Jak spółka z Malty poprzez Orange pobiera opłaty od nieświadomych ludzi za usługę, której nie zamawiali. Mówi o tym jeden z wielu przykładów, o których można przeczytać w sieci. Linki źródłowe na końcu artykułu.
Ale od początku. Zaczyna się niewinnie. Otrzymujesz smsa o takiej treści:
[GAMEMINE]Wejdź na //pl.gamemine.com i graj w NAJLEPSZE gry za 11,97 PLN/tygodniowo. Kwota została
pobrana z Twojego konta. Pomoc pod darmowym numerem 222922724 lub anuluj //gmhelp.cc/pl )
Każdy sms to koszt 11,97 zł, który przychodzi co kilka dni z numeru ORANGE. Tak, tego samego, z którego przychodzą informacje o stanie konta lub o tym, że właśnie twoje konto zostało doładowane.Reklamacja:Reklamacje należy składać bezpośrednio do Gamemine.
Dane:
GM Europe Limited
4, V. Dimech Street, Floriana, FRN 1504
Sąd rejestrowy: Malta
Telefon: 48-222922724
E-mail: pl@gmhelp.cc
Do Orange w tym przypadku nie składamy reklamacji.
1.Orange przyjmuje reklamacje tylko pisemnie lub przez chat.
2. Na Chacie zgłosi się do was sztuczna inteligencja Max, która jednak nie jest do tego przeznaczona.
3. bok@orange.pl - nie działa.
Rozwiązanie:
Reklamacje rozpatrywane są przez GameMine i są raczej uwzględniane. Zwrot środków następuje na telefon.
Jak można aktywować usługę:
Do aktywacji usługi GameMine może dojść za pośrednictwem mobilnego routera, do którego jest przypisana karta SIM. Dzieje się tak wtedy, gdy użytkownik telefonu komórkowego łączy się z Internetem przy użyciu routera. W takiej sytuacji serwis zostaje aktywowany przez połączenie internetowe 3G, które rozpoznaje numer telefonu komórkowego, a dane są weryfikowane przez operatora telefonii komórkowej".
To oznacza, że można aktywować usługę całkiem nieświadomie, a wystarczy do tego wyłącznie połączenie z internetem dostarczanym przez ORANGE.
źródła:
Prasa
Forum
Forum 2
Prasa 2
Komentarze (66)
najlepsze
Ściągnęli mi z czapy dwa razy po 11 zł, podczas gdy równocześnie miałem blokadę wszystkich usług premium.
UOKiK powinien dojechać operatorów za takie procedery.
Nie ma problemu z reklamacją, ale oni liczą, że część osób tej reklamacji nie złoży.
To jest naciąganie które pod interwencję UOKiKu się perfekcyjnie nadaje...
@kprzeb: ale jakim prawem od ciebie wymaga się że masz coś blokować po swojej stronie żeby nie dostawać rachunków za usługę której nie zamówiłeś?
Na umowie kwota ~90zl
Faktura 1: 90zl
Faktura 2: 124zl
Faktura 3: 69zl
Faktura 4: 113zl
Faktura 5: 82zl
Faktura 6: 164zl
Faktura 7: -213zl
Faktura 8: 285zl
Reklamacja co miesiac czasami 3 naraz bo 3 faktury w jednym miesiacu a na kazdej inna kwota. Zanim rozpatrzyli to kolejne bledne kwoty do zaplaty i kolejne reklamacje.
artykuł o Orange - sieć be,
afera z T-Mobile - sieć be,
coś na Plusa, sieć be.
Chyba się całkiem wyłączę. ¯\_(ツ)_/¯
"nigdy więcej X, przechodzę do Y jak się skończy umowa"
"nigdy więcej Y, przechodzę do X jak się skończy umowa"
i tak w koło, ludzie nie rozumieją, że problemem jest to, że te firmy to wielkie molochy i w każdym będzie problem jeśli pojawią się jakieś tematy poza szablonem typowej obsługi klienta xD
Na komórce to tam pal sześć bo jak dostaniesz takiego SMS-a to od razu reagujesz. Dzwonisz, blokujesz itd.
A na necie mobilnym? Nie odczytasz SMS-a bo nie jest ona w telefonie tylko w routerze.
I może ci tak nabijać rachunek przez cały miesiąc.
Przychodzi faktura, jest w #!$%@? wysoka, nie masz pojęcia za co.
Ale teraz przeczytałem dokładniej jak to działa - jak chcesz doładować internet za pomocą SMS to ściąga ci za to 20gr xd
Co też jest bezsensu moim zdaniem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Od teraz robię to na ich apce mimo to, że muli mi i to srogo pomimo dobrego połączenia z internetem.