•  

    pokaż komentarz

    wyruchali ich ukradli im technologie a potem psioczą, iż są poszkodowani LOL

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy: aleś ty głupi, nie miej dzieci, może to wrodzone

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p Przecież ma rację. Już na początku lat 00 amerykańskie Cisco wytoczyło Huaweiowi pozew za kradzież technologii. Dziwnym zbiegiem okoliczności, kilka lat później Huawei zdominował świat swoimi tanimi modelami modemów internetowych, które miały identyczne błędy konstrukcyjne jak te od Cisco.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski no właśnie. Z pociągami Siemens było podobnie. Anteny satelitarne też podrabiali i Hiszpanie wycofali produkcję z Chin.

    •  

      pokaż komentarz

      aleś ty głupi, nie miej dzieci, może to wrodzone

      @d0k0p:no nie mów, że uważasz, że Chiny same doszły do tych technologii? Jeśli tak, to może sam pomyśl nad posiadaniem dzieci, bo widzę, że podobnie jak tata łykną każdą propagandę, więc idealnie się wpasują w politykę Jinpinga...
      Ogólnie od zawsze Chiny kradły i podrabiały na potęgę, a to co jest teraz wynika właśnie z tego, że te technologie były za słabo pilnowane, a zachód uważał Chiny za źródło taniej siły roboczej, która olewa sprawy ekologii i bhp, więc można tam robić wszystko...

    •  

      pokaż komentarz

      @vostok: nie, Chiny nie doszły same. Ale nakradły się do takiego poziomu, że w przypadku Huwawei już nie ma potrzeby kraść - w technologii 5g są liderem na świecie. I stąd cały bajzel, żeby chińczycy nie mieli monopolu.

      Można płakać, ale tak działa świat. Po II wś wszyscy kradli od Niemiec. Potem od siebie nawzajem. Potem Chiny. Itd. itp. Szpiegostwo przemysłowe jest stare jak świat.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale nakradły się do takiego poziomu, że w przypadku Huwawei już nie ma potrzeby kraść

      @wojniz: błąd - nie mają już czego kraść, bo nikt im nie pozwala. Owszem, teraz mogą już sami rozwijać te technologie, ale nie zmienia to faktu, że wyrosły na zwykłeś kradzieży.
      I masz rację, wszyscy kradną, tyle że jedni (jak np. USA) robią to w białych rękawiczkach np. podbierając naukowców z innych krajów, a inni robią to bardziej wprost.
      Tak czy siak, trampek ma schizę, że nie on będzie podsłuchiwał resztę świata, tylko Jinping, no i jest, jak jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @matti82: Ba - nawet skopiowali naszego PM-63 Rak kiedyś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      https://en.wikipedia.org/wiki/FB_PM-63

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy: No tak, bo USA budując swoją potęgę gospodarczo-poiltyczną zawsze postępowały transparentnie i uczciwie wobec innych graczy. Nikogo nigdy nie wykorzystali i nie wydymali. Amerykanów a konkretnie amerykański biznes zgubiła zbytnia chciwość.

    •  

      pokaż komentarz

      no nie mów, że uważasz, że Chiny same doszły do tych technologii?

      @vostok: Doszli sami, tylko inną drogą niż inni :)

    •  

      pokaż komentarz

      @vostok: A amerykanie, tacy cacy, święci i nie kradli, nie kradną i nie będą kraść technologii od innych jak nie mają swojej. XD Zdobywanie technologii od innych państw to normalna praktyka, a w jaki sposób pozyskał wiedzę to zazwyczaj najmniej istotny szczegół.

    •  

      pokaż komentarz

      A amerykanie, tacy cacy, święci i nie kradli, kradną i będą kraść technologii od innych jak nie mają swojej.

      @kathais: a gdzie twierdzę, że hod-dogi są święte? Wiadomo, że kradnie każdy od każdego i co tylko się da. A winnym zawsze jest tylko ten, który da się złapać albo wrobić.

    •  

      pokaż komentarz

      @vostok: A może by tak zdać się na Chińczyków w kwestii technologii robienia dzieci? Zap%!#@%!a to-to od małego, karne, w ch?$ zdolne i nieroszczeniowe?

    •  

      pokaż komentarz

      @wojniz a w czasie rewolucji przemysłowej UK kradło wzory maszyn od Francji a później od UK kradło USA.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski: Raz amerykanie kradną a raz są okradani. Wolny rynek

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4 ah, pm63. Piękny urywacz palców...

