@LeonardoDaWincyj: Rosyjscy naukowcy ustalili, że to migotanie wzmaga czujność rejonów mózgu odpowiedzialnych za epilepsję i odsuwa ataki w czasie. Poniżej inny przykład rosyjskiej myśli technicznej - progi zwalniające nowej generacji - zbudowane w do niedawna ultratajnej technologi SLU - Stój Lub Umrzyj.
@lowca_hemoroidow: Ja rozumiem, że czasem popełnia się jakiś trywialny błąd. Ludzka rzecz. Ale postawić słupy na środku drogi/pasa i nie pomyśleć, że ktoś może się na tym zabić? Nie umiem zrozumieć poziomu rosyjskiego absurdu.
@zbite_jaja: Lata 60te, wiadomosci w ZSRR: - dzisiaj w godzinach rannych dwu chinskich pograniczników zaatakowalo spokojnie pracujacy radziecki kombajn pracujacy na polu przy granicy radziecko - chinskiej. Kombajn odpowiedzial seria z dzialek 20mm po czym spokojnie odlecial.
Może się to wydawać szalone, ale zamiast instalować 3 malutkie światła co metr, które migają co 3 sekundy, może sensowniej by było zainstalować duże światła co 50 metrów, które włączają się o zmierzchu i wyłączają o świcie.
Albo jeszcze lepiej, po prostu postawić odblaski co 100 metrów, aby odbijały światła samochodu. Co więcej, można je umieścić na słupkach zamiast na ziemi, aby można było je zobaczyć gdy spadnie śnieg. A jeszcze lepiej,
Beznadziejne. Najlepsze jest rozwiązanie, ktore maja w USA - odblaski miedzy pasami dzielacymi pasy ruchu. Droga i pasy sa wtedy bardzo dobrze widoczne, dziwne ze u nas tego nie robia, tylko na ekspresowkach i autostradach ciemno w nocy jest jak w dupie ¯\_(ツ)_/¯
@sqorvel: Są tego dwie przyczyny - u nas stosuje się pasy odblaskowe, tzn. nie są aż tak bardzo odblaskowe ale troszeczkę światła odbijają. Do tego mamy światła asymetryczne co powoduje to, że widzimy prawy pas dalej jak w USA. No i u nas autostrady i ekspresówki w Europie są przeważnie oświetlone (imho powinny być to światła z czujnikami ruchu - sporą oszczędność CO2 by to przyniosło, jak już chcieć być pro-eko
Komentarze (109)
najlepsze
- dzisiaj w godzinach rannych dwu chinskich pograniczników zaatakowalo spokojnie pracujacy radziecki kombajn pracujacy na polu przy granicy radziecko - chinskiej. Kombajn odpowiedzial seria z dzialek 20mm po czym spokojnie odlecial.
Albo jeszcze lepiej, po prostu postawić odblaski co 100 metrów, aby odbijały światła samochodu. Co więcej, można je umieścić na słupkach zamiast na ziemi, aby można było je zobaczyć gdy spadnie śnieg. A jeszcze lepiej,
Jakby były oswietlone to nie pisalbym, ze ciemno jak w dupie. Nie sa oswietlone. Przy miastach obwodnice tylko sa osietlone, ale na trasie juz nie.