•  

    pokaż komentarz

    Dobry ekspert, zapomniał tylko na co mają się przesiąść.

  •  

    pokaż komentarz

    Najlepsze i najszybsze rozwiązanie to zrobić darmową komunikację miejską dla wszystkich.
    Jeden autobus przegubowy z 200 ludźmi jest równorzędny z 200 samochodami w których jedzie sam kierowca, albo 100 samochodami w których jadą dwie osoby, tyle ze zajmuje góra 19 metrów i jeden pas, a dwieście samochodów całą ulicę..

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: to pierwszy krok , drugim są konieczne NOWE linie tramwajowe do skrajnych osiedli Wrocławia. Tysiące aut wjeżdżają do wrocka codziennie w tym ja bo ludzie nie mają po prostu jak sprawnie dojechać do pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja miejska. Koszt nie jest problemem dla kogoś dojeżdżającego samochodem. Mimo korków dojeżdża on szybciej i bezpośrednio, więc dla przeciętnego kierowcy w mieście problemem jest brak dogodnych połączeń jako alternatywa.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: 90 zł miesięcznie to taki koszt? Przy cenach życia we Wrocławiu? Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę alternatywę tutaj, czyli auto, którego użytkowanie miesięczne to koszt najmniej 300 zł?

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek tak, bo wszyscy z tych 200 aut jadą w to samo miejsce.... Jasne.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: nie ma autobusów na 200 ludzi.
      Równie dobrze mógł byś liczyć zapakowanie 20 osób do malucha, albo przewożenie 5 osób na motorowerze.

      Poza tym połowa autobusów zawsze jedzie bez pasażerów blokując tylko drogę, podczas gdy samochód zawsze kogoś przewozi.

    •  

      pokaż komentarz

      nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja miejska. Koszt nie jest problemem dla kogoś dojeżdżającego samochodem. Mimo korków dojeżdża on szybciej i bezpośrednio, więc dla przeciętnego kierowcy w mieście problemem jest brak dogodnych połączeń jako alternatywa.

      @eloar:

      Jeśli samochody mimo swojego kosztu i korków są atrakcyjnieje od komunikacji to trzeba

      a) zwiększyć atrakcyjność komunikacji
      b) zmniejszyć atrakcyjność samochodów.

      Zrobienia darmowego transportu miejskiego powoduje że autobus staje się atrakcyjny dla osób dla których finanse są kluczowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @sEB-q: niestety mam podobnie.
      Jadąc z Radwanic na Graniczną do pętli na Książu jadę 30 min czasami dłużej.
      Resztę drogi robię w tym samym czasie a jest to ponad 2 x więcej km.
      Chcą walczyć z korami narobili buspasów ale to się nie sprawdza.

      Jak chcą walczyć z korami to P+R muszą być na wjazdach do miasta.
      Można to rozwiązać na przykładzie wjazdu z SE od strony Siechnic.
      Najlepiej jakby zrobili P+R zaraz przy rondzie WOW przy Radwanicach jest na to miejsce (pola) i tam ludzie mogli by zostawiać samochody i przesiadać się w autobusy/tramwaje.

      A tak mi się to nie opłaca jak jadę 3-4 km 30 min a później przez miasto do pracy 10 km kolejne 30 min.

      Trzeba pomyśleć, stworzyć ludziom alternatywy a nie ich zniechęcać.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Te autobusy jadą pół pełne, bo ludzie płacący za bilet muszą czekać na SWÓJ autobus. Gdy masz darmowy transport to wsiadasz do pierwszego lepszego, który jedzie w mniej więcej tym samym kierunku, i później wysiadasz i znów zmieniasz pojazd na taki jaki jeszcze bliżej Cie zabierze celu podroży. Im bliżej dojeżdżasz centrum, tym więcej połączeń które są co np. 3-5 minuty. Jak ktoś ma bilet na wszystko, to właśnie tak podróżuje po mieście. Nie patrzy się na numer tramwaju, tylko gdzie co jedzie, i jak blisko będzie celu.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: wykluczam komunikacje autobusową jako panaceum na korki. Tylko tramwaje osobne torowiska i czasy przyejadów wynoszące kilka minut . Ale tego nie da się zrobić malując białe kreski to wymaga inwestycji.

