•  

    pokaż komentarz

    Nazywam się Diego. Jestem...

    I tak zaczęła się przygoda..

  •  

    pokaż komentarz

    2001 nie był 18 lat temu. Co najwyżej 8. Prawda? Prawda...? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Pierwsza część miała bardzo dobrą muzykę.

    źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @wfyokyga trójka ma najlepszy soundtrack.

    •  

      pokaż komentarz

      @wfyokyga moim zdaniem druga część miało lepsza (。◕‿‿◕。)

    •  

      pokaż komentarz

      @wfyokyga: Dwójka jeszcze lepszą, pamiętam przez pierwsze dni grania nie mogłem spać bo w uszach miałem motyw z farmy Lobarta.

    •  

      pokaż komentarz

      @wfyokyga: Ej serio ten soundtrack mi się wyrył w pamięci, ja potrafiłem podchodzić wieczorami do kopaczy przy ogniskach i - po odpaleniu ekwipunku - wcinać sobie żarcie razem z nimi by poczuć pełną immersję. A późną nocą teleportowałem się na bagna by wypalić kilkaset skrętów :D Albo do tawerny na jeziorze i chlanie ryżówki z kretami. Ja pierdziele, ale to były piękne czasy....

    •  

      pokaż komentarz

      @Kamil32123: @Bilu3800: @wfyokyga: @aguero90: @Achajos: Niestety, pomimo tego, że dwie pierwsze części Gothica są najlepsze fabularnie i najchętniej się do nich wraca, to soundtrack z "trójki" jest (oczywiście wg. mnie) najlepszy.

      pokaż spoiler Był na tyle dobry, że przez dobre kilka lat grania pozwalał mi niemal nie zauważyć, jak kijowo oklepana została pod względem fabuły i mechaniki ta gra... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Bilu3800: Taaak... (ʘ‿ʘ)

      pokaż spoiler Odpalał się niemal przy każdej walce... nawet, jeśli atakującym był ścierwojad czy półnagi niewolnik z miotłą! ( ͡º ͜ʖ͡º)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Mannaz_Isaz_Raido_Kaunan_Othala: kurna, aż sobie ściągnę tę trójkę, niech stracę!

    •  

      pokaż komentarz

      @Achajos: Nie zapomnij tylko o "jedynce" i "dwójce"... ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mannaz_Isaz_Raido_Kaunan_Othala: Dwójkę zmaltretowałem z 16 razy wraz z NK i bez. Jedynkę to już ponad 20 vanillę + wszelkie ciekawe mody tj Czas Zapłąty (kaszana, zbuggowane gówno) albo Mroczne Tajemnice czy Edycja rozszerzona (obie 1 klasa).

    •  

      pokaż komentarz

      Czas Zapłąty (kaszana, zbuggowane gówno) albo Mroczne Tajemnice czy Edycja rozszerzona (obie 1 klasa).

      @Achajos: Wszystkie trzy mody są c#%#@we i kompletnie zj?#@ne praktycznie pod każdym względem - technicznym, fabularnym i w ogóle mają sk%#?iałe mechaniki. Edycja Rozszerzona to jest po prostu drabina bugów, niektóre z nich w ogóle uniemożliwiają przejście gry.

      Każdy jeden mod do Gothica jest taki sam - nasrać miliard dodatkowych, kompletnie niepotrzebnych przedmiotów, "ulepszyć" grafikę kompletnie nigdzie nie pasującymi teksturami, dodać miliard niepotrzebnych postaci, napisać im c#%#@we dialogi, które nijak mają się do lore i w ogóle całego stylu gry i jeszcze pozostaje miejsce na coś zj?#@nego od siebie. Mody sztucznie utrudniają grę, podnosząc HP wszystkiego, więc niekiedy trzeba się siłować ze ścierwojadami jak z trollami. W dodatku wszystkie mody miały chyba tego samego quest designera, bo w każdym jest tak samo - zbierz 120 skór wilków, przynieś 150 butelek piwa itd.

      Zwieńczeniem każdego moda jest dokumentnie zj?#@ny quest, który polega na przyniesieniu jakiegoś świętego gówna. Oczywiście nie wiadomo gdzie go szukać, więc musisz szukać go we wszystkich jaskiniach. W końcu trafiasz na jakąś jaskinię, ukrytą gdzieś w ch?@ daleko, w której jest to gówno, ale jest strzeżony przez nieśmiertelnego ultra-strażnika, którego można zabić tylko jakimś konkretnym mieczem. Oczywiście ten miecz jest schowany po drugiej stronie świata, zazwyczaj ma teksturę zardzewiałego miecza, więc musisz tego strażnika zaj?#@ć metodą prób i błędów. Po całej tej bitwie okazuje się, że twój zleceniodawca Cię zrobił w c#$%! i zrobiłeś ten quest na marne. Elo.

