•  

    pokaż komentarz

    Ile razy można powtarzać - RĘKOJMIA a nie gwarancja. Zawsze korzystamy z rękojmi. Z domysłu(przez pierwszy rok) sprzęt był uszkodzony w momencie kupna i sprzedawca musi udowodnić że to my zepsuliśmy.

    Im więcej czytam wykop tym mniej się dziwie że firmy nas tak dymają skoro 95% ludzi nie ogarnia swoich praw i potulnie się ze wszystkim zgadzają co im firma powie.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory: oto cały początek rozmowy, z pominiętymi trzema wiadomościami ustalającymi szczegóły reklamacji, ale wklejam je tutaj dla rozjaśnienia. Tak, składałem reklamację z tytułu rękojmi i to właśnie z powodu innych znalezisk na Wykopie. Jak widać, niewiele to tutaj pomogło

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: 123.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Szarobury_drut_kolczasty: Czat jest lekko dyskusyjną metodą. Powiem tobie jako osoba która biła się RTV Euro AGD, Play itd. i wszystkie potyczki wygrała. Zawsze pisemko które zawiera oczywiście dane, opis wady, żądanie (wymiana,naprawa,zwrot kasy) paragraf (art 558 kodeksu cywilnego) , i informację że ze zgodnie z w/w paragrafem wada istniała w momencie zakupu. I kopie takiego pisma z pieczątką i datą.
      90% spraw od ręki załatwiona bo wiedzą że nie jesteś Janusz. A jak prosisz się i płaszczysz to wtedy ciebie zlewają ciepłym moczem.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory Dokładnie, pospólstwo uprzejmość bierze za słabość.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory: w drugim roku użytkowania lepiej już lecieć z gwarancją ?

    •  

      pokaż komentarz

      @Radkovich: Wtedy już trzeba się zastanowić i pomyśleć. Jak spalił się silnik to pewnie że rękojmia bo ciężko spalić silnik samemu,a le np pękająca rura to już będzie ciężko.

      Tu masz opisane
      https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory: art.558? Nie pomyliło ci się z 560?

    •  

      pokaż komentarz

      @TataTitoja: Masz rację - 560. Prawnikiem nie jestem i z pamięci pisałem :)
      Poprawny art to 560 kodeksu cywilnego.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory: mój prawnik mówił, że lepiej najpierw wyczerpac gwarancję, a potem dopiero rekojmie

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory Guzik prawda. Gdyby to było takie proste... kilka miesięcy temu różowa kupiła buty gdzie materiał był pęknięty. Nie widać nic co wskazuje na przecięcie itd. Jest tylko dziura. 2 pisma odrzucone. W odwołaniu napisałem że nie udowodnili że to wina kupujacego i tak dupa. Obecnie sprawa u rzecznika

    •  

      pokaż komentarz

      @wielkiparasol Nie. Ogólnie ich odpowiedzi miały po 2 zdania których wydźwięk brzmiał "Wasza wina i chuj" . Byliśmy u rzecznika ale powiedział że potrwa to nawet kilka miesięcy i chyba minęły już z 3.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory no ale żonie się spodobał dajcie nowy xD tak jak piszesz i do tego lepiej zrobić z siebie wariata

    •  

      pokaż komentarz

      @dziecielinapala: Dobra rada - zmień prawnika. Nie dziękuj

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory mnie serwisy nauczyły że jak sam nie naprawie to serwis też tego nie zrobi. U rodziców serwisant 3 razy przyjeżdżał poprawiać drzwi w lodówce. Kiedyś komp mi nie startował i serwis wymienił zasilacz. Nic się nie zmieniło a wystarczyło wywalić głośniczek z obudowy. Hydraulik kiedyś przyszedł do spłuczki na stancji bo woda ciekła na podłogę. Uznał że naprawa wymaga wymiany wszystkiego bo stary model i brak części. Naprawiłem uszczelką za 1,5zl i kawałek drutu. Przyszedł specjalista do pralki i za naprawę starego złota chciał 200zl bo trzeba wymienić części które trudno dostać. Wystarczyło wywalić drut z pompy bo zablokował łopatki.