    •  

      pokaż komentarz

      wsiadasz do pierwszego lepszego, który jedzie w mniej więcej tym samym kierunku, i później wysiadasz i znów zmieniasz pojazd na taki jaki jeszcze bliżej Cie zabierze celu podroży.
      @senseiek: w ten sposób przejechanie 5km zajmie 2 godziny, podczas gdy przejście tych samych 5km specerkiem zaledwie godzinę.

      Te autobusy jadą pół pełne, bo ludzie płacący za bilet muszą czekać na SWÓJ autobus.
      Jeśli jada napełnione do połowy to bardzo dobry wynik. Zwykle jadą zapełnione w mniej niż 20%.

      A dzieje się tak bo zapotrzebowanie nie jest jednakowe przez cały czas, występują godziny szczytu gdy potrzeba przewozić więcej ludzi i godziny gdy pasażerów jest mniej - ale trasę obsługuje ten sam autobus przez cały dzień
      (nie ma tak że 2 godziny jeździ duży a potem odstawiają go na parking i przez 14 godzin jeździ mały).

      Poza tym autobus który zawiezie pasażerów w jedną stronę potem musi wrócić po następnych pasażerów i w ten sposób w drugą stronę jedzie zupełnie pusty.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: k!?!a nie ma czegoś takiego jak darmowy transport!

      pokaż spoiler Aż się zagotowałem, ludzi Ci zwracają uwagę, a ten dalej swoje...

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek:

      Najlepsze i najszybsze rozwiązanie to zrobić darmową komunikację miejską dla wszystkich.

      Mobilna ogrzewalnia. Co może zniechęcić osoby, które mają samochody.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: gdyby finanse były kluczowe dla jakiegoś kierowcy, to nie dojeżdżałby samochodem w pierwszej kolejności. Przykładowo bak paliwa to ~300pln. Bilet miesięczny to ~100pln. Czyli aby finansowo bardziej opłacało się jeździć samochodem, należałoby na jednym baku jeździć 3 miesiące.

      Ale jeśli autobus po swoich buspasach jedzie z Białołęki na Mordor 1h20min, a samochodem w korkach jedzie się 40min, można słuchać swojego "audiobuka", klimatyzację mieć ustawioną wg własnego upodobania i nie pada na głowę na przesiadce, to jest duża przewaga samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @PaYut89: no zrobili przecież od tej strony P+R. W miejscu gdzie... akurat korek zaczyna się rozluźniać ;) Z tego co widzę to parkują tam chyba tylko okoliczni mieszkańcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @eloar: Kwestia kosztu alternatywnego itp.

      Chodzi o to że 100zł za bilet nie wygląda korzystnie vs 300 za auto. Ale już 0 zł za bilet - MOŻE BYĆ rozwiązaniem kuszącym.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: cena nie jest problemem, zresztą wszelkiej maści pijaczki też jeżdżą za darmo ( ͡° ͜ʖ ͡°) i przy okazji zniechęcają ludzi do jazdy komunikacją miejską. To jest ten problem i tyczy się wszystkich albo większości miast. Jadąc samochodem masz święty spokój, masz siedzące miejsce, ciepło itd. W komunikacji miejskiej zawsze trafi się ktoś niechciany - czy to gówniarz słuchający muzyki na słuchawkach tak, że słychać w całym autobusie/tramwaju, czy ktoś kto się nie umył, albo jakiś patus klnący przez telefon. Dodatkowo nadal po miastach jeździ sporo pojazdów bez klimatyzacji - latem zanim nie miałem jeszcze samochodu myślałem, że się ugotuje. Zimą jest znowu za zimno lub za gorąco jak jest włączone ogrzewanie. Decydując się na komunikację miejską rezygnuję z komfortu. Osobiście wolałbym nawet jechać samochodem 2x dłużej i połowę tego czasu stać w korku, niż jechać zbiorowym syfem.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli samochody mimo swojego kosztu i korków są atrakcyjnieje od komunikacji to trzeba

      b) zmniejszyć atrakcyjność samochodów.
      Wrocław tak robi od lat. Jakie mamy efekty?

