invests
@TomaszEn: czy ten glut nie stwardnieje i popęka za rok jak różne masy bitumiczne, lepiki, kity i inne takie
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
W kolarstwie MTB się to przyjęło, ale też nie jest bez wad.