Przeładowane dostawczaki stwarzają śmiertelne zagrożenie na drodze
Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.
regiony z- #
- #
- #
- #
- #
- 182
Komentarze (182)
najlepsze
Rekord to trasa ok. 6k km na dwóch kierowców ( w zwykłym busie, bez żadnego kurnika. jeden albo w
Po drugie jest mnóstwo rzeczy które są spore objętościowo, ale o nikłej masie. To, że na takiego dostawczaka wrzucacie 5 ton złomu, albo niemieckiego proszku to wasza wina, a nie
@Bolszoj:
Ja tam wolę taki pojazd na drodze niż tych wszystkich nieogarniających #!$%@?ów w Corsach czy innym gównie.
Ani ruszyć spod świateł toto nie potrafi lepiej niż taki przeładowany Master czy IVECO, ani pasa zmienić bez wcześniejszej sygnalizacji, a i wymuszenia się częściej zdarzają ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No to idąc tym samym tokiem myślenia, kierowca nieposiadający prawka różni się od kierowcy posiadającego prawko tylko posiadaniem dokumentu. Tak?
Dostawczak do 3.5 tony ma zazwyczaj pojedyncze kola i inny most, do tego czasem inne hamulce. Dostawczak powyzej 3,5 ton jezdzi na blizniaku, ma wezszy i mocniejszy most, inny zawias itd.
Gdybym był producentem aut, to raczej nie opłacało by mi się dawać więcej stali / lepszych sprężyn / opon do konstrukcji, skoro i tak wg przepisów nie zostałyby one wykorzystane.
No i, skoro rzekomo nośność jest większa, to do jakiej granicy jest bezpieczna? Gdzie to podaje producent? Przeładowanie o 2 tony jest ok, a o 4 już nie? Skąd przewoźnik ma wiedzieć?
Mając autko z dmc poniżej 3,5t mogą #!$%@?ć np autostrada 140km/h. Mając to samo auto, ale już z większym dmc, mogą wg przepisów jechać z max prędkością 80km/h.
Do tego mając pojazd z dmc powyżej 3,5t muszą mieć tacho a więc i większą kontrolę czasu pracy.
Komentarz usunięty przez moderatora