    •  

      pokaż komentarz

      @moons: Nie musieli ale skala jest nieporównywalnie mniejsza i nie znam takich przypadków od wielu lat. Chiny kradną do teraz. Nie życzę Ci żebyś coś stworzył a jakiś Chinol sobie to klepał na lewo i z Ciebie beke toczył.
      @kathais:

    •  

      pokaż komentarz

      Huwawei już nie ma potrzeby kraść - w technologii 5g są liderem na świecie

      @wojniz: Nie jest to prawda. Co najmniej kilka firm się tym zajmuje, a w Europie pierwsze 5G wdrażał szwedzki Ericsson i amerykański Intel. Fińska Nokia ma też podpisanych tyle samo kontraktów na wdrożenie 5G co Huawei a liczba ta cały czas rośnie (Nokia chwali się, że od jakiegoś czasu podpisują praktycznie jeden nowy kontrakt na tydzień).

      https://edition.cnn.com/2019/06/04/tech/huawei-5g-nokia/index.html

      Na tej chińsko-amerykańskiej przepychance mogą po cichu zyskać firmy europejskie.

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: Chińczycy nauczyli się kopiować co się da już w latach 50-tych, przez to mieli kosę z ZSRR. Oni nie znają pojęcia słowa patent czy prawa autorskie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski ktoś tu chyba oglądał mocny vlog ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @moons jak mnie denerwuje jak ludzie bronia tych Chinczykow.. skoro wam tak pasuje ten ustrój to dlaczego się tam nie przeniesiecie? Wczoraj w podpowiedziach na youtube wyskoczył mi filmik tej młodej dziewczyny Weroniki T. która vloguje z Chin i opowiadała jak pewnego dnia miała niespodzianke i przyszli jej do domu smutni panowie Chińscy Policjanci i kazali jej iść razem z nimi i żeby "współpracowała to wszystko będzie ok" po czym zabrali ja na komisariat siedziała tam 4 godziny.Kazali oddać jej mocz i wygolili włosy z tylu glowy(i to dość solidnie) po czym badali czy bierze nsrkotyki.. gdyby miała trochę trawki we krwi czy włosach to już by z stamtąd nie wyszła.Do tego te kamery i system ocen obywateli... no kur**A (╯°□°)╯︵ ┻━┻ trzeba być debilem żeby popierać Chiny.. i jak mówi stare angielskie przyslowie: "The better The devil you know" i ja się z tym zgadzam w 100% Chiny to wyzysk/kradzież i zamordyzm, awiec ja dziękuję wolę Wujka Sama (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski: Dawali maszyny i technologie bo była tania siła robocza . Można powiedzieć że sami na siebie bicz kręcili .

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy ukradli wyruchali ??? a kto do nich przenosił produkcje głombie ???

    •  

      pokaż komentarz

      @Beobe elyta ynterneta będzie popierać nawet islamskie reżimy byle atakowały Izrael. Chiny to szczyty yntelygencji ludzi dla których synonim statusu to zakupy xiaomi w Chinach i unikanie VAT.

    •  

      pokaż komentarz

      @bijotai masz racje, byle xiaomi był tani bo przecież nie odstaje niczym od IPHONE i Samsunga ( ͡º ͜ʖ͡º) a debile i frajerzy przeplacajo

    •  

      pokaż komentarz

      @panczekolady: To co piszesz jest w części prawdą.
      Ale popatrz, gdzie jest Huwawei, a gdzie jest reszta. Poczytaj. Każdy w branży powie, że Huwawei wyprzedza konkurencję w temacie 5g. Gdyby Huwawei mogło w tym momencie konkurować na otwartym ryku, to by wygryzło wszystkich produktem. Problemem dla amerykanów jest to, że Huwawei ma świetny produkt w dobrej cenie. Wyprzedza technologicznie konkurencję o kilka lat. I amerykanie to wiedzą i zdają sobie sprawę, że nie mogą pozwolić, aby cały świat korzystał z chińskiego produktu.

      Nie patrz też na to kto ile wprowadza, ale popatrz, gdzie. Huwawei ma bana na wiele krajów, to logiczne, że tam konkurencja działa. Ale popatrz np. na Niemcy - Huwawei. Kto miał być w Polsce Huwawei (ale jesteśmy za blisko amerykanów, więc może być różnie). To jest walka o ogromne mld, a także kontrolowanie komunikacji na następne dekady. To, że chińczycy coś tam kradli czy nadal kradną, nie ma większego znaczenia.