      a) zwiększyć atrakcyjność komunikacji
      O tym chyba nie pomyśleli

      @graf_zero: Jak chcesz przekonać ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej gdy z osiedla na obrzeżach Wrocławia (nie poza Wrocławiem, to już inna bajka) jeden jedyny autobus:
      - jeździ co pół godziny
      - do najbliższego tramwaju jedzie w szczycie pół godziny
      - jeździ tak obładowany, że nie możesz się do niego dostać

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: ale nie musisz płacić za bilet. najwyżej zapłacisz mandat jak Cię złapią. W wawie 266pln opłaty dodatkowej. Przez rok dojazdu zostałem skontrolowany tylko 2x. W tym czasie wydałem 1120pln na bilety okresowe, więc łatwo zauważyć, że mógłbym zaoszczędzić 588pln.

      W tym samym okresie wydałem ~5400pln na samo paliwo do samochodu i ~1500pln na samo paliwo do motocykla.

      W sumie to mam 10km do biura, więc dojazd do pracy motocyklem kosztowałby mnie ~100pln miesięcznie, co oznacza, że rocznie kosztowałby mnie ~1200pln. Niewiele drożej niż bilety kwartalne.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeden autobus przegubowy z 200 ludźmi jest równorzędny z 200 samochodami w których jedzie sam kierowca

      @senseiek: równorzędny to jest tylko w p!%??$#cu aktywistów widzących w aucie narzędzie do zajmowania przestrzeni. Transport miejski to nie przewóz mięsa. Podróż autobusem zamiast autem wymaga od tych 200 osób przeznaczenia większej ilości czasu a część codziennych zadań albo stanie się niewykonalna (bo gdzieś autobusu nie ma lub jest 5 przesiadek), albo stanie się znacznie trudniejsza (odebrać młodego z przedszkola i z tobołami pchać się w autobus).

    •  

      pokaż komentarz

      Jeden autobus przegubowy z 200 ludźmi jest równorzędny z 200 samochodami w których jedzie sam kierowca,

      @senseiek: niby w czym jest rownorzedny?

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: Powiem na przykladzie Poznania i mojego dojazdu do pracy. Dopoki beda jezdzac autem oszczedzal kazdego dnia 60min na dojezdzie autem to komunikacja nawet za 0zl mnie nie przekona aby nia jezdzic. Z kolei jesli bede dostawal sie sprawnie (nawet troche wolniej niz autem) to moge za nia nawet placic tyle ile teraz kosztuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @pwone: Jeśli tysiące ludzi pomyśli żeby zostawić auto w domu, to tysiące aut będzie mniej na drogach, czyli nie będą one tak zakorkowane jak w tej chwili i nie będziesz spędzał czasu w korku, tylko autobus albo tramwaj albo metro będzie cały czas w ruchu. Pomysł z pociągami podtrzymywanymi elektromagnesami nad torem, i ponad ulicami jest godny uwagi. Nie koliduje z innymi pojazdami, nie trzeba kopać tuneli, i wykorzystuje się prąd do jazdy a nie paliwa kopalne, i jest bardzo szybko. Europejskie drogi nie były zaprojektowane z myślą o motoryzacji i bardzo łatwo się zakorkowują, bo są po prostu zbyt wąskie ulice. W USA potrafią mieć 5 pasów w każdą stronę... Ale to efekt tego, ze u nich nic nie stało (nie było żadnych historycznych budynków).

    •  

      pokaż komentarz

      @siuvax: W ilości ludzi których przewozi.

    •  

      pokaż komentarz

      @sEB-q: Ja bym zrobił opłatę 10 zł za wjazd ludzi nie mieszkających w mieście.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: Tylko czekalem aż ktoś to wysmaruje, darmowa komunikacja to wierutna bzdura. Myślisz że ludzi nie stać na bilet ale stać ich na paliwo ? Jakość połączeń jest kluczem.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: Ta, tylko ten jeden autobus jedzie w jedno miejsce, a 200 samochodów mimo iż aktualnie jest w jednym miejscu, jedzie z 200 miejsc w 200 miejsc. Poza tym w centrum wszystko ładnie pięknie, ale na zadupiach dojście na przystanek, czekanie na autobus, potem czekanie na przesiadkę - szkoda życia na to. Ja stosuję prostą zasadę - jadę tym czym jest szybciej. Samochód ma może 5-10 minut dodatkowej tolerancji za komfort, ale tak to nie przeszkadza mi autobus.

