Zrobili audyt żeby stwierdzić że wcześniej ujowo zrobili. Przecież te przejścia oni sami zatwierdzali one nie spadły przypadkiem z nieba, nikt ich w nocy nie wymalował.
@aktywnymaz akurat zajmuje się oświetleniem i uwierz mi że cały proces jest bardziej złożony niż wychwycenie na oko złego doświetlenia. Od etapu planowania przez projektowanie zezwolenia i wykonawstwo po późniejsza konserwację jest długa droga i wymaga ona wielu uzgodnień dopuszczen itp. Dlatego robi się takie audyty żeby wyłapać błędy i je poprawiać.
@aldente: Szlag mnie trafia jak czytam, że wypadki na przejściach to wina chamskich POLSKICH kierowców piratów drogowych i na poparcie tego statystyki ile to pieszych ginie na pasach w innych krajach. Szczególnie rzuciła mi się w oczy dużo niższa pozycja Łotwy, problem tylko w tym, że Łotwa nie wlicza w te statystyki wtargnięć przez pieszych, które także w Polsce stanowią znaczną część.
Po drugie porównajmy sobie przejścia dla pieszych w Niemczech
Przejścia dla pieszych w Polsce są tak słabo zaprojektowane, że to dziwne że ginie tak mało ludzi. Wieczorem lub w nocy mało co widać, a jak dodatkowo z naprzeciwka będzie samochód to wtedy dosłownie nie widać nic. Widziałem tylko kilka miejsc gdzie przejścia są dobrze oświetlone, ale to promil wśród całego gówna.
@graf_zero: czyli przy każdym przejściu mam zwalniać do 40-50, a nawet mniej Bez przesady. Ruch powinien być bezpieczny, ale nie ślamazarny. Przecież można jeździć 50km/h wszędzie i wypadków będzie o wiele mniej co nie? To, że przejścia dla pieszych w Polsce są zaprojektowane bardzo źle jest faktem i nie tylko brawura, głupota i nieuwaga kierowców wpływa na potrącenia, a właśnie brak oświetlenia, drzewa i inne rzeczy przed pasami zasłaniające pieszych. Co
@killer87: Powinien być zakaz przejść dla pieszych bez świateł na drogach dwupasmowych, na zachodzie nie ma takich potworów. Pracuje jako kierowca w UK i nie ma tam czegoś takiego. Za to jest szereg innych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Kierowcy wolniej nie jeżdżą, ruch jest płynniejszy.
@fresko213: Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy gotowi na nowe prawo i karanie kierowców mandatami w sytuacji gdy 2 baby będą miały ochotę pogadać przy pasach. ( ͡°͜ʖ͡°)
Zwróćcie uwagę na najbardziej podstawowy aspekt przejść dla pieszych.
Czy są namalowane, w jakim stanie jest farba? Kierowca, jak każdy człowiek - reaguje na widoczne, wyraźne bodźce. I bodziec w postaci znaku pionowego jest jedynie sugestią w momencie gdy na samej jezdni przejścia nie widać. Ale jeśli każde przejście jest mocno i dokładnie namalowane to przejechanie czy co gorsza wymuszenie pierwszeństwa na pieszym powoduje większy dyskomfort. A
I właśnie o tym mówię. Najpierw poprawić te błędy zagrażające bezpieczeństwu, a potem kombinować z przepisami, wprowadzać pierwszeństwo itd. Przepisy chcemy mieć zachodnie, to zróbmy zachodnie warunki. W przeciwnym razie liczba ofiar będzie rosnąć.
z tego, co zauważyłem, to jeden z podstawowych problemów z przejściami jest taki, że strefy wejścia/oczekiwania nie są oświetlone. chyba każdy kierowca wie, jak to wygląda (lub nie wygląda) po zmierzchu, najlepiej jak jeszcze pada deszcz - wszędzie dookoła dyskoteka z rażących świateł, a przy przejściu, w plamie cienia, stoi sobie pieszy i z tej plamy cienia wychodzi na jezdnię. to jest absurd, bo przez to przejścia są zorganizowane tak, jakby ktoś
Pierwsze co powinno byc zdelegalizowane w tym kraju to przejscia dla pieszych przez jezdnie o dwoch pasach ruchu i wiecej w tym samym kierunku BEZ SYGNALIZACJI SWIETLNEJ.
Oczywiscie mozemy zaklinac rzeczywistosc ze piesi beda sie rozgladac a kierowcy samochodow beda jezdzic szybko ale bezpiecznie ale praktyka mowi ze piesi czasem wlaza na jezdnie vez zastanowienia a kierowcy wyprzedzaja sie na pasach.
@aktywnymaz: teraz mogą działać, czyli pojeździli porobili zdjęcia, napisali raport i dalej wszystko zależy od naszych polityków, o od nich powinno zależeć jak najmniej ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (124)
najlepsze
Dlatego robi się takie audyty żeby wyłapać błędy i je poprawiać.
Po drugie porównajmy sobie przejścia dla pieszych w Niemczech
Widziałem tylko kilka miejsc gdzie przejścia są dobrze oświetlone, ale to promil wśród całego gówna.
To, że przejścia dla pieszych w Polsce są zaprojektowane bardzo źle jest faktem i nie tylko brawura, głupota i nieuwaga kierowców wpływa na potrącenia, a właśnie brak oświetlenia, drzewa i inne rzeczy przed pasami zasłaniające pieszych. Co
Zwróćcie uwagę na najbardziej podstawowy aspekt przejść dla pieszych.
Czy są namalowane, w jakim stanie jest farba?
Kierowca, jak każdy człowiek - reaguje na widoczne, wyraźne bodźce. I bodziec w postaci znaku pionowego jest jedynie sugestią w momencie gdy na samej jezdni przejścia nie widać.
Ale jeśli każde przejście jest mocno i dokładnie namalowane to przejechanie czy co gorsza wymuszenie pierwszeństwa na pieszym powoduje większy dyskomfort.
A
Oczywiscie mozemy zaklinac rzeczywistosc ze piesi beda sie rozgladac a kierowcy samochodow beda jezdzic szybko ale bezpiecznie ale praktyka mowi ze piesi czasem wlaza na jezdnie vez zastanowienia a kierowcy wyprzedzaja sie na pasach.