      Co do zarzutów o backdoorach - na dzień dzisiejszy nie ma żadnych dowodów (choć raczej chińczycy mają możliwości).

    •  

      pokaż komentarz

      @Beobe wykopki to taka ciut schizofreniczna elyta ynterneta raz Chiny raz demokracja ¯\(ツ)

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy:
      Amerykanie tacy mądrzy bo po WWII przygarnęli wszystkie światłe umysły uciekające z Europy plus elitę nazistowskich naukowców, a potem cyk program rakietowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski jpdl do czego to doszło. Masz 100 procent racji

    •  

      pokaż komentarz

      kradzież technologii. Dziwnym zbiegiem okoliczności, kilka lat później Huawei zdominował świat swoimi tanimi modelami modemów int

      @Klosinski: dokładnie, Chiny praktycznie nie mają żadnych opracowanych przez siebie technologii. Oni tylko dopracowują lekko to co ukradną, albo po prostu bezczelnie kopiują.

    •  

      pokaż komentarz

      Ogólnie od zawsze Chiny kradły i podrabiały na potęgę

      @vostok: każdy kraj rozwijający się kradnie USA jak zaczynało też kradło, swoje rozwiazania masz jak juz urośniesz

      I masz rację, wszyscy kradną, tyle że jedni (jak np. USA) robią to w białych rękawiczkach

      @vostok:
      lub wykupujesz firmy z patentami itp. nikt nie stanie w miejscu bo jakis debil wymyslił sobie ze ma monopol na koło...

      I amerykanie to wiedzą i zdają sobie sprawę, że nie mogą pozwolić, aby cały świat korzystał z chińskiego produktu.

      I tu się kończą ideały/mity o wolnym rynku i o wspaniałym ładzie jaki wprowadza USA. USA wali sankcjami gdzie popadnie raz w Chiny raz Meksyk raz Kanada, taka ich nowa polityka bicia pałką mniejszych graczy póki mogą.
      Przecież nas dzięki 447 tez będą lać zobaczysz :D

      @wojniz: > Ale popatrz np. na Niemcy - Huwawei.

      Niemcy nie są głupi biorą produkty po lepszych cenach. Chiny będą ich szpiegować ? A kto Merkel podłuchiwał :D...
      Pozatym trump dowalał cła tez na rzeczy z Europy, Chiny nie robiły nam wojny handlowej póki co.
      Jako partner do hanlu nie są źli, ba lepsi od amerykan którzy co chwile dowalają sankcje/cła i robią inne szantaże.
      Mam nadzieje że świat powili odwróci się od nich bo lanie wszystkich pałką niktomu nie służy.
      Iran przestrzegał porozumienia ale lobby zydowskie wymusiło zerwanie porozumienia, a teraz my w Eurpie wiecej płacimy za ropę.
      Terrorystów najwiecej produkuje AS(nawet ich obywatele zrobili 9.11) :D ale oni są okej...
      Europa dostaje tylko odłamkami polityki USA od uchodzców z Syrii po ceny ropy.

    •  

      pokaż komentarz

      @vostok ale mi wcale nie szkoda tych zachodnich firm. Wchodzili do Chin bo koszty niskie i nie trzeba było się martwić środowiskiem i często zgadzali się nawet na wprowadzenie do swoich zarządów Chińczyków. Byli zachlanni i tak, to się skończyło.

    •  

      pokaż komentarz

      @moons nooo urządzenia z systemem Google wcale nie szpiegują ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy: Chinom w XIII wieku tzw. cywilizowany świat ukradł proch dymny i zbudował na nim całą swoją potęgę. Wydaje mi się, że jest remis :)

    •  

      pokaż komentarz

      @yasioo_ok: w tych czasach nie obowiązywały patenty, lecz to Europejczycy unowocześnili i stworzyli broń jaką znamy. Każdy Biznesmen odwiedzający Chiny wie iż laptop powinien być szyfrowany i nie należny go zostawiać w pokoju Hotelowym. Tutaj masz do poczytania o całym procederze

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy: Patenty patentami, a etyka - etyką. Nikt Chińczykom za ten proch nie zapłacił. Teraz wszyscy się oburzają, że Chińczycy kradną jakieś tam metody wytwarzania elektroniki czy farmaceutyków (wybacz - nie mam ochoty na czytanie całego raportu), a te wszystkie technologie mają naprawdę znikomy wpływ na kształt świata w porównaniu z wynalazkiem prochu.