      No i druga rzecz. Widziałeś jak wygląda autobus w którym jest 200 osób? Powiedzmy że po takiej jeździe nie nadajesz się do spotkań z klientami ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli tysiące ludzi pomyśli żeby zostawić auto w domu, to tysiące aut będzie mniej na drogach, czyli nie będą one tak zakorkowane jak w tej chwili i nie będziesz spędzał czasu w korku, tylko autobus albo tramwaj albo metro będzie cały czas w ruchu.

      @senseiek: Bredzisz z tym zbawiennym wpływem zniknięcia samochodów na działanie zbiorkomu. Ja wyjeżdżam do pracy autobusem o 6:40, gdy na ulicach jest jeszcze pusto i prawie nie ma samochodów. I ten autobus potrafi się spóźnić kilak minut, albo w ogóle nie przyjechać.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: to jest ok. Ale autobus musi byc na tyle atrakcyjny, bym wsiadal to niego i mial gdzie usiasc, ewentualnie raz na ruski rok postac. A nie wsiadam i wpycham sie pomiedzy wypoconych studentow tak ze nie mam nawet sie czego trzymac.

    •  

      pokaż komentarz

      @ketrab86: Dzieciak z Ciebie... i myślisz jak dziecko...

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: Widocznie dziecko potrafi myśleć bardziej logicznie od ciebie( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Poza tym połowa autobusów zawsze jedzie bez pasażerów blokując tylko drogę

      @mnlf:
      Chyba nie lałeś dzisiaj...może i w nocy o północy, w godzinach generowania korków najczęściej, gdyby nie kobiety, w autobusach nie było by gdzie palca włożyć.

    •  

      pokaż komentarz

      no zrobili przecież od tej strony P+R. W miejscu gdzie... akurat korek zaczyna się rozluźniać ;)

      @cobalt06:
      Czyli typowy przykład odrealnienia decydujących - pewnie wzięli pod uwagę wszystkie czynniki, koszt działki, dojazd ekipy budującej, nawet jakąś j!#%ną geologię, tylko nie k@??a funkcjonalność.

    •  

      pokaż komentarz

      @senseiek: 200 osób w autobusie? buhuhuh.

      sardynki pozdrawiają.

      Wybacz, ale nawet jak by płacili mi za jazdę komunikacją miejską to i tak wolał bym jechać autem. Nie zamienię komfortu, wolności itd za to, żeby jeździć ze śmierdzącymi ludźmi i dzieciarnią słuchającą gówna na telefonach w komunikacji miejskiej.

    •  

      pokaż komentarz

      @GrimJyu: Na całym świecie ludzie jeżdżą metrami np. maklerzy, inwestorzy, finansiści, bankierzy w Nowym Yorku. Pod giełdą na Manhattanie masz nawet przystanek metra..

    • więcej komentarzy(25)

  •  

    pokaż komentarz

    Nie ma problemu. Niech zrezygnują radni miasta (dzielnic?), sejmiku wojewódzkiego, profesorowie i inni eksperci. Później niech zrezygnują najbogatsi oraz przedsiębiorcy. Myślę, że to wystarczy.

  •  

    pokaż komentarz

    Zajebiście. W planach dalsza likwidacja miejsc parkingowych i ograniczenie przepustowości ulic, by wywołać jeszcze większe korki, wk@!#ienie i stratę czasu?
    Miasto chce, żeby samochód był gorszym wyborem, niż marznięcie na przystanku i podróż z cuchnącym żulem?
    TO ma być ta poprawa jakości życia? Poprzez równanie w dół?
    Ja p?#$!$?ę, gdzie ja żyję.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator A jaki masz inny pomysł ekspercie? Wrocław nie jest przystosowany pod obecny natłok ruchu komunikacyjnego, a bierz pod uwagę że rok w rok przyjeżdżają nowi studenci i to często posiadający własne auta. Ulic już nie poszerzysz, więc władze robią co mogą, a że niewiele da się z tym zrobić to i efekty są mierne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator:
      Od stuleci przepustowosc ulic ciagle spada xD najebia swiatel, wysepek i gdzie tu logika? Technika tylko dla bogaczy, a Ty dymaj na piechte i zryj liscie