      Albo bossowie, których trzeba bugować o jakieś kamienie i drzewa, żeby ich pokonać, to też jest piękne XDD

      A Mroczne Tajemnice to już jest mistrzostwo świata XD Główny bohater ma chyba cztery różne wokale, każdy zj?#@ny. Kwestie w ogóle nie pasujące do świata (w czasach klepania MT wyszedł Wiedźmin jedynka, więc twórcy trochę sobie zapożyczyli styl Sapkowskiego), a niektóre wątki to są po prostu śmieszne. W dodatku twórcy zaczęli odp@?#!%!ać jakieś maniany z questami fabularnymi, więc z ich skillami koderskimi oczywiście niektóre są tak zbugowane, że nie da się ich przejść. Autentycznie. W połowie trzeciego rozdziału trzeba poprzynosić kamienie ogniskujące, ale wpletli w to wątek jakichś j?#@nych przemytników. Czasami tego przemytnika-złodzieja nie spawnuje na mapie i ch?@ XD A ten quest ze Złym i Krukiem to jest j?#@ny majstersztyk dialogowo-designerski XDDD

    •  

      pokaż komentarz

      @mecenas_z_piaseczna: Z MT nie miałem żadnych problemów z wyjątkie bugga gdy przy końcu dialogu z npc i wyjęciem miecza u beziego kamera się buggowała i zostawała w "dialogu" podczas gdy npc zaczynał nas nap!@!##%ać na legalu.
      Co do czasu zapłaty to największe ścierwo jakie widzialem, z miecza runicznego nigdy nie skorzystałem bo nie umiałem włożyć runy, baal który był w obozie myśliwych miał zbuggowany dialog i nie odpalał się quest z bestią na bagnach, zaś w edycji też coś było, chyba pod koniec właśnie mi się poj!%@ło, ale sam mod mi się podobał. Czego chcieć od Gothica, tu nie ma filozofii, idź przynieś, zabij, wróć, oho, zdrada, gg wp.

  •  

    pokaż komentarz

    Niech żyje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: i.imgflip.com

  •  

    pokaż komentarz

    Grywalność za to jet niesamowita, to stanowi o ponadczasowości gry .

    •  

      pokaż komentarz

      @Skorpino: Tak, szczególnie to, że każda nowa osoba, która chciałaby w to zagrać od razu odbija się od tej gry przez beznadziejne sterowanie i skopany system walki xD Do gothica praktycznie fapią ludzie z sentymentu. O ile taki Fallout dla przykładu się też mocno postarzał to przynajmniej dzisiaj jest jeszcze grywalny. Gothic odbiega współcześnie od jakichkolwiek standardów a ilość błędów w tej grze poraża. Samo wejście na głupią drabinę to niewykonalne zadanie w tej grze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: I to tylko w niektórych europejskich krajach. W USA ta gra nie istniała.

      Gothic to typowa niemka. Za młodu jeszcze jako tako, ale na starość nawet kijem.

    •  

      pokaż komentarz

      I to tylko w niektórych europejskich krajach. W USA ta gra nie istniała.

      @jakub-dolega: No nie istniała bo rynek amerykański od europejskiego różnią się znacząco. Na tej zasadzie możesz obalić każdą grę, która nie odniosła sukcesu na świecie np wziąć dowolną azjatycką grę i napisać, że jest gówniana bo nikt na świecie jej nie zna a dla przykładu mogła w ogóle nie pojawić się na obcym rynku w ogóle, mieć skopany marketing lub uznana z góry za dziwną bo jest w zupełnie innym stylu niż to co jest na rodzimym rynku.

      Na bardzo podobnej zasadzie ma się rynek gier planszoywch. Te amerykańskie też są zupełnie inne niż europejskie, a to wcale nie oznacza, że jedne są gorsze od drugich. Z filmami również bardzo podobnie.

      Gothic to typowa niemka. Za młodu jeszcze jako tako, ale na starość nawet kijem.

      To w sumie nawet całkiem dobre porównanie bo ta niemka jest ci w stanie opowiedzieć nawet całkiem fajną historię i jakby to źle nie zabrzmiało wymienić się fajnymi doświadczeniami, które zdobywała jako pierwsza... Tylko kurde to wciąż stara kulawa niemka xD

    •  

      pokaż komentarz

      O ile taki Fallout dla przykładu się też mocno postarzał to przynajmniej dzisiaj jest jeszcze grywalny.