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy: amerykanie ukradli chińczykom wynalazek papieru i koła

    •  

      pokaż komentarz

      @yasioo_ok: Przecież w 13 wieku to też cywilizacja. XD

    •  

      pokaż komentarz

      @yasioo_ok: Jak to nie zapłacił, spora część świata ulepszała proch i broń na jego postawie, a chińczycy przyszli po gotowe i mniejszym kosztem. :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski a szpiegowanie Google i Apple jest ok? ( ͡º ͜ʖ͡º) ach ta amerykańska hipokryzja

    •  

      pokaż komentarz

      @yasioo_ok: patent już by i tak dawno wygasł tak samo na keczup

    •  

      pokaż komentarz

      patent już by i tak dawno wygasł tak samo na keczup

      @hashmemy: W takim razie nie ma się co denerwować na Chiny, że kradną. Przecież patenty niedługo wygasną :)

    •  

      pokaż komentarz

      @vostok: Z drugiej strony to taka "karma" za naiwność że strony Chin. Oczywiście, że kradli ale zachód się sam wydymał moim zdaniem. Karmili bestie do czasu kiedy tak urósła, i teraz nie mają nad nią kontroli. Ludzie w Chinach umierali, truli się, zadłużali a teraz to wszystko zbiera żniwo. Trade War to dopiero początek, spodziewam się mega komplikacji. Do tego można spodziewać się załamania lub dużego spowolnienia rynku, może to właśnie działania żeby temu zapobiec. Coś się na pewno gotuje.

    •  

      pokaż komentarz

      może to właśnie działania żeby temu zapobiec.

      @GTFONOW:
      probelemem jest percepcja dużo łatwiej jest zrzucić winę na Chiny niż:
      - przerost rządu (kontrola wszystkiego i wszedzie)
      - zbyt duzy dług (bo socjale itp kosztują)
      ciężej jest zrobić reformy gospodarcze tak by opłacało sie robić towar w USA/EU nie Chinach przez wzrost produktywności.
      Chiny to taki chłopiec do bicia jak u nas narzekanie na EU, bo unia nam kazała problemy są na miejscu a nie w Chinach tylko trzeba miec odwagę sie do tego przyznać.

    •  

      pokaż komentarz

      @hashmemy chyba ktoś się dał wyruchać i został okradziony w systemie gdzie nie obowiązuje prawo a umowy a to nie to samo
      .

  •  

    pokaż komentarz

    Chiny robią tylko przysługę Trumpowi. Będzie miał argument żeby jeszcze bardziej przyblokować handel z Chinami. To nie USA potrzebuje Chin tylko na odwrót. Cała obecna polityka Trumpa polega na myku rodem z wojen światowych gdzie wyizolowana USA produkuje absolutnie wszystko u siebie i sprzedaje w świat budując swoją potęge.

    Jasne Amerykański pracownik jest droższy od Chińskiego, ale to nic przy ilości firm i fabryk które powstaną w USA, a Trump obiecuje właściwie zwolnienie z podatku dla firm które przeniosą produkcje do USA. Możliwe że teraz złapią czkawkę, ale długoterminowo tylko na tym zyskają, a i przy okazji Chińska gospodarka może dostać takiego kopa po którym już nie wstanie. Nie jest tajemnicą że Chiny to jedna wielka bańka a jej symbolem jest rozdmuchany do ogromnych rozmiarów rynek developerski. Wystarczy żeby partia dostała chwilowej zadyszki a wszystko może p!#!#%%nąć bo USA jakby nie było to ich największy partner biznesowy.

