Dlatego zbliżając się do korka włączasz awaryjne, zatrzymujesz się robiąc zapas przed sobą na ucieczkę oraz obserwujesz we wstecznym czy nadjeżdżający też zwalniają, będąc gotowym do ucieczki.
@lukaszlukaszkk: kiedyś tak zrobiłem - zostawiłem miejsce przed sobą żeby mieć gdzie uciekać jakby jakiś głąb się zagapił. I idiota z tyłu mnie wyprzedził, zajechał drogę, wpieprzył się przede mnie, tak mu się spieszyło. W PL zostawienie bezpiecznego miejsca jest praktycznie niemożliwe.
@antypatol: @eloar: zdziwilibyście się, ale w Europie ponad połowa ciężarówek nie ma więcej niż 5 lat. Polska ma najliczniejszą flotę ciężarówek w Europie i tabor jest najnowocześniejszy.
@robert5502 to samo pomyślałem. Jaki pojazd przegubowy? Gdzie niby jest ten przegub? Ale tak to jest, kiedy bezmyślnie przepisuje się tekst, tłumaczony przez translator.
@robert5502: to jest prawidłowa nazwa. "TIR" to sie tylko tak mówi, bo TIR to nie pojazd tylko międzynarodowa konwencja celna. Mógł napisać pojazd ciężarowy ale przegubowy też ok, bo tym jest właśnie taka ciężarówka z doczepianą naczepą.
Jakie znaczenie, w kontekście skutków takiego wypadku, ma "przegubowość" tych ciężarówek? Przecież dokładnie takie same skutki będą w przypadku zwykłej wywrotki, czy innej betoniarki...
Czytając tytuł znaleziska spodziewałem się raczej, że chodzi o jakieś zachowanie naczepy na zakręcie, "zachodzenie" tyłu na przeciwległy pas, czy coś w tym guście.
A tutaj faktyczny problem spowodowany pojazdem przegubowym,:
Dlatego właśnie na drogach powinny być pasy osobno przeznaczone dla ciężarówek, zwłaszcza na trasach szybkiego ruchu (ekspresówkach i autostradach) oraz zwiększony dystans pomiędzy samochodami ciężarowymi w ruchu.
@papajaj2137: łooo Panie. W Polsce autostrady mają 2 pasy, a Ty byś chciał jeszcze osobny dla ciężarowych. Przecież jeden jedzie 89km/h, a drugi 89,5km/h, więc Panie, jak? No nie może tak być ( ͡°͜ʖ͡°) Fajna idea, ale no niestety.
@qwerty54321: kompresja bezstratna, bo wszystkie części pojazdu zostają. Tylko nie mamy jeszcze odpowiedniego procesu dekompresji, żeby odtworzyć utwór do stanu sprzed kompresji.
Optymalizacja o1, zachowanie dużych odstepow do dużych pojazdów. Albo wyprzedzasz albo jesteś 30m za nim. Wiem że głupie, ale jaki jest inny równie prosty sposób żeby uniknąć zmiażdżenia?
@reddml: dlatego w prawo a nie w lewo ustawić koła. Podobnie jak się stoi do skrętu w lewo, to ustawienie kół w prawo lub na wprost w zależności od budowy skrzyżowania może uratować przed wepchnięciem pod samochody jadące z naprzeciwka
@oruniak: zostaw odstęp taki, żeby nie dał rady wyprostować pojazdu. Jak kiedyś dojdzie do strzału i gość uderzy skronią o słupek B lub szybę, to zapamięta na długo.
Tiry na tory, tory na tiry. Ale serio, tiry na tory. To jest kpina, że dopuszcza się taki tranzyt przez nasz kraj, a kolej stoi pusta :| Było by bezpieczniej
Kiedyś mi znajomy strażak opowiadał, że wyciągali zwłoki z tak identycznie zmasakrowanego samochodu, to kierowca nie miał części ciała od piersi w górę, a ta głowa i reszta co się zakleszczyły, było kompletnie zmielone.
Dlatego na autostradzie wyprzedza się cały ciąg ciężarówek, a nie wjeżdża pomiędzy (nawet jak jest 100-200 metrów przerwy między nimi). Dopiero jak jest długa pusta droga za ostatnią ciężarówką można bezpiecznie zjechać na prawy pas po wyprzedzaniu.
Kierując się logiką budowania ścieżek rowerowych samochody należałoby zepchnąć na ścieżki samochodowe, czyli polne drogi wzdłuż autostrad. Oczywiście dla dobra i bezpieczeństwa użytkowników samochodów (⌐͡■͜ʖ͡■)
@436c179926f0f901440dd4b2d79ce947: heeee #!$%@? bk c'nie? Kałurze krfi! Co #!$%@?ł janusz, się przed cysterną zatrzymał i go jak harmonijkę zgniotło! xDDD
w Boguchwale pod Rzeszowem był wypadek taki jak na filmiku (LINK , chłop ponoć mial wyjeżdżona odpowiedną liczbę godzin, snu, pojazd sprawny tylko przyświeciło mu slońce i się zagapił. Zdjęcia z akt ponoć były masakryczne, widać zresztą na artykule jak samochód jest zmiażdżony.
@SzymonL8: Do skutku... Takie filmy są potrzebne, żeby kierowcy (zwłaszcza ci młodsi) mieli świadomość ewentualnego zagrożenia w takiej kombinacji ale również aby kierowcy ciągników mieli świadomość, że czasem należy zdjąć nogę z gazu, a jak jadą za długo, to rozwiązaniem jest przerwa a nie podwójne espresso na stacji. Lepiej mieć opóźnienie w dostawie, niż rodzinę z osobówki na sumieniu.
Komentarze (194)
najlepsze
@benyowsky: zostaw więcej - w razie czego Ty dostaniesz strzała w tył ale pod naczepą znajdą się te cwaniaki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@robert5502: to jest prawidłowa nazwa. "TIR" to sie tylko tak mówi, bo TIR to nie pojazd tylko międzynarodowa konwencja celna.
Mógł napisać pojazd ciężarowy ale przegubowy też ok, bo tym jest właśnie taka ciężarówka z doczepianą naczepą.
Czytając tytuł znaleziska spodziewałem się raczej, że chodzi o jakieś zachowanie naczepy na zakręcie, "zachodzenie" tyłu na przeciwległy pas, czy coś w tym guście.
A tutaj faktyczny problem spowodowany pojazdem przegubowym,:
Byłby to kolejny dyscyplinujący element, że jak coś, to może go oblać gorący olej z miski.