Temat: Okresowy przegląd samochodu wysokie stężenie CO(Tlenku węgla) w spalinach. Co robić?
Samochód: Peugeot 307; 1,4 benzyna; rocznik 2005; 130.000km(Od nowości)
Miejsce: Kraków
25.06.2020 przed południem – Stacja diagnostyczna, kolejka na 40min, samochód czekał wyłączony i na pewno zdążył wystygnąć. Podczas przeglądu wszystko OK poza poziomem CO w spalinach, który wyniósł 0,33% wobec maksymalnego dopuszczalnego dla tego rocznika 0,20%, co skutkowało brakiem przeglądu oraz 14 dniami na usunięcie usterki. Temat sprawdziłem w internetach oraz na wykopie i konsultowałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem i kumplem, którego pasją jest mechanika.
Internety i wykopy: Dużo o szkodliwości smogu, o tym że podwyższone CO grozi brakiem podbicia przeglądu. Nic konkretnego.
Mechanik: Jak auto mało jeździ to zrobić z 10 km na obwodnicy z większą prędkością i prosto na przegląd.
Kumpel: Wymienić filtr powietrza, przy czym zaznaczył, że samochód potrzebuje ze 100km aby się zaadaptować do nowych warunków pracy.
25.06.2020 po południem – Filtr wymieniony(ostatnia wymiana 15.000km i 1,5roku temu), obwodnica zaliczona, jadę na stację diagnostyczną. Samochód niepotrzebnie wyłączony na około 30min w oczekiwaniu na test spalin(taka przyjemność 15PLN). Poziom CO to 0,25%, przegląd nie zaliczony.
Ponowna konsultacja z kumplem pasjonatem mechaniki. Mam zostawić samochód na parę godzin z odłączonym akumulatorem aby zresetować pamięć sterownik po czym koniecznie zrobić większy przebieg. Do tego kolega wyłapał, że rok wcześniej wymieniałem jeden wtryskiwacz, dlatego zalecił mi wlanie do baku płynu do czyszczenia wtryskiwaczy firmy Molly.
29.06.2020 – Po podłączeniu akumulatora, wlaniu w/w płynu do barku, 200km później i po przejechaniu 10km zaraz przed przeglądem podejście nr trzy do kontroli spalin. Kolejka na godzinę stania więc aby nie schłodzić instalacji samochód czekał odpalony. Kontrola, poziom CO to 0,15%, diagnosta twierdzi że i tak dużo ale przegląd zaliczony.
Dzięki mechaniku, dzięki Heniek.
Koszty:
Paliwo - ?
Filtr powietrza – ca 20 PLN
Płyn do czyszczenia wtryskiwaczy - 30 do 40 PLN
Komentarze (6)
najlepsze
A tak w ogóle test spalin się robi na gorącym silniku, każdy Ci to powie. Na zimnym spaliny wyjdą Ci wystrzelone w kosmos, nawet w aucie świeżo z salonu.
Albo po prostu idź na jakąś stację i zobacz jak robią przeglądy