Spotkałem się z ciemną stroną elektryków. Kolejki, zastawianie i odpinanie aut.
Tego tekstu miało nie być. Kolejki pod ładowarkami, na które trafiłem w okresie świątecznym, to anomalia – wina dni, gdy wszyscy mają wolne. Coś we mnie jednak pękło, gdy wróciłem do ładującego się auta i zobaczyłem, że się nie naładowało, bo zostało odpięte.
goferek z- #
- #
- #
- #
- 585
- Odpowiedz
Komentarze (585)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Załóżmy skrajność, że wszysktie samochody w Polsce są elektryczne, i wszystkie dystrybutory na stacjach przemieniono na ładowarki prądu.
Ładować każde auto trzeba kilka razy cześciej, ładowanie trwa kilkadziesiąt razy dłużej niż tankowanie. Jakim cudem rozwój infrastruktury miały to pokryć?
I już infrastruktura poblokowana.
Lepiej pod tym względem nie będzie
W Norwegii gdzie mieszkam jest od #!$%@? elektryków, którymi miałem przyjemność jeździć w dłuższe trasy i nigdy nie było takiego problemu z ładowarkami jak w artykule, a tym bardziej takiej parodii ze złotówą.
Co kraj to kultura. U Nas z tym ciężko...
Każdy kto ma auto elektryczne docelowo kupuje słupek i stawia koło domu. Wystarczy stworzyć słupek z aplikacją do wymiany energią. Udostępniasz ładowarkę na swoim podwórku w zamian za to, że możesz skorzystać u kogoś z tego co słyszałem w stanach już są takie rozwiązania.
Jeśli chodzi o problem z ładowarkami na mieście to problem
@wonsztibijski: I na stacji będzie góra 10 ładowarek, zajętych i kolejka na cztery godziny czekania :/
Nowe tesle 0-50% ładują w 20 minut i jest to 300KM zasięgu, jeśli uda im się skrócić ten czas do 10 minut to przecież akurat na trasie po 300KM pójdziesz siknąć, zrobić sobie kawusie i zjeść jabłko ewentualnie odpalisz filmik na youtube i czas zleci w trymiga.
@tombeczka: Chyba na razie ludzie nie uświadamiają sobie, że taki parking wymagałby bezpośredniego przyłącza sieci energetycznej, co najmniej średniego, a być może wysokiego napięcia. Masowe pojawienie się ładowarek wymaga zbudowania nowej sieci przesyłowej i nowych elektrowni. Prąd ma zalety, ale główną jego wadą jest to, że wymaga linii przesyłowych i nie można "zapakować" go na np.