Teraz już wiecie, dlaczego TIRy hamują wszystkimi kołami i dlaczego stan techniczny pojazdów ciężarowych musi być notorycznie sprawdzany, a kary za wykryte usterki wysokie. Sporo osób myśli, że tylko ciągnik siodłowy hamuje w Tirze, a tak na prawdę po naciśnięciu hamulca pierwsze co hamuje, to naczepa, żeby nie pchała ciągnika jak tutaj na filmie.
@arekb81: @ExitMan: nie widziałem, żeby ktokolwiek poza zawodowymi kierowcami typu "ja wiem lepiej, jeżdżę już 120 lat" narzekał na ITD w kontekście kontroli TIRów. Jedyne narzekania na ITD jakie widziałem w ostatnich latach to jak zaczęli się bawić w fotoradary poukrywane w samochodach.
Pewnie nie podpiął hamulców w przyczepie a w traktorze nie spiął hamulców do jazdy po szosie. Do pracy na roli rozpina się hamulce i lewe/prawe koło jest niezależne podczas hamowania. Tutaj od razu go skręciło, więc wygląda jakby zahamował na jedno koło. Gdyby w przyczepie miał podpięte hamulce traktor stanął by w miejscu.
Komentarze (79)
najlepsze