Ktoś powie, że przypadek, albo że tak się po prostu zdarzyło. Faktem jest jednak to, że pracownikowi Amazona nie opłaca się rzucać paczką na kilka metrów, bo i tak musi do niej podejść, by zrobić zdjęcie dostarczonej paczki. Jak się więc okazuje, wewnętrzne regulacje amazona, przekładają się na jakość obsługi klienta.
@trebeter: daje dokładnie to co wyżej napisałem, że paczki mają większe prawdopodobieństwo, że trafią na miejsce w dobrym stanie.
Poza tym... gdyby nie musiał robić tego zdjęcia, to nie było by nagrania, które zapewne pomogło ostatecznie odzyskać tę paczkę... więc prawda jest taka, że podany przez Ciebie przykład, jest tylko kolejnym dowodem, że o ile to nie jest na pewno ostateczne rozwiązanie, to jednak nawet w tym przypadku.... pomogło (
@pacyfikator: @dbc4razy: ale to nie jest pojedynczy przypadek, na reddicie a nawet i na wykopie czasem mirki wstawiaja filmik jak im kurier telewizorem przez plot rzucal
@pacyfikator: dowód anegdotyczny to główny sposób argumentowania na wypoku. Z resztą niestety tylko tu. Wystarczy jeden filmik albo jak szwagier powie, że kiedyś widział XYZ, lub sąsiadki matki ciotka miała przypadek że XYZ. Nie ma znaczenia powtarzalność, weryfikowalność, dobór próby.
@Gavisis ?? Na każdej sortowanie jakiej byłem jest monitoring 100% powierzchni + każdy pracownik ma kamizelkę z wielkim numerem na plecach żeby było widać kto kradnie/niszczy paczkę jak coś takiego się zdarza więc ośmiele się z Tobą nie zgodzić
Lubię czytać komentarze ludzi, co myślą, ze każdy sortownik na hali za minimalną krajową chodzi i dmucha delikatnie na jego paczkę. Jeżeli nie ma kruchego, to nawet sie nikt tam nie zająknie przed rzuceniem. Ubezpieczenie pokryje.
Co innego też mieć jakąś godność i rozum człowieka i normalnie położyć paczki na werandzie zamiast nimi rzucać jak śmieciem. Kurier jest na pierwszej linii frontu z klientem no i cóż...
@vinku: Ale wiesz że często firmy mają monitoring w takich miejscach i systemy, które pozwalają stwierdzić komu przez ręcę przechodziła taka paczka? Jeśli dany pracownik odwala manianę i wręcz stara się zniszczyć paczki, to wyjdzie na jaw prędzej czy później.
Tu nie chodzi o to że ktoś ma odkładać każdą paczkę jakby tam były kryształy, tylko o zachowanie jakichś reguł, które na pewno uwzględniają to że jedna na x paczek ulegnie
@Prawdziwy_Polak wiem jak to wyglada bo pracowalem u dwóch duzych firm kurierskich jako kurier i znam ten zawod od podszewki. Nawet nie wiesz jakie ciekawe historie sie tam odjaniepawlały nie raz. Tam na sortowniach.
W Polsce liczy się cena a jak rozwalą to zrobi się wykop efekt. Skutek taki że firmach kurierskich rotacja jest większa niż w burdelu a najlepiej oceniane są paczkomaty gdzie czynnik ludzki jest zminimalizowany
@rafal-heros: paczkomaty są najlepiej oceniane dopóki ktoś się nie zderzy z rzeczywistością i będzie reklamacja na usługę albo czekanie miesiącami na otwarcie zakleszczonych drzwiczek w paczkomacie, żeby na końcu się okazało, że paczki nie ma w środku xdd (wiem bo pracowałem w tym burdelu).
To pokazuje tylko jak kurierowi zależy na pracy, jeśli jest w niej ch*** traktowany to tak też będzie traktował tą robotę. W Polsce sytuacja jest taka sama, kurierzy często robią nadgodziny za darmo, gówno im płacą a wymagają tego żeby doręczyć każdą paczkę a ludzie do których jeżdżą myślą, że tylko dla nich ma paczkę i może jechać na drugi koniec miasta. Usłyszałam od pewnego kuriera anegdotkę o Ordynatorze szpitala który stwierdził,
@suchaklacz: Dodam tylko, że to samo tyczy się każdej innej możliwej pracy - mało płacisz, mało od pracownika otrzymujesz. Generalizując: wysokie zarobki = wzajemny szacunek stron = wysoka jakość (w myśli, że u konkurencji na rynku pracy nigdy nie będzie ci lepiej).
@suchaklacz: Problem jest taki, że Ty jako klient, powinieneś mieć kompletnie gdzieś stosunki pracodawca <-> pracownik, zapłaciłeś za to i chcesz żeby zostało to wykonane.
Idąc dokładnie tym tokiem rozumowania, nie ma co narzekać na kurierów, tylko na to że to firmy #!$%@? dostarczają, bo tak jak wyżej, nie obchodzi Ciebie pracownik, tylko jak *firma* wykonała swoją usługę. To jest problem firmy że ma takich a nie innych pracowników.
Komentarze (143)
najlepsze
@friesee: na 100% filmik z kamery z domu. Pewnie ktoś dobrze na tym zarobił. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdyby to była ustawka, to UPS już by złożył pozew w sądzie.
@friesee: Niekoniecznie, dokładnie tak wygląda dostawa kurierem w USA
Poza tym... gdyby nie musiał robić tego zdjęcia, to nie było by nagrania, które zapewne pomogło ostatecznie odzyskać tę paczkę... więc prawda jest taka, że podany przez Ciebie przykład, jest tylko kolejnym dowodem, że o ile to nie jest na pewno ostateczne rozwiązanie, to jednak nawet w tym przypadku.... pomogło (
@trebeter:
TO zdjęcie!
#bojowkato #grammarnazi
Co innego też mieć jakąś godność i rozum człowieka i normalnie położyć paczki na werandzie zamiast nimi rzucać jak śmieciem. Kurier jest na pierwszej linii frontu z klientem no i cóż...
Tu nie chodzi o to że ktoś ma odkładać każdą paczkę jakby tam były kryształy, tylko o zachowanie jakichś reguł, które na pewno uwzględniają to że jedna na x paczek ulegnie
Idąc dokładnie tym tokiem rozumowania, nie ma co narzekać na kurierów, tylko na to że to firmy #!$%@? dostarczają, bo tak jak wyżej, nie obchodzi Ciebie pracownik, tylko jak *firma* wykonała swoją usługę. To jest problem firmy że ma takich a nie innych pracowników.