Allegro.pl akceptuje praktyki niezgodne z polskim prawem
Dzisiaj będzie trochę z drugiej strony, z widoku sprzedającego. Kupujący szantażuje sprzedawce usunięciem negatywnego komentarza za 20 zł, a allegro na to zezwala.
Osobnik z- #
- #
- #
- #
- #
- 120
Dzisiaj będzie trochę z drugiej strony, z widoku sprzedającego. Kupujący szantażuje sprzedawce usunięciem negatywnego komentarza za 20 zł, a allegro na to zezwala.
Osobnik ztl;dr na końcu
Cześć wykopki.
Będąc na grupie 'Zjednoczeni sprzedawcy' od kilku miesięcy obserwuje ciekawy trend odnośnie zachowania allegro.pl względem sprzedawców. Allegro.pl nie usuwa komentarzy negatywnych również tych niezgodnych z polskim prawem i podlegających pod wyłudzenie. Wielokrotnie widziałem posty odnośnie wystawiania negatywnych komentarzy od kupujących minute po zakupie towaru, a allegro twierdziło, że to 'subiektywna ocena kupującego'. Pomijając fakt, że towar nawet nie został wysłany - kupujący wtedy szantażuje sprzedawce w celu wymuszenia jakichś korzyści (gratisowy przedmiot, rabat). Najgorsze jest to, że nic nie można z tym zrobić, bo serwis się na wszystko godzi. Rozumiem fakt, że jak komuś nie podobają się praktyki prywatnej firmy to zawsze może przenieść się gdzieś indziej, ale bycie serwisem e-commerce numer 1 w Polsce powinno wyznaczać jakieś prawidłowo ukierunkowane trendy.
Pierwszy z brzegu przykład. Kupujący dokonuje wyłudzenia w celu usunięcia negatywnego komentarza:
Co na te działania niezgodne z prawem twierdzi allegro?
Pomijam fakt, że allegro także nie usuwa ocen (gwiazdek) za 'koszt dostawy', które sam takie stawki wynegocjował u partnerów. Przykładowo Allegro List Polecony, który kosztuje 5,90 zł kupujący są w stanie ocenić na jedną gwiazdkę. Co na to allegro? Nic. "To subiektywna ocena kupującego". Jaki ma w tym interes? Jeśli sprzedający ustawią darmową dostawę to koszt wysyłki wlicza się do ceny przedmiotu, a to oznacza z kolei większą prowizję, którą trzeba zapłacić. Jeśli ktoś prowadzi małą firmę, z jednym kontem to kilka takich komentarzy negatywnych (niesłusznych) kładzie całą sprzedaż do zera. Jeśli ktoś prowadzi sprzedaż tylko na allegro to przez niską średnią traci na trafności w wyszukiwarce i nie może otrzymać tytułu Super Sprzedawcy.
tl;dr
Allegro.pl ma w czterech literach próby wyłudzenia od kupujących w celu uzyskania rabatów, dodatkowych przedmiotów. Kilka takich akcji może położyć sprzedaż do zera na koncie kupującego, ale i tak serwis przymyka na to oko.
Komentarze (120)
najlepsze
Je%ią sprzedających jako firma na prowizjach + akcjach jak wyżej; drobnych sprzedających poprzez wprowadzenie allegro lokalnie + bezzwrotne prowizje; kupujących na braku jakiejkolwiek ochrony w przypadku oszustwa.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nic się nie zmieni a znając tych imbecyli może być tylko gorzej.
Niestety brak realnej konkurencji widać tu jak na dłoni.
@Neaopoliti: No patrz, a sprzedawcom nadal mimo 9%prowizji opłaca się wystawiać przedmioty na allegro zamiast otwierać swoje własne sklepy i np konkurować caną niższa o te 9 punktów procentowych poprzez porównywarki cen Jak dla mnie to ewidentny dowód na to za 9%prowizji to uczciwa zapłata za dostęp m.in do tak szerokiej bazy klientów ¯\_(ツ)_/¯
Kupujący kupuje towar,
wysalasz tego samego dnia co kupił dostawa jest jutro.
Masz list przewozowy i potwierdzenie dostarczenia.
Dostajesz 3 gwiazdki za dostawę Kurierem.
Ta sama sytuacja co wyżej tyle że nie ma delikwenta w domu 2 próby dostarczenia, nie odbiera. Nie odbiera też z parcel shop.
Po 2 dniach natarczywego nekania i braku zrozumienia co to jest parcel shop.
Dosyłasz mu jeszcze
1. Wystawiasz przedmiot w ilosci X, tak naprawde masz na stanie X-1, ktos kupuje 1 sztuke, okazuje sie ze nie masz na stanie juz tego sprzetu a wiec zwiekszasz jego cene o 1000% - masz pewnosc ze nikt go teraz nie kupi. Masz czas na dostarczenie towaru na magazyn. Jak pojawia sie towar to wracasz do normalnej ceny. Co daje ten zabieg? Ilosc licznika kupionych
Zadałem pytanie odnośnie niepłacenia za towar.
Kupującym i niepłacącym oczywiście włos z głowy nie spadł.
Po zgłoszeniu o zwrot prowizji ze sprzedaży oczywiście odpowiedź odmowna.