      @Kryspin013: Nowi gracze odbiją się też od niego jak od ściany podobnie jak od starego Baldura.

      od razu odbija się od tej gry przez beznadziejne sterowanie i skopany system walki xD

      @Kryspin013: No jest to strasznie specyficzne rozwiązanie bo gra była projektowana do sterowania samą klawiaturą, ale o dziwo łatwo się tego nauczyć xD Od Gothica 3 jest normalne sterowanie ale system walki jest tam skopany. W sumie jedyna gra tego studia która miała w miarę normalny i grywalny system walki to pierwszy Risen bo w kolejny powrócili do problemów z poprzednich gier.

      a ilość błędów w tej grze poraża

      @Kryspin013: W sumie ani pierwsza ani druga część jakieś specjalnie dużej liczby błędów nie miały, zwykłe gliche i problemy jak w każdej grze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013 właśnie mam odmienne odczucia i to od fallouta się odbiłem, bo on to jest archaiczny. W gothica jeszcze się da grać nawet po takim czasie.

    •  

      pokaż komentarz

      Nowi gracze odbiją się też od niego jak od ściany podobnie jak od starego Baldura.

      @pedros92: @Zuben: Ale nie tak jak od gothica. Znam wiele przypadków osób, które nigdy nawet nie grały w podobne gry a się wciągnęły. Co do baldura to pdobnie. Nawet mój różowy ogarnął a nigdy wcześniej nawet rpgów nie ruszał. Wiem, że to trochę słaby argument, ale osobiście nie znam nikogo kto by się przekonał do gothica. Sam zresztą nie byłem w stanie a zdarza mi się grywać w stare tytuły w które nigdy nie grałem.

      @pedros92: Ale ty grałeś wcześniej w gothica przynajmniej tak wynika z tego co piszesz. No i falloucie mechanika gry nie jest aż tak istotna jak w gothicu.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale nie tak jak od gothica.

      @Kryspin013: Masz badania statystyczne na poparcie tej tezy?

      właśnie mam odmienne odczucia i to od fallouta się odbiłem, bo on to jest archaiczny. W gothica jeszcze się da grać nawet po takim czasie.

      @pedros92: W sumie jakby w gothicu dać normalne sterowanie to prawie niczym by się nie różnił od współczesnych RPGów.

    •  

      pokaż komentarz

      Masz badania statystyczne na poparcie tej tezy?

      @Zuben: Ale może byś przeczytał dokładnie mój cały komentarz a nie tylko jedno zdanie? xD

      W sumie jakby w gothicu dać normalne sterowanie to prawie niczym by się nie różnił od współczesnych RPGów.

      To z kolei niezbyt dobrze świadczyłoby o gothicu xD

    •  

      pokaż komentarz

      Ale może byś przeczytał dokładnie mój cały komentarz a nie tylko jedno zdanie? xD

      @Kryspin013: No reszta zdania byłą że ty znasz kogoś kto się przekonał do Baldura ale nie jest to reprezentatywna próba statyczna by wyciągnąć z niej wnioski od której gry więcej osób się odbija po latach.

      To z kolei niezbyt dobrze świadczyłoby o gothicu xD

      @Kryspin013: Był zbyt innowacyj jak na swoje czasy xD, otwarty świat(choć nie za duży), niby jest otwarty ale na obszarach gdzie twórcy nie chcą byśmy trafili przeciwnicy są za silni by na początku ich pokonać, prosty system dialogów z niewieloma wyborami ale oferujący trochę alternatywnych rozwiązań, bardzo prosty system statystyk i rozwoju postaci. Wiedźmin 3 bardzo ładnie zaadaptował formułę Gothica i ją trochę unowocześnił dodając cutsceny i trochę więcej opcji dialogowych i wyborów.

      Nie ma nic złego w prostocie takie Diablo 2 sprzedało się o wiele lepiej niż baldur i jakikolwiek inny klasyczny RPG.

    •  

      pokaż komentarz

      nie jest to reprezentatywna próba statyczna by wyciągnąć z niej wnioski od której gry więcej osób się odbija po latach.

      @Zuben: Widzę, że dalej nie doczytałeś. Tak zdaję sobie z tego sprawę dlatego dalej w komentarzu to napisałem. Ale patrząc z zewnątrz to wciąż gothic praktycznie przegrywa ze wszystkimi starymi grami.