    Co mogą Chiny zrobić? XD Milirarnie nic, mogą wypuścić obligacje USA których mają całe 5% i których i tak nikt od nich nie odkupi xD Ukryty potencjał produkcyjny USA nigdy nie zmalał, a i też najwyższy czas powstrzymać Chiny przed ekspansją bo jeśli nie teraz to kiedy? Ja wiem że wykopki nie lubią USA, ale z dwojga złego wolę mówić po Polsku w demokratycznym kraju niż gadać po chińsku pod komunistycznym butem.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Jakie firmy się przenoszą do USA? Z tego co można wyczytać to nie ma takich zbyt wiele. Znacznie więcej przenosi się do Wietnamu, Indii, wiec wyższe cła w niedługim czasie na te kraje? Nie da się wojować z całym światem. A giganci nadal budują fabryki w Chinach, nie tylko z powodu "tańszej produkcji", ale ogromnego rynku zbytu(największa/najliczniejsza na świecie klasa średnia). Przykład? Aktualnie powstająca ogromna fabryka Telsi w Szanghaju. Kij ma zawsze dwa końce.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Jakoś te fabryki od trzech lat nie chcą w USA powstawać. Firmy przenoszą je gdzie indziej, ale nie do USA.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina ale USA to nie jedyny rynek zbytu dla Chin. Więc gospodarka Chin, jeśli dostanie kopa, to nawet się nie przewróci.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: No kurde że aż muszę Cię zaplusować bo to walenie konia do totalitaryzmu Chińskiego na wykopie jest przerażające.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: przeciez to co napisales to wrecz przepis na upadek gospodarki USA - firmy na lokalnym rynku nie beda musialy konkurowac z zagranica, wiec jakosc powoli bedzie spadac(a nawet jesli nie to kto nie idzie do przodu ten sie cofa), a na rynku miedzynarodowym nie beda konkurencyjni przez wyzsze ceny(wieksze koszty pracownikow + pewnie cla wprowadzone jako kontra). Byle kraje komunistyczne tez mialy wewnetrznie preznie dzialajacy przemysl, ale produkowali gowno, a na import malo kogo bylo stac, po otwarciu rynkow przez brak konkurencyjnosci duza czesc przemyslu zwyczajnie padla.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Oceniam, że w tej chwili Chiny mają już wyższy potencjał, w tym technologiczny (o czym świadczy np 5g) i polityka Trumpa "nie zawróci kijem Wisły", doprowadzi tylko do szybszego zubożenia USA

    •  

      pokaż komentarz

      Trumpa polega na myku rodem z wojen światowych gdzie wyizolowana USA produkuje absolutnie wszystko u siebie i sprzedaje w świat budując swoją potęge

      @KochanekAdmina: z tym, że ceny produktów znacznie wzrosną i tutaj chińskie towary zyskują

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Ja się zgadzam, że pozwolenie korporacjom na przenoszenie produkcji to był idiotyzm i niemal sabotaż na amerykańskim społeczeństwie.
      Ale powtórna industrializacja nie będzie natychmiastowa i bezkosztowa, najbardziej uderzy w biedaków, którzy i tak w USA są w bardzo kiepskiej sytuacji.
      Żeby tylko Trump nie stworzył sobie rewolucji socjalistycznej pod własnym nosem...
      Kolejna sprawa: jakby Europa zerwała się z amerykańskiego łańcucha i pogłębiła współpracę ze wschodem to USA miałoby problem - w takim wypadku moglibyśmy spodziewać się coraz częstszych interwencji militarnych z ich strony...

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: jeżeli uważasz że USA nie potrzebuje Chin to mało wiesz o sytuacji polityczno gospodarczej na świecie. Najlepszy przykład to metale ziem rzadkich gdzie Chiny mają niemal 80proc światowych zasobów. Bez tych metali cała elektroniczna i specjalistyczna gałąź będzie miała poważne problemy.

      Dzisiejsza szopka to skok na kasę i technologie 5G. USA z tego tortu nie dostanie nic i boli dupa na wielomiliardowe profity

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: W końcu jakiś rozsądny komentarz na temat USA tutaj, ja wiem że teraz modne jest ich nie lubić a sami kryształowi nie są, ale nie trzeba być tytanem intelektu aby zrozumieć że w obecnym układzie sił mamy do wyboru dwóch hegemonów, i porównując poziom życia i wolności przeciętnych obywateli pod ich rządami, nie trudno jest dojść do wniosku komu lepiej kibicować.

    •  

      pokaż komentarz

      @carlosglog: Nie kłam kolego. Nie 80 a 50. 80-90% światowego wydobycia a nie złóż bo w Chinach oczywiście nie patrzy się na ekologię więc drenują. Inne kraje swoich złóż nie eksploatują. A co jeszcze ciekawsze. 50% całego wydobycia zużywają ... uwaga Chiny ( ͡° ͜ʖ ͡°) USA tylko 10% a sami mają swoje żłoża.

    •  

      pokaż komentarz

      @polski_ninja: tylko te chińskie towary wraz z czasem będą coraz bardziej zacofane ze względu na brak transferu nowych rozwiązań z firm hi-tech z USA.