      Wiem że w nowym sprzęcie gwarancja się należy a przypadek że spłuczką i pralką to był stary sprzęt. Większość sprzętu można naprawić w domu bez tracenia czasu na zabawy w gwarancję. W serwisach pracują debile. Oni nie myślą tylko robią. Jeżeli sklep sprzęt wymienia na nowy to może warto ale w każdym innym przypadku wolę zaryzykować uszkodzenie niż tracić czas i nerwy. Czasami poprawiałem po takich naprawach gwarancyjnych bo lubię. Jeszcze nigdy nie widziałem odpowiedniego wykonania. Lepiej kupić lepszy sprzęt i nie inwestować w tanie śmieci

    •  

      pokaż komentarz

      @paw1470: Sprzęty sprzed 15 lat dało się naprawiać bez problemu. Obecnie jest to niemożliwe - np padł mi zasilacz od monitora LG. Cholerstwo było zalane w środku jakąś żywicą. Nie było jak rozebrać. Pralka - zintegrowane łożysko, zmyarka - pompa myjąca kosztuje 3/4 ceny nowej zmywarki itd. itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @blooop: bo anon tak napisał? Jakie argumenty za rękojmią w pierwszym kontakcie? Przecież to niezależne dzialania

    •  

      pokaż komentarz

      mój prawnik mówił, że lepiej najpierw wyczerpać gwarancję, a potem dopiero rekojmię

      @dziecielinapala: Nie znam nowych ustaw ale tych kilka starych co czytałem to sprawa wyglądała tak że jak korzystałeś z gwarancji to już traciłeś prawo do rękojmi.Dlatego producenci tak zachęcali do korzystania z gwarancji bo mogli wiele razy naprawiać no chyba że naprawa główna np wymiana silnika się powtórzyła to dopiero można było żądać wymiany sprzetu na nowy.
      Dyrektor jeden z fabryk aut powiedział (może nie znał ustawy i straszył) że jak po naprawie darmowej ktoś będzie się domagał rękojmi to się zdziwi, bo mu auto wymienią czy zwrócą pieniądze ale za naprawy gwarancyjne będzie musiał zapłacić wstecz i to takie kwoty że pójdzie mu w pięty.Dlatego jak już się zaczęło naprawiać to dla klienta lepiej jak wyda zgodę na kolejne naprawy
      miało to sens wiec nie wiem do końca jak było a gdy pewne sprawy chciałem wyjaśnić w np w PiH to kazali mi sobie zatrudnić radcę prawnego.Oznacza to że sami się gubili a ustawa miała wiele nowelizacji.
      Doszło do tego ze ustawa yla tak pogmatwana że najlepiej było odstąpić od umowy na rękojmi i żądać zwrotu pieniędzy. Dlatego przestałem uczyć się nowych ustaw skoro były do ominięcia i można było się wkopać jako klient.

    •  

      pokaż komentarz

      @apartczyk: no to po wykorzystaniu gwarancji można się powołać na rękojmie. Nie można jednoczesnie

    •  

      pokaż komentarz

      @lgc89: wtedy robisz to co kiedyś ja opisywałem. Piszesz pismo powołując się na stosowny paragram i na dole pytasz czy sprawa ma być kierowana przez Ciebie do Gospodarczego czy SPSK.

      Nie piszesz przy tym formułki "jeżeli państwo nie spełnicie" tylko dodajesz z dupy taki nowy akapit. Jednemu Mirkowi już pomogło.

    •  

      pokaż komentarz

      @DesBatory dlatego trzeba mądrze wybierać. Mam monitor lg z zasilaczem na wtyczce. Jak padnie zasilacz to mogę odciąć i dać inny. Ma już 3 lata i działa bez problemów. Pralkę można wybrać w wersji rozbieralnej tylko trzeba się przygotować do zakupu czytając. Babcia rozwaliła krzyżak w pralce i prała do końca czyli do przetarcia obudowy. Łożyska w stanie idealnym ale reszta do wywalenia. Wszystko przez to że prała w worku do firanek. Nawet cały worek ręczników pakowała. Coś musiało puścić jak cała pralka uciekała

    •  

      pokaż komentarz

      @Szarobury_drut_kolczasty: @lgc89: @blooop: No i co że rękojmia? Oni wtedy mają 14 dni na przedstawienie swojego stanowiska odnośnie złożonej reklamacji, jeśli tego nie zrobią to jest uznana za zasadną. Naprawiać już mogą ile chcą.