      Był zbyt innowacyj jak na swoje czasy xD

      No i dalej w wielu względach jest. Chodzi mi o coś innego. Jak spojrzysz na dzisiejsze gry np gry od Bethesdy czy inne Dragon Ejdże z otwartym światem to to by praktycznie oznaczało, że gothic jest tym samym tylko ze zj@!@ną grafiką i zjebnym sterowaniem. Oczywiście praktycznie od razu się spodziewałem porównania do wiedźmina 3 ale zwróć uwagę, że takich gier jest mało na rynku.

      Mam wrażenie, że trochę źle odebrałes moje stanowisko. Nie wychodzę z założeniem, że gothic jest złą grą. Jak wspomniałem wiele elementów współcześnie w gothicu dalej potrafi być innowacyjna. Z tym, że gothic jest po prostu pod wieloma względami tak niedorobiony, że aż ciężko się przemóc by w to zagrać i praktycznie w internecie nigdzie nie spotykam się by ktoś nowy bronił tej gry, tylko zawsze stare dziady grające w tą grę te 10 lat temu xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: Mój powrót do Gothica był w miarę bezbolesny. Fallout odrzucił mnie momentalnie pomimo, że swojego czasu sie w niego zagrywałem.

    •  

      pokaż komentarz

      @MatiBicek: No luz, ja pisałem o osobach, które nigdy nie grały w gothica.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: Jeśli ktoś mówi, że w gothicu jest zrypany system walki to albo musi być zręcznościowo upośledzony, albo nie wiem. Przecież opanowanie sterowania w tej grze to jest jakieś 2 minuty. Kilka lat temu takiemu szkrabowi 7 letniemu pokazywałem czym jest gothic, wyszedłem na chwilę, minęło może z 5 minut i już sobie wszystko ogarniał. Ja nie wiem co wy macie z tym sterowaniem, piszę w liczbie mnogiej, bo to już nie pierwszy raz jak ktoś na to narzeka.

    •  

      pokaż komentarz

      zręcznościowo upośledzony, albo nie wiem.

      @okradzione: Ta, jakby jeszcze coś w tym systemie było zręcznościowego. To zwykła klikała jest xD

      Przecież opanowanie sterowania w tej grze to jest jakieś 2 minuty. Kilka lat temu takiemu szkrabowi 7 letniemu pokazywałem czym jest gothic, wyszedłem na chwilę, minęło może z 5 minut i już sobie wszystko ogarniał.

      Wow, dobry argument za tym, że gothic wcale nie ma sp$$$%$?onego sterowania xD Swoją drogą przytaczanie własnych historyjek (nawet nie wiadomo czy prawdziwych) jako argument xD

      Ja nie wiem co wy macie z tym sterowaniem, piszę w liczbie mnogiej, bo to już nie pierwszy raz jak ktoś na to narzeka.

      Hmm... Nie pierwszy raz tak? Zamiast subiektywnie oceniać, może warto by się zastanowić czy jak tyle osób pisze, że sterowanie jest sp$$$%$?one - może faktycznie jest z nim coś nie tak? Po prostu w gothicu chodzi się jak kłodą, skradanie się w tej grze nie istnieje, predefiniowane animacje sprawiają że nigdy nie masz kontroli nad postacią kiedy tego oczekujesz od gry, walka to klikanie na pałę myszką, wchodzenie po drabinach to jakaś j$%?na mordęga, a jakikolwiek system uników nie istnieje w tej grze. Nie obwiniam twórców za to, że nie potrafili zrobic czegoś co praktycznie sami musieli odkryć na czuja (kto przed nimi zrobił wcześniej trójwymiarowego rpg'a?) ale pisanie dzisiaj, że z tym sterowaniem jest wszystko w porządku to jedno wielkie xD zwłaszcza patrząc na to, że nawet głupi skok w tej grze jest w stanie ją zglitchować xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: Dobrze, może niedokładnie się określiłem, w Gothicu jest zrypany system walki, ale opanowanie go do poziomu by grało się "wygodnie" zajmuję chwilę. Więc tutaj może przeszarżowałem. Co do "walki na pałę" to się nie zgodzę, jeśli nauczysz się walczyć, to to nie jest klikanie na pałę, uwierz mi. Wchodzenie po drabinach zgoda, jest denerwujące, ale jakoś nigdy mnie to nie denerwowało, bywały gorsze bugi czy glitche. Zatem masz poniekąd rację, sterowanie jest zepsute, ale też nie jest takie, które by uniemożliwiało jego nauczenie. Wystarczy chwila zaznajomienia się z grą i później nie zwraca się uwagi na sterowanie. A walka jak walka, widywałem osoby, które właśnie "waliły na pałę", a potem się pytały czemu to jest takie trudne, no właśnie gdy nauczysz się walki w Gothicu, to może i jest trudne, bo taka gra powinna być, ale też nie jest głupie. Ja do systemu samej walki nie mam większych zastrzeżeń, jak wspomniałem, jak się go nauczysz, to zauważysz, że to nie jest zwykłe walenie na pałę. Pozdrawiam.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: Co do walki jeszcze ostatnie zdanie, to jedynie Gothic 3 to było właśnie taki typowe walenie na pałę, tam wystarczy klikać lewy przycisk myszy i gra sama idzie do przodu.