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator: wsiadz na rower. Najcieplejszy rejon Polski. Dzieci w Finlandii caly rok dojezdzaja rowerem, a tu chlopy kaleki marzna od byle spadku temperatur. A za rowerem przyjdzie zdrowa dieta i wieksza swiadomosc na temat wlasnego ciala, a nie jak mamy teraz epidemie chorob kariologicznych, metabolicznych i nowotworowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: Komunikacja miejska też nie jest przystosowana.

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: Chętnie bym jezdzil rowerem cały rok gdyby nie j?%!ny smog i poczucie że taka codzienna przejażdzka wpedza mnie do grobu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas przecież miasta robią co mogą, żeby utrudnić ruch aut a nie ułatwić. Pod pozorem naprawy miast, inwestują w rozwiązania komplikujące życie, bo to ma dać przychody, czy to z cen za wjazdy, parkowanie, czy z użycia komunikacji zbiorowej. Właściwie to rozumiem takie inwestycje, każdy robi to co jest opłacalne, ale jednak to miasto a nie podmiot. Z jeszcze innego punktu widzenia to tylko wymuszanie przez mieszkańców może spowodować inwestycje zgodne z ich potrzeba. Co prowadzi do woli większości i im więcej ludzi w zbiorkom, tym więcej presji na inwestycje w tym kierunku. Błędne koło i za jakiś czas auto w mieście będzie za pozwoleniem i wysoką opłata, niestety. Na razie możemy blokować tory i buspasy w akcjach protestacyjnych... Ale do niczego nie namawiam :)

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: ale ja geniuszu już jeżdżę komunikacją miejską zwykle i bardzo tego nie lubię. Gówno mnie obchodzi, co robią dzieci w Finlandii, mogą nawet srać w lesie i podcierać się liściami. Nie lubię jeździć na rowerze, jak marznę i powietrze cuchnie, chciałbym móc normalnie korzystać z samochodu. A tymczasem miasto nie tylko utrudnia mi życie, ale utrudnia je też ludziom przy ulicach, które celowo korkuje - bo buspas na takiej Grabiszyńskiej spowodował korki na ulicach równoległych, gdzie była cisza i spokój.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: inny pomysł? Nic nie robić, nie pozwalać na budowę osiedli tam, gdzie nie da się zapewnić dobrej komunikacji z centrum. I tyle. Zamiast tego ruch samochodowy jest sabotowany, a obwiniani za korki są kierowcy, których jest w miarę stała ilość, a nie celowe blokowanie przepustowości.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator Nie, ilość nie jest stała. Widać to z roku na rok, bo dużo absolwentów zostaje we Wrocku a do tego przychodzi masa nowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: jeśli rośnie, to bardzo powoli. Kto miał mieć samochód, ma go od dawna. Jeśli roßnie stale liczba mieszkańców, to może pora przestać do tego dąžyć, bo miasto po prostu nie daje rady, hmmm?
      Nie miałbym nic przeciwko opłacie 30zł miesięcznie od každego zarejestrowanego samochodu. Kasa powinna iść na zwiększanie liczby parkingów i poprawę jakości MPK, a przy okazji części ludzi przesiadlaby się na inne środki transportu.
      Obecna sytuacja to: posiadaj samochód, a my będziemy zamieniać ci życie w piekło. To jakiś kretynizm.

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: Jeżdżenie rowerem w okresie zimowym nie ma nic wspólnego ze zdrowiem. Chyba że wysiłek w spalinach można nazwać zdrowym ruchem. Inna sprawa że miasto by chciało żeby ludzie jeździli rowerami, ale zrobienie porządnych dróg rowerowych już jest zbyt trudne. Swego czasu codziennie jeździłem rowerem Lotniczą - Legnicką. Porażka. Droga rowerowa wije się raz tu, raz tam, jest po jednej stronie drogi, tak gdzie są skrzyżowania - po drugiej stronie nie ma i trzeba jechać chodnikiem, koślawym.