    •  

      pokaż komentarz

      Byle kraje komunistyczne tez mialy wewnetrznie preznie dzialajacy przemysl, ale produkowali gowno, a na import malo kogo bylo stac, po otwarciu rynkow przez brak konkurencyjnosci duza czesc przemyslu zwyczajnie padla.

      @wiewior_s: G****o prawda to neipodobne aby tak mówić, nasz przemysł był najlepszy na świecie tylko Tusk go oddał za darmo Niemcom ;) (sarkazm)

    •  

      pokaż komentarz

      Jasne Amerykański pracownik jest droższy od Chińskiego, ale to nic przy ilości firm i fabryk które powstaną w USA, a Trump obiecuje właściwie zwolnienie z podatku dla firm które przeniosą produkcje do USA.

      @KochanekAdmina: Powiedzmy, że firma X miała siedzibę w USA, R&D w USA, a produkcję w Chinach. Podatki więc płaciła w USA. Teraz firma przenosi produkcję do USA, musi ponieść koszty inwestycji oraz wzrastają jej koszty stałe.
      Musi też podnieść cenę produktu, który staje się już mniej konkurencyjny, wiec sprzedaż sprada.
      Firma ma mniejsze przychody, od których płaci i tak pomniejszone podatki (bonus na przeniesienie produkcji)
      Jak to ma być korzystniejsze dla tej firmy i całej gospodarki? Zwykły obywatel będzie płacił więcej za produkt i miał mniej "benefitów" od państwa bo budżet będzie miał mniej pieniędzy.
      Dodatkowo firmy produkcyjne będą chciały jak najtaniej wytwarzać produkty więc polecą po pensji i najprawdopodobniej zatrudnią meksykanów i innych imigrantów gotowych pracować za stawki które raczej nie przejdą u rodowitych amerykanów

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: przymiotniki piszemy małą literą, poza tym merytoryczny komentarz, wow

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Obligacje skupi FED. I to po lepszych cenach, bo jak Chiny zaleją rynek, to będą przeceny. Chiny nie mają argumentów w starciu z USA, jest jak piszesz. Trump podjął walkę, bo wie, że wygra.

    •  

      pokaż komentarz

      @KochanekAdmina: Oczywiście że lepiej mieć USA za hegemona niż Chiny. Typowy Chińczyk uważa ludzi z Europy za trochę bardziej kumate, gadające małpy

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: Hehehe, Chiny sa totalitarne to fakt. ich rezim jest specyficzny. Za to walenie kucyka do kraju ktory wszystko robi poprzez militarna agresje jest spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wierzysz? To powiedz ile razy Chiny militarnie zrobily rewolucje na swiecie i ile razy grozily innym krajom w taki sposob ?

      Dla przykladu lista krajow zbombradowanych przez DEMOKRATYCZNE Usia

      Chiny 1945-46
      Korea 1950-53
      Chiny 1950-53
      Gwatemala 1954
      Indonezja 1958
      Kuba 1959-60
      Gwatemala 1960
      Kongo Belgijskie 1964
      Gwatemala 1964
      Republika Dominikańska 1965-66
      Peru 1965
      Laos 1964-73
      Wietnam 1961-73
      Kambodża 1969-70
      Gwatemala 1967-69
      Liban 1982-84
      Grenada 1983-84
      Libia 1986
      El Salvador 1981-92
      Nikaragua 1981-90
      Libia 1986
      Iran 1987-88
      Libia 1989
      Panama 1989-90
      Irak 1991-
      Kuwejt 1991
      Somalia 1992-94
      Chorwacja 1994 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)
      Bośnia 1995 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)
      Iran 1998 (airliner)
      Sudan 1998
      Afganistan 1998
      Jugosławia 1999
      Afganistan 2001-
      Pakistan 2003-
      Libia 2011-

      Do tego Syria i reszta. No i jeszcze w bialych rekawiczkach zajmiemy Wenezuele bo ropa sie konczy.....

    •  

      pokaż komentarz

      Jasne Amerykański pracownik jest droższy od Chińskiego,

      @KochanekAdmina: z Vietnamu tańszy dlatego nikt nie bedzie budował fabryk w USA, jak oni tego nie zrobią to konkurencja i beda miec tanszee produkty !