      Tutaj przed terminem 14 dni "wstępnie" odrzucili mu reklamacje z rękojmi i dopiero wtedy "z dobrej woli" oddali do serwisu, cwane skurczybyki. Żeby wykazać to cwaniactwo musiałbyś iść już do sądu.

    •  

      pokaż komentarz

      @lgc89: Ja w takich przypadkach ide do biegłego sądowego. Kasuje 100 zł za eksperyze i sprzedawca musi Ci oddać pieniądze za buty i biegłego. Do sądu nie pójdą, bo biegły nie zostanie podważony ;)

  •  

    pokaż komentarz

    Odkurzacze bez workowe to tragedia, czyszczenie filtrów po każdym użyciu, po jednym pomieszczeniu traci moc bo kurz zatyka filtr harmonijkowy którego umycie nie jest łatwe, też miałem hoovera, spalił mu się silnik po kilkunastu latach. Jak możesz to zażądaj zwrotu pieniędzy i kup tani workowy zelmera z łatwo dostępnymi dobrymi i w miarę tanimi workami które na długo wystarczają i nie musisz się męczyć z czyszczeniem po każdym użyciu. Poniżej 500 zł kupisz

  •  

    pokaż komentarz

    Allegro - haa tfu. Na głupim aliexpress możesz poczytać normalne opinie zamiast głupich gwiazdek albo standardowego "wszystko ok polecam". Dodatkowo są zdjęcia od użytkowników i opinie nawet po kilku tygodniach użytkowania. Można zadać pytanie do tych co kupili już przedmiot albo poczytać pytania i odpowiedzi innych.

    •  

      pokaż komentarz

      @flex: I nie zapomnij o ten ból dupy, jak napiszesz negatywa, bo allegrojanuszowi wtedy się wąs w kokardkę zawiązuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @flex: te Wasze opinie to w głównej mierze 5 gwiazdek wystawione po otrzymaniu towaru przed jego sprawdzeniem z których najczęściej mało się dowiecie o jakości danej rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Renifer60: Jak ktoś kupuje z aukcji gdzie ocenę wystawiło 10 januszy którzy potem wrzucają jak leci wszystko na alledrogo to tak. Ja wybieram aukcje gdzie jest sporo komentarzy, z 200+ żeby mieć jakiś ogląd sytuacji. Do tego przy sprzęcie elektronicznym takie aukcje z opiniami gdzie ktoś np miernikiem sprawdził faktyczne parametry sprzętu. Żeby potem nie kupić np powerbanku 20 tys mAh który w rzeczywistości ma ledwie 5 tys... Co do Alledrogo to sami jesteśmy sobie winni - miałem już kilku januszy sprzedaży którzy po wystawieniu oczywistego negatywu (jedynego na np kilkaset opinii) jęczeli i próbowali przekupić poprzez e-mail wycofanie negatywu. "Zostawi pan towar sobie, my zwrócimy kasę a pan wycofa negatyw"... o takiego! I potem inni czytają opinie i okazuje się że firma cud miód malina, same złotem pisane pozytywy. No pewnie, bo 1/3 pewnie wycofała swoje negatywy i kolejni dadzą się nabrać. Tak to w polsze funkcjonuje. Na Ali mam kilkastet transakcji i nie zdarzyło mi się żeby jakiś majfrend jęczał o opinię. Może przypadek a może nie.

  •  
    bartek8990

    +1

    pokaż komentarz

    Allegro schodzi na psy teraz zaczęli promować na głównej stronie jakieś Chińskie podróbki np GŁOŚNIK BIG BASS 6000 mAH BLUETOOTH 4+ WODOODPORNY na pierwszy rzut jak by JBL ale to Chińska podróbka w promowanych TOP3 ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      Allegro schodzi na psy teraz zaczęli promować na głównej stronie jakieś Chińskie podróbki np GŁOŚNIK BIG BASS 6000 mAH BLUETOOTH 4+ WODOODPORNY na pierwszy rzut jak by JBL ale to Chińska podróbka w promowanych TOP3 ¯_(ツ)_/¯

      @bartek8990: jak ktoś płaci to się promuje nie wiem czy można mieć za to pretensje, tym bardziej jeśli nie jest to jakiś IBL albo JBI i cena jest jakaś w miarę :D

  •  

    pokaż komentarz

    tekst z drugim amazonem ZŁOTO