      Przecież to jest jedna wielka kpina. Ja rozumiem że miasto forsy nie ma, ale bez inwestycji w infrastrukturę lepiej nie będzie.

      Na obrazku Lotnicza, skrzyżowanie z Bajana. Droga rowerowa jest po stronie południowej, ze skrzyżowaniem, po północnej jak widać (na czerwono cały fragment). Efekt jest taki że zamiast zrobić tam wygodną drogę rowerową - trzeba jechać chodnikiem. Chwilę wcześniej na Legnickiej droga rowerowa jest po drugiej stronie. W efekcie jak chce się jechać tą główną osią komunikacyjną - albo trzeba cisnąć chodnikiem, albo wielokrotnie kluczyć pomiędzy stronami, tak że ciągle pełno skrzyżowań - na co traci się sporo czasu i całkiwicie sens...

      źródło: Lotnicza.png

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: Wydupiaj ze swoim lowelkiem. Nie wiem czy zauważyłeś, ale zaczyna się zasrana zima, nie będę marzł, bo Ty masz kaprys. Komunikacja miejska za to nie jest żadną alternatywą dla samochodu. W tym mieście nie ma realnie innej możliwości względnie szybkie poruszania się, niż samochód czy motocykl (tylko latem).

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: Haha dobrze powiedziane :D Ja latem na moto a zima na rowerze i smieje sie z doroslych facetow dla ktorych ponizej 15stopni Celsjusza to juz za zimno na rower i wola 3x dluzej j@@@c w samochodzie do pracy. Na smog maska antysmogowa z aktywnym weglem i powinna byc gitara.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator A gdzie wybudujesz nowy parking w centrum czy na rynku?

    •  

      pokaż komentarz

      wsiadz na rower. Najcieplejszy rejon Polski.

      @ameneos: to jeszcze powiedz, jak mam rowerem rozwieźć dwójkę dzieci do szkoły, zawieźć je do lekarza czy na zajęcia pozalekcyjne, po drodze kupić 3 reklamówki produktów spożywczych i zgrzewkę mleka. No i jeszcze zdążać do pracy, bo nie prowadzi do niej ścieżka rowerowa tylko trasa szybkiego ruchu. Aha - nie, nie pojadę trasą gdzie samochody nap...lają 100km/h rowerem, bo mam dla kogo żyć.

    •  

      pokaż komentarz

      a zima na rowerze i smieje sie z doroslych facetow dla ktorych ponizej 15stopni Celsjusza to juz za zimno na rower i wola 3x dluzej j@!#c w samochodzie do pracy.

      @Kedriik: śmiejesz się z gościa, który w środku samochodu , w ciepełku popija kawę i słucha muzyki jadąc do pracy? Podczas gdy na zewnątrz nap...dala śnieżyca, Ty do pracy przyjeżdżasz przepocony?

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: Tak dlatego, ze wg moich przekonan facet powinien byc jak z metalu; rzadko chorowac, nie bac sie zimna, byc silnym i miec dobra kondycje. Odkad zaczalem jezdzic na rowerze niezaleznie od pogody nie bylem ani razu chory (od 3 lat). Wygoda robi z facetow slabych. Ubrania mam ze soba na zmiane i (jak jest mozliwosc) biore prysznic w miejscu pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      Ubrania mam ze soba na zmiane lub (jak jest mozliwosc) biore prysznic w miejscu pracy.

      @Kedriik: tylko że pewnie dzieci nie masz?

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: Nie mam i tez nie krytykuje ludzi ktorzy MUSZA uzywac samochodu ze wzgledu na ten powod lub inny. Ale duza czesc (zaryzykowalbym stwierdzenie, ze wiekszosc nawet) poradzilaby sobie bez samochodu ale przekladaja wygode nad wszystko inne. Ponadto cenie swoj czas (choc lubie go przetrwaniac na glupoty oczywiscie) wiec samochod czy MPK we Wroclawiu odpada. Czasy mowia same za siebie: moto srednio 25min (rekord 19), rower 30 (rekord 23), samochod 40min, komunikacja (jak podpasuje bo z przesiadka) 1,5h

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: sam sobie nawaliłeś dodatkowych problemow na głowę w postaci dzieci, to do kogo masz pretensje? Do tego zamieszkałeś pod miastem. I jeszcze te zajęcia dodatkowe... Na początek wystarczy, że miastowi przesiądą się na rowery. Będzie ich coraz więcej, to i będzie lepsza i zadbana infrastruktura. Swoją drogą jeszcze parę lat temu mówiłem, że koszenie traw to totalny idiotyzm, a dziś nawet już niektóre miasta przestają liście grabić...

