Trammer: Prawie zlikwidowaliśmy kolej. "Polityka rentowności" sprawiła, że...
Przeklęta moda likwidowania tzw. nierentownych połączeń kolejowych przyszła do nas z Zachodu, tam się zorientowali, że to kolei szkodzi, zaczęli wycofywać się z tych antyreform. I dokładnie wtedy myśmy tę modę przejęli - z autorem książki 'Ostre cięcie' Karolem Trammerem rozmawia Grzegorz...
pilot1123 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 199
Komentarze (199)
najlepsze
No właśnie nie do końca mają się dobrze. W artykule jest to świetnie wypunktowane. Czysty wolny rynek sprawdza się tak samo dobrze jak socjalizm (czyli w ogóle). Ważne jest wypośrodkowanie i równowaga. Są rodzaje działalności, które nie są rentowne finansowo ale mają użyteczność społeczną i te branże powinny być obsługiwane przez państwo. Taką rolę spełnia kolej. To też zresztą jest napisane w artykule- warto zostawić rentowne połączenia dla przewoźników prywatnych,
A także ci, którzy dzięki kolei redukują poziom marnotrawstwa, bo zamiast spalać litry benzyny i marnować dziesiątki godzin w korkach wykorzystują ten czas na tworzenie wartości dodanej.
Kolej ma swego rodzaju wartość dobra publicznego. Nie mówię tylko o torach, ale również o samych połączeniach - stanowią one bowiem pewnego rodzaju zabezpieczenie.