    •  

      pokaż komentarz

      Dobrze, może niedokładnie się określiłem, w Gothicu jest zrypany system walki, ale opanowanie go do poziomu by grało się "wygodnie" zajmuję chwilę.

      @okradzione: Z tym się nie kłócę.

      Co do "walki na pałę" to się nie zgodzę, jeśli nauczysz się walczyć, to to nie jest klikanie na pałę, uwierz mi.

      Ostatnio mój znajomy fan serii pokazywał mi jak wygląda walka w gothicu 2. Najlepiej jest pojedyczno wywoływać przeciwników w pole bo AI nie ogarnia, często sie zacina w ścianach lub losowych przeszkodach, spada w przepaść itd. Po za tym tak jest dużo szybciej niż klikać, chlać mikstury a potem iść kupować mikstury. Widziałem też jak np wygląda wdrapanie się na drzewo by ubić jakiegoś trolla jak nie masz odpowiedniej postaci do tego... Kolizja w tej grze to jakiś żart xD

      Wystarczy chwila zaznajomienia się z grą i później nie zwraca się uwagi na sterowanie.

      Z tym jestem się w stanie zgodzić ale to niestety nie zawsze tak działa. Czasami dochodzisz do takiego momentu w grze gdzie praktycznie musisz ją glitchować lub stosować różne sztuczki by dostać się gdzieś do góry bo zwykła j%!#na drabina, która powinna to robić po prostu nie działa xD

      Ja do systemu samej walki nie mam większych zastrzeżeń, jak wspomniałem, jak się go nauczysz, to zauważysz, że to nie jest zwykłe walenie na pałę.

      Masz rację, na pałę to może nie. Wciąż jednak bicie z jakiejkolwiek broni to zwykłe klikanie w odpowiednim momencie. Nie ma tam żadnych uników ani zaawansowanych ciosów. Klikasz i postać zawsze macha tak samo w predefiniowanej animacji. Szczególnie, że często się ginie od tego, że jakaś predefiniowana animacja trwa i nie masz kontroli nad postacią.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kryspin013: Co do wywoływania przeciwników pojedynczo, no jest to prawda, ale dlatego, że na początku jesteś zwykłym biedakiem, z czasem stajesz się coraz silniejszy i wytrzymalszy, co za tym idzie możesz walczyć swobodniej, to jest właśnie ciekawe. Strasznie mnie to denerwowało w Gothicu 3, gdzie od pierwszej sceny jesteś w stanie pokonać grupę kilku-kilkunastu stworzeń czy ludzi. Glitchowanie stworów na siłę byle je pokonać to jest swego rodzaju masochizm i słyszałem o takich sztuczkach, no cóż, gra taka jest, że pozwala na takie możliwości, ja jak grałem to nie używałem takich "tricków". Jasne, że klikanie w odpowiednim momencie w trakcie walki, przecież to nie VR, że walczymy fizycznie, wolę takie coś, niż wciskanie przycisku na oślep, za przykład znów przytoczę G3. Uniki masz, przykładowo w pojedynku. Na niektóre stworzenia też działa, choć niektóre są dosyć szybkie i unik nie podziała. Nie mówię teraz o bloku, bo to jest co innego. Animacje walki/ataku są zrobione w zależności od wytrenowanej umiejętności walki mieczem/toporem, obojętnie w zależności od broni, ale przecież takie animacje są praktycznie w każdej grze. Masz 3-4 ruchy, które różnią się wyglądem, ale zazwyczaj tak czy siak klikasz tylko lewy przycisk myszy. W gothicu inne animacje, a zarazem style walki zyskujesz razem z trenowaniem, no ale tak, powtarzają się.