    •  

      pokaż komentarz

      @Kedriik: aż się samo prosi.

      źródło: impossiblehq.com

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: Mhm dokladnie. Teraz facio (bo raczej nie facet juz) musi byc suchutki, w ciepelku z kawka a jak go zlapie chrypka to bierze L4 na caly tydzien i kwiczy w lozku. Niech tylko w stawie go zaboli cos, albo poczuje uklucie w klatce piersiowej to miejsca na cmentarzu szuka :D

    •  

      pokaż komentarz

      Tak dlatego, ze wg moich przekonan facet powinien byc jak z metalu; rzadko chorowac, nie bac sie zimna, byc silnym i miec dobra kondycje

      @Kedriik: to powinieneś jeszcze zrezygnować z gotowania na gazie i ogrzewania CO (prawdziwy facet sam rąbie drewno na opał), sam uprawiać warzywa (kupowanie w sklepie jest dla lamusów) i polować na grubego zwierza (mięso ze sklepu - fuj, do dla bab).

    •  

      pokaż komentarz

      sam sobie nawaliłeś dodatkowych problemow na głowę w postaci dzieci,

      @ameneos: nie skomentuję.......

    •  

      pokaż komentarz

      to powinieneś jeszcze zrezygnować z gotowania na gazie i ogrzewania CO (prawdziwy facet sam rąbie drewno na opał), sam uprawiać warzywa (kupowanie w sklepie jest dla lamusów) i polować na grubego zwierza (mięso ze sklepu - fuj, do dla bab).

      @piatek: Opał powinien by gazowy, warzywa to powinien być standard, a nie jakieś przystrzyżone trawniczki, a mięso nie jest niezbędne do życia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: najpierw zaoferuj, później zabieraj, a nie w odwrotnej kolejności.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: ale ja nie mówię o centrum. Często bywam u kolegi na Grabiszynie. Zlikwidowali mu tam w najbliższej okolicy w ostatnich 2 latach koło 10-15 miejsc parkingowych z około 100 dostępnych. Część oznaczyli jako "tylko dla elektryków", część usunęli przebudowując ulice.
      Teraz te 10 osób szuka miejsca gdzieś dalej, a gdzieś dalej też miasto likwiduje miejsca lub blokuje je dla elektryków.
      Przebudowa podwórek to niemal zawsze zmniejszenie parkingów. Etc. etc. etc.
      W centrum parkingów nie potrzeba, do centrum od lat nikt normalny nie wjeżdża samochodem.

    •  

      pokaż komentarz

      A jaki masz inny pomysł ekspercie? Wrocław nie jest przystosowany pod obecny natłok ruchu komunikacyjnego, a bierz pod uwagę że rok w rok przyjeżdżają nowi studenci i to

      @Mathas: przyjedź jeden z drugim do stolicy, gdzie masz oficjalnie 2 miliony mieszkańców i drugie tyle Ukraińców i okolicznych przyjezdnych, drugie tyle to pojazdy mieszkańców plus tranzyt ze wschodu na zachód północ i południe bo Warszawa jest tranzytem całej Polski z lewej do prawej... przejazd w szczycie w wszerz Warszawy to około 2,5 do 3h drogi jeżeli jedziesz zgodnie z przepisami gęsiego.. coś chcesz dodać ? potem jak wrócisz docenisz swoje zakorkowane jedno skrzyżowanie i odetchniesz jak to we Wrocławiu pusto. A tak bardziej serio to jak Ci się wydaje ekspercie ? Każde miasto może być przystosowane pod każdy ruch, ale działania lewicowców, koalicjantów i innych zoofilów są nakierowane na spowalnianie ruchu i utrudnianie, gdyby te działania jak i budżet był skierowany na infrastrukturę, synchronizację świateł, i usuwanie wąskich gardeł, przygotowanie tanich miejsc do parkowania w nadmiarze to od razu okazałoby się, że nikt nie parkuje na dziko bo się to nie opłaca, nagle ruch i jest płynny i nie ma zatorów i korków.. ale nikomu nie jest to na rękę, paliwo się spala praktycznie w miejscu, podatki i opłaty wzrastają czysty biznes. A socjalistycznym kunsztem jest ograniczenie ludziom dostępu do własnego pojazdu i narzucanie z góry im czym mają podróżować to jest czysty stalinizm kolego..