      To powiedz ile razy Chiny militarnie zrobily rewolucje na swiecie

      @cyb3rm4n: chiiny maja metode ze oni są centrum świat dlatego nie najeżdzaja barbazynców bo po co : )

      Co mogą Chiny zrobić? XD Milirarnie nic,

      @KochanekAdmina: czy ja wiem maja atomice , EMP nad USA wbija je w czasy kamienia łupanego jesli chodzi o wojnę. Pozatym odtrzelic lotniskowce spokojnie moga maja rakiety hypersoniczne wiec beda w stanie.
      W rejonie Azji zyje kilka miliardów ludzi wiec gospodarczo Chinom łatwiej tam bedzie się dogadać niż z USA z czasem USA spadną gdzies w dół bo Indie/Chiny/Afryka będą się rozwijać.
      Chińczyki musza pracować i się szkolić wystarczy a USA/EU moze dalej sie na gejach i metoo skupać.

    •  

      pokaż komentarz

      @ruchliwydziadek: no nie do konca. Oni maja lepsza metode od jakis 20 lat. Nazywa sie najwiekszy Bank Swiata, ktory pozycza i lub kupuje cale miasta. Afryka tego najlepszym przykladem .

      Dwa zapomnielismy chyba ze to Chiny sprzedaja rzadkie metale i pierwiastki USA ktore uzywane sa w zbrojeniowce. I ze to oni posiadaja najwieksze zloza i firmy ktore to posiadaja..... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Afryka tego najlepszym przykladem .

      @cyb3rm4n: surowce za infrastrukture - to sie im opłca nie to co dlug/demokracja za surowce :D w wersji USA

      I ze to oni posiadaja najwieksze zloza

      @cyb3rm4n:

      moze nie najwieksze ale problem jest taki ze wydobycie powoduje duze skazenie srodowiska i nikt tego w EU/USA nie chce u siebie.

      Dla mnie kluczowe jest to czy Chiny beda w stanie rozwinac solo procki i inne hi-tech, jeśli tak to spokojnie wyjdą na niezależność od USA :D.
      Dzis sobie sluchalem ze np soje to od Ruskich kupowac beda podpisano umowy juz (a nie z USA dzieki cłom).
      Sankcje USA/EU spowodowały że Ruscy są najwiekzym eksporterem przenicy obecnie :D HAHAHA.
      Impreza jest taka, że Chiny potrzebują X to wytworza przemysl zdolny to X zrobić lub kupia gdzie indziej te sankcje dzialaja w odwrotną stronę.
      No i azja to Chiny z nimi bardziej musza sie liczyć niż z USA które jest dalej.
      To nie Afryka z bandami analfabetów dlatego tu moze byc inaczej.

    •  

      pokaż komentarz

      @ruchliwydziadek: Problem z prockami nie jest w ich produkcji. Problem jest w licencjonowaniu. dla x86 to USA, a dla ARM to UK. Duza szansa jest na to ze UK lekko sie wypnie na USA w zwiazku z licencjami gdyz dla nich obecnie to duza szansa na "odbicie". Jezeli czytasz newsy z innych krajow to widzisz pewnie ze El Presidente UsiA nie za bardzo ma poparcie PR u rzadu i Krolowej. Wystarczy aby UK powiedzialo ze bedzie licencjonowac ARM chinczykom i moze byc fajnie. Inaczej jezeli straca licencje na x86 i arm - beda udupeni.

      Chinczycy to wielka montownia i fabryka. Bardzo wielka, ktorej dano dostep do technologii, i uwazano ich za 'gorszy sort' niz USA. Ciezko sie zdziwili, bo ten narod oprocz swoich wynalazkow z przeszlosci, czekal i spoojnie udawal potulnego aby zrobic bardzo duza kase i postep. Amerykanie wyszli z zalozenia - po co u siebie bedziemy robic cos za 30$ jak zrobi to Chinczyk za 3$ a my sprzedamy za 40$. Niestety w obecnej sytuacji jezeli beda chcieli wystartowac z fabrykami u siebie ( nigdy to nie przejdzie ) to ksozty pracy automatycznie podniosa ceny. Pewnie beda chcieli sie przeniesc do krajow innych typu.....Indie ? ( no nie bo tam juz tez Trump robi zamieszanie ) Wietnam ? Pakistan ( tu watpie z racji religii ) ? Gdzie ? Przeniesienie produkcji to nie zabranie fabryczki ze soba pod pache. To sa drogi, porty, dostep do zloz, stabilnosc rzadowa etc etc. Obecnie nie widze kraju ktory by to mial jednoczesnie z tak 'tania' sila robocza.

