Cześć,
w UPC od ponad prawie dwóch tygodni występuje problem na styku Level3, który pracownicy UPC olewają, dając odpowiedź, że problem nie występuje w ich sieci i dają się zbywać przez swoich sieciowców.
Problem jest taki, że opóźnienia do europejskich serwerów w godzinach szczytu, przechodzące przez Level3 wynoszą ponad 100-150ms, gdy normalnie powinny być do max 40-50ms, a nawet niższe. W najgorszych przypadkach występują też utraty pakietów dochodzące do nawet 20%.
Problem najbardziej odczuwają gracze, gdyż na takich opóźnieniach, a w szczególności utracie pakietów, nie da się grać, każde polecenie jest wydawane z dużym opóźnieniem, a w grach każda ms ma znaczenie.
Pewnie sporo osób nie wie, że za styk z Level3 odpowiada samo UPC, a właściwie, to jej spółka matka LibertyGlobal, do której należą i mogą wystosować odpowiednią prośbę swoim kanałem kontaktu, by złagodzić ten problem, gdyż w godzinach szczytu brakuje pasma. Mogą dokupić brakujące pasmo albo przekierować niektóry ruch przez inny punkt. Podwyższone opóźnienie pojawia się od mniej więcej od 15:00 i trwa do ok. 23:00.
Poniżej wklejam kilka testów z sieci UPC ukazujące problem (moje i innych użytkowników) do serwerów gier, które korzystają ze styku Level3:
Oraz kilka testów z konkurencyjnych sieci, gdzie problem nie występuje, oczywiście też zrobione w zakresie godzin podanym wyżej:
Netia:
T-Mobile:
I Orange - co najlepsze, dostawca, który ze wszystkich tu wymienionych ma najgorszy routing.. :)
Oraz z sieci UPC poza godzinami szczytu:
My użytkownicy UPC oczekujemy od operatora, by ten problem rozwiązał w jak najszybszym terminie a nie chował głowę w piasek i odpowiadał, że nic nie da się zrobić i że problem nie jest na ich łączach. Faktycznie, problem nie jest na waszych łączach, tylko z nieodpowiednim dostosowaniem pasma do ruchu w sieci przez tamten styk.
Co możemy zrobić? Każdy z abonentów może wysłać zgłoszenia na ten problem. Im więcej zgłoszeń tym szybciej coś ruszy. Nic nie działa na operatora jak zainteresowanie sprawą.
Więcej testów użytkowników dostępne pod linkami poniżej, by wykopalisko nie było za długie.
https://forum.mediaswiat.pl/vi...
https://forum.upc.eu/t5/dyskus...
Zachęcam również na dopisywanie się do istniejących tematów, w szczególności na forum Społeczności UPC, gdzie siedzą pracownicy firmy.
Mam nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu i skończeniem z "niemocą". Wszystko się da, jak się chce! :-)
Komentarze (333)
najlepsze
- to nie jest problem samego upc, problem z level3 jest również u innych operatorów również w europie i ujawnia się o dowolnej godzinie, czasem 12 a innym razem 19
- problematyczne serwery docelowe znajdują się w datacenter w frankfurcie
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Weź jeszcze w WinMtr w opcjach ustaw interwał z 1 sec na 0.3 sec i wklej wynik po 1000 prob
1. AS6830 31-178-44-1.dynamic.chello.pl (31.178.44.1) 0.0% 60 10.9 14.1 7.7 77.6 12.1
2. AS6830 89-75-13-129.infra.chello.pl (89.75.13.129) 0.0% 60 10.9 12.3 7.0 46.0 7.2
3. AS6830 pl-waw04a-rc1-ae-13-2155.aorta.net (84.116.252.213) 0.0% 60 14.3 13.8 10.1 28.3 3.7
4. AS6830 pl-waw02a-ri1-ae-1-0.aorta.net (84.116.138.90) 0.0% 60 13.7 14.4 9.7 77.7 8.8
5. AS6830 213.46.178.66 (213.46.178.66) 0.0% 60 120.5 115.0 55.0 161.1 19.9
6. AS3356
Żebyś się nie zdziwił jednak. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Rozumiem, że wynika to właśnie z ominięcia ich styku z Level3?
PS VPN to Surfshark - jakby ktoś pytał.
Pinging 159.100.232.114 with 32 bytes of data:
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=162ms TTL=53
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=155ms TTL=53
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=128ms TTL=53
Reply from 159.100.232.114: bytes=32 time=143ms TTL=53
UPC czyli ISP-korporacja.
Nawet jeśli zdecydują się coś zrobić z tym problemem, to nie zajmie to dnia czy dwóch.
Prędzej obstawiałbym miesiąc. Muszą przeanalizować co z tym zrobić, skontaktować się z L3, zrobić testy, zaimplementować. Problem niby globalny, ale nikogo permamentnie nie odcina, więc sklasyfikują to niżej niż problemy z brakiem dostępu.
Jak masz alternatywę, to pozbieraj wyniki pomiarów kilka dni, notując dokładnie datę i godzinę przeprowadzenia testu, a następnie wyślij