    •  

      pokaż komentarz

      @Pantokrator A jaki masz inny pomysł ekspercie? Wrocław nie jest przystosowany pod obecny natłok ruchu komunikacyjnego, a bierz pod uwagę że rok w rok przyjeżdżają nowi studenci i to często posiadający własne auta

      @Mathas: Otóż to, trzeba zatem miasto dostosować do ludzi, a nie ludzi do miasta.

      To samo jest w Poznaniu. Sraka na samochody, ale obwodnicy nadal nie ma, a przez Wartę są nadal trzy przeprawy w całym mieście. I na zachętę bilety znowu podrożały. Ch$! radnym w dupę.

      I jeszcze Jaśkowiak rzuca hasłami w rodzaju "jeśli nie dostanę co chcę, to zablokuję drogi dojazdowe do Poznania" XDDDDD

    •  

      pokaż komentarz

      @Mathas: Nie jest bo nie chce być. Dlaczego miasto nie buduje parkingów wielopoziomowych? Dlaczego przy dworcach na obrzeżach masz całe 30-40 miejsc parkingowych i wolnych brak? Dlaczego na głównych arteriach porobili buspasy dla autobusów które w szczycie jeżdżą 2-3x na godzinę a poza masz max raz. Przykładów można mnożyć. Niech miasto zacznie naprawiać się od siebie. Logistyka w urzędzie powinno się powiesić...chociażby za jednokierunkowe na psiaki, gdzie w jedną stronę masz 300m, a w drugą 1500, bo jakiś jełop wymyślił że na odcinku dosłownie 20m będzie przejazd jednokierunkowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @ameneos: ta wdychaj też smog an rowerku to na pewno jest zdrowe (kisnę z takich musków), podoba mi się też jak połączyłeś jazdę rowerem z dietą, idąc twoim tokiem rozumowania jazda rowerem doprowadzi to kompletnego wymarcia narodu bo każdy kto jeździ rowerem stanie się weganinem a skoro stanie się weganinem to znaczy, że zostanie pedałem. Jak widać jazda rowerem dość mocno ci zaszkodziła na głowę.

    •  

      pokaż komentarz

      @GrimJyu: weź przeczytaj swój post i będziesz wiedział komu spaliny zaszkodziły na głowę.

    •  

      pokaż komentarz

      @GrimJyu: też mi się cholernie podobają ci fantaści, co to zaczęli pedałować i ich życie się zmieniło diametralnie.
      Latem jeżdżę dużo, czasem nawet do pracy i uwaga:
      - nie przeszedłem na dietę
      - czuję się z grubsza tak samo.
      No ale może to dlatego, że nie jestem p$#!!?!nięty :D

    • więcej komentarzy(24)

  •  

    pokaż komentarz

    typowe lewackie pe#dolenie - zakazać jeździć. To kierowcy sa problemem, nie mała przepustowość. Magistrat OTWARCIE MÓWI, że potęguje korki specjalnie, aby ludzie przesiali sie do komunikacji miejskiej (która w szczycie jest zapchana). Sutryk, takimi działaniami, sprawia wrażenie debila. Rozwiązanie jest proste, Przykrycie nawierzchnia jezdną torowisk i tam puszczenie BUSPASÓW wraz z tramwajami oraz darmowa komunikacja miejska (oczywiście zwiększoną). Gwarantuje że 20% kierowców przeliczy sprawę paliwa vs darmowa komunikacja z systemem parkingów dla dojeżdżających. Metro to droga sprawa i pieśń przyszłości, ale warto się zastanowić nad wersją napowietrzną, nad ulicami (Wrocław leży na utwardzonym bagnie).

1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 następna