      USA zaczyna sie bac Chin, ktore wyrosly na 'ich' biznesie. Dokladnie to samo zrobili z ZSRR - najpierw dozbrajali, dali technologie aby wygrac wojen. Potem zaczeli sei ich bac bo urosli do potegi i nie dali sie zastraszyc. Mielismy zimna wojne ktora znowu rozwinela technologie szpiegowska itd, ktora to zostala potem 'dana' ludzia. USA ma obsesje swojej wielkosci. Boi sie utracic w ich mniemaniu status KrUla Swiata. Stali sie samozwanczym szeryfem ktory Coltem grozi nie sojusznikom. Niestety. Moze im sie udac rozwinac nastepny kraj w ten sposob poki im bedzie potrzebny. Jezeli wyrosnie za bardzo zaczna sie go obawiac i zaczna sie sankcje etc etc.

      Niestety Chiny sa jak rece, a USA jak glowa w ciele. jak up$$!@!@isz glowe rece same nic nie zrobia. Jednak jak ujebiesz sobie rece to sila umyslu nie wyprodukujesz sobie nic.

    •  

      pokaż komentarz

      @HajLajf: Już przecież nakłada cła na Meksyk, mówi się o Indiach a Wietnam będzie następny w kolejności. To USA są potęgą militarną i morską i inni jeśli chcą współistnieć w tym świecie muszą się dostosować.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @cyb3rm4n: Pakistan to nie z powodu religii. Przecież do Indonezji przenoszą a to w większości islamski kraj.

    •  

      pokaż komentarz

      Powiedzmy, że firma X miała siedzibę w USA, R&D w USA, a produkcję w Chinach. Podatki więc płaciła w USA

      @ipkis123: Bo w Chinach już nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Teraz firma przenosi produkcję do USA, musi ponieść koszty inwestycji oraz wzrastają jej koszty stałe. Musi też podnieść cenę produktu, który staje się już mniej konkurencyjny, wiec sprzedaż sprada....
      Ceny do góry tak ale czy sprzedaż spada jeśli wyprzedzi konkurentów z innych krajów?

      Jak to ma być korzystniejsze dla tej firmy i całej gospodarki? Zwykły obywatel będzie płacił więcej za produkt i miał mniej "benefitów" od państwa bo budżet będzie miał mniej pieniędzy...
      A normalnie. Zwykły obywatel może i zapłaci więcej za produkt ale firma zyska przewagę nad konkurencją z Chin z racji lepszej technologii. Zatrudni też pracowników dzięki czemu zyska całej otoczenie fabryki. Ci pracownicy pójdą do sklepów i napędzą konsumpcję.

      Dodatkowo firmy produkcyjne będą chciały jak najtaniej wytwarzać produkty więc polecą po pensji i najprawdopodobniej zatrudnią meksykanów i innych imigrantów gotowych pracować za stawki które raczej nie przejdą u rodowitych amerykanów....
      Wystarczą ulgi podatkowe.

    •  

      pokaż komentarz

      brak transferu nowych rozwiązań z firm hi-tech z USA.

      @ediz4: Nie wiem czy wiesz ale Chińczycy mają w USA ok milion obywateli uczących się na najlepszych uczelniach. Poszukaj sobie chinese spies in usa. Jak firmy nie przyniosą im w zębach technologii to będą ją kraść starymi metodami.

    •  

      pokaż komentarz

      @j3sion: Mogą próbować. Gdyby wojna handlowa weszła na kolejny poziom to i wywiad by się nimi zainteresował.

  •  

    pokaż komentarz

    Foxxconn ma fabrykę w Zhenghou. Zatrudnia 300 tys osób. Zhenghou to takie średniej wielkości miasto - 8 mln mieszkańców. Jeżeli nawet Apple by wycofało produkcję w Chinach, to gospodarka Chin, a nawet regionu nie przyniesie jakiegoś większego wstrząsu.

  •  

    pokaż komentarz

    Źródła Chińskiej technologii :
    - Kradzież !
    - Kopiowanie !
    - Kupowanie !

  •  

    pokaż komentarz

    A Polski rzad jak chroni polskie firmy? Polaczki potrafia tylko podatki podnosic i gnebic przedsiebiorcow, podczas gdy to krajowi przedsiebiorcy/korporacje decyduja sile i bogactwie kraju. Nawet komuchy z Chin to wiedza, a feudalna ciemnota z Polamdii jakos nie moze tego zrozumiec ¯\_(